תקשורת ומדיה

האזהרות מחריפות: האקרים פרו איראניים תוקפים את ישראל וארה"ב

בתקופה האחרונה נערכות תקיפות סייבר רבות כלפי  ישראל וארה"ב, זאת על ידי האקרים איראניים המזוהים תחת משמרות המהפכה. הפריצות מתמקדות בעיקר כנגד מערכות ההשקייה והמים בשתי המדינות, וה-FBI יחד עם גורמים נוספים מתריעים מפני פעולות נוספות שעתידות לבוא
מערכת ice | 
האקר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
גורמים בארה"ב ובישראל וביניהם סוכנות הסייבר והתשתיות של ארה"ב (FBI) ומערך הסייבר הלאומי של מדינת ישראל הודיעו אתמול, שישי, כי הם זיהו פעילות סייבר שמקורה באיראן. בהודעה נמסר כי ארגון משמרות המהפכה מנסה לחבל בתשתיות חיוניות בישראל, כמו תשתיות מים.
מאחורי התקיפה מסתתרים האקרים תחת הכינוי CyberAv3ngers, והם פוגעים באופן מכוון בציוד של החברה הישראלית "יוניטרוניקס" – שמטרתה היא תכנון של מוצרי אוטומציה תעשייתית, הקמה של מערכות לוגיסטיות אוטומטיות ועוד. יש לציין כי זו אינה הפעם הראשונה בה נפרצו באופן דומה מערכות של החברה המשמשות בין היתר להשקיה חקלאית בישראל.
מאז ה-22 בנובמבר, תקפו ההאקרים את יוניטרוניקס והשאירו כמובן הודעה: "You have been hacked, Down with Israel", כלומר, "נפרצתם, הלאה ישראל". הרשויות בארה"ב טוענות כי אף על פי שלא נגרם נזק למתקני השתייה, ההתקפות התבצעו בצורה פשוטה מאוד ולכן יש מקום לדאגה בנושא.
 
ברשת החדשות האמריקאית CNN, דיווחו כי על פי מקורות אנונימיים בממשל, תשתיות מים במדינת פנסילבניה המשתמשות בציוד של חברת יוניטרוניקס הישראלית נפרצו גם כן על ידי האקרים. נציגי הממשל בסנאט ובבית הנבחרים תודרכו לגבי התקיפות, ועודכנו כי נפרצו חברות מים נוספות ברחבי ארה"ב. עם זאת, מערך הסייבר הלאומי של ישראל בחר שלא להגיב לדיווחים.
חברת מים נוספת באזור פיטסבורג, "אליקוויפה", הודיעה לאחרונה כי האקרים פרו איראניים פרצו גם לציוד שלה שאחראי על לחץ מים, והציגו על מסכי המחשב בחברה מסרים אנטי ישראליים, בצירוף הלוגו של הקבוצה הידוע כמקושר לאיראן.
 
לאור מתקפת הסייבר שארה"ב חווה, ה-FBI וה-CISA (הסוכנות להגנת סייבר ותשתיות) פנו בבקשה לחברות המים וביקשו מהם לנתק מהאינטרנט את הציוד שלהם, זאת בשביל למנוע פגיעות נוספות. ב-CNN דווח כי רון פבלה, מומחה בתום ההאקינג, זיהה מקורות רבים של ציוד שניתן לגשת אליו מרשת ציבורית. בנוסף, צויין כי רשות המים שנפרצה מפעילה באופן ידני את מתחם השאיבה שלה, לאחר שזו העבירה את הציוד שנפרץ ל-FBI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה