תקשורת ומדיה

וועידת האקלים בדובאי: אלו שיתופי הפעולה הכי מסקרנים עם ישראל

בוועידת האקלים של האו"ם בדובאי, COP28, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, נפגש עם שרי הסביבה של אזרבייג'ן, קוסובו ואונטריו (קנדה). זאת תוך העלאת המודעות לנושא החטופים בביתן הישראלי

מערכת ice | 
איי התמרים, דובאי (צילום Nakheel)
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, ומשלחת ישראל הגיעה לוועידת האקלים של האו"ם בדובאי, COP28. המנכ"ל נפגש בוועידה עם מספר גורמים בין-לאומיים וביניהם עם מוכתר בבייב, שר הסביבה ומשאבי הטבע של אזרבייג'ן.
השניים דנו באתגרים משותפים וקבעו לבחון שיתופי פעולה, תוך דגש על נושאי פסולת ומגוון ביולוגי. השר האזרי הביע את רצונו לבקר בארץ וכן הזמין משלחת מישראל לבקר בארצו.
סמט, יחד עם ראש אגף יחב"ל במשרד להגנת הסביבה, אדם שלימצק, והשליח המיוחד לשינוי אקלים וקיימות במשרד החוץ, גדעון בכר, סיירו בליווי השר האזרי בביתן הלאומי של אזרבייג'ן וקיבלו הסברים על פרויקטים מרכזיים של המדינה בתחומי אנרגיה מתחדשת, ייעור, מגוון ביולוגי ועוד.
סמט נפגש גם עם שר הסביבה והתשתיות של קוסובו, ליבורן אליו, בביתן ישראל ודן עמו בתחומים בהם ישראל יכולה לשתף ידע וניסיון עם קוסובו. כמו כן דנו בהזדמנויות בקוסובו עבור חברות ישראליות בתחום טכנולוגיות סביבה. 
בנוסף, השר הקוסוברי קיבל סקירה על פעילות החברות מעוטף עזה והדרום המציגות בביתן. המנכ"ל גם הציג בפני השר מקוסובו את פינת המודעות לחטופים הישראלים בעזה בביתן הישראלי.
עוד פגישה של המנכ"ל שהתקיימה בביתן הישראלי הייתה עם שרת הסביבה של אונטריו, אחת הפרובינציות בקנדה, אנדראה קנג'ין, והשניים דנו בין השאר בנושאי טיפול בפסולת. גם השרה הקנדית ביקרה בפינה הייעודית בביתן הישראל ובה תצוגה בנושא החטופים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה