תקשורת ומדיה

רופאים לזכויות אדם: "יש לחקור את האלימות המינית שביצעו המחבלים"

בנייר עמדה חדש שמפרסמת עמותת רופאים לזכויות אדם נכתב: "הפגיעות המיניות הן כלי במכונת האלימות, החפצת הקורבנות, אם בעודם בחיים ואם לאחר מותם, היא רמיסה גסה ובוטה של כבוד אדם"

מערכת ice |  1
תקיפה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
עמותת רופאים לזכויות אדם מנתח את מכלול העדויות והדיווחים על פגיעות מיניות במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, כפי שפורסמו בשבועות האחרונים בכלי התקשורת, ברשתות החברתיות, וכן על בסיס שיחות שערכו נציגי העמותה עם גורמי מקצוע. 
מהנייר עולה כי פגיעות אלו התרחשו בכל זירות המתקפה של חמאס: בפסטיבל נובה, בבתים פרטיים בעוטף עזה ובאחד מהבסיסים הצבאיים הסמוכים לרצועה. כך, למשל, מציג הנייר עדות מפי אישה שתיארה אונס קבוצתי ורצח של שכנתה. "הם כופפו אותה, אני מבינה שהוא אונס אותה ומעביר אותה לעוד אחד". בהמשך העידה כי לאחר שאחד האנסים ירה בראשה השחיתו את גופתה. 
איציק איטח, מתנדב זק"א, מספר שראה באחד הבתים בקיבוץ בארי זוג שהיה כפות אחד לשנייה, כשבגדיהם מופשלים. שמחה גריינמן, מתנדב זק"א נוסף, מספר כי הגיע לגופת אשה שלושה ימים אחרי הרצחה, ומצאה כשחלק גופה התחתון מופשט.
עדות נוספת שפורסמה על ידי דובר ראש הממשלה היא של פרמדיק בצבא שמתאר בגבו למצלמה כיצד נכנס לבית משפחה באחד היישובים בזמן שעדיין נמשכה הלחימה וראה נערה שכובה על הרצפה: "היא שכבה על הבטן, עירומה למחצה, הרגליים מפוסקות לחלוטין, שרידי זרע על גבה. מישהו הוציא אותה להורג אחרי שאנס אותה באכזריות".
הנייר מצטט גם התבטאויות ציבוריות של גורמי צבא. למשל, קצינת מילואים בשם מעיין, מספרת שראתה סימנים רבים של התעללות באזור המפשעה, רגליים שבורות, אגנים שבורים, תחתונים מוכתמים בדם ונשים שהיו ערומות מהמותניים ומטה. 
העמותה מדגישה, כי למרות שטרם התבררו ממדי הפגיעה כולם, החשיבות בהצגת הידוע עד כה נובעת מהצורך לעודד דיווח ותיעוד של הפרות של החוק הבינלאומי, לפעול למען טיפול ראוי והוליסטי עבור הנפגעות והעדות לאלימות המגדרית והמינית, ולסיום  כדי להתריע על הצורך הדחוף בשחרור החטופות והחטופים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה להאשים את חמאס, מי שאשם בזה, השב"כ,8200, המודיעין,
    rui 11/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שאיפשר את הטבח הם קודקודי הצבא, 8200, המודיעין, איך אפשר להאמין להם. מה שמטריד, זה, האלו שבגדו בעם שלנו, אלו שנתנו לחמאס, זמן לטבוח, לאנוס, אפילו לישון ולנוח,לאכול, זה כל הקודקודים של צה"ל, שבגדו בנו. איך זה שחמאס לא מיהר לברוח, וידע שיש לו זמן לנוח לרצוח לאנוס, מי כאן באמת אשם. שכל אדם שראשו עוד צלול, יחשוב מי באמת אשם כאן. ולחשוב שאלו האנשים שנותנים פקודה לחיילים שלנו זה נורא,
    סגור