תקשורת ומדיה

טורקיה: המוסד ניסה לחטוף האקר פלסטיני ששהה במדינה

העיתון הטורקי "סבאח" מפרסם כי סוכנות הביון של המדינה (MIT) סיכלה ב-2022 ניסיון של המוסד הישראלי לחטוף האקר פלסטיני בשם עומאר א' שהשבית את כיפת ברזל

מערכת ice | 
איסטנבול, טורקיה (צילום freepik)
בעיתון "סבאח" הטורקי פורסם כי המהנדס עומאר א' נחטף בספטמבר 2022 בקואלה לומפור, מלזיה ושם נחקר במבנה מסתור על ידי המוסד. בדיווח צוין כי צוות המוסד חקר אותו במשך 36 שעות תוך הפעלת שיחת וידאו לתל אביב.
בין השאר, ניסו להבין ממנו כיצד הצליח להשבית את כיפת ברזל, באיזו שפת קוד הוא השתמש וכיצד פרץ לטלפונים מבוססי אנדרואיד של עובדי ציבור וחיילים. סוכנות הביון הטורקית הפעילה את מקביליה במלזיה, שביצעו פשיטה במקום וחילצו אותו.  
לפי הדיווח בעיתון "סבאח", נעצרו במלזיה 11 אנשים שלקחו חלק בפרשה ממנה עומאר הוחזר לאיסטנבול, לדירת מסתור של סוכנות הביון הטורקית. עומאר א', פלסטיני בן 32 הואשם בשיבוש פעולת כיפת ברזל הישראלית.
לפי N12, בעברו עומאר למד הנדסת תוכנה באוניברסיטה האסלאמית, ולאחר מכן עבד בשירות משרד הפנים של חמאס. ב-2019 קיבל עומאר הצעת עבודה מחברת תוכנה בנורבגיה ודחה את ההצעה. במרץ 2020, הוא עבר לאיסטנבול ולפי מה שנכתב בעיתון ב"סבאח" שם נעקב על ידי המוסד. 
לטענת העיתון, באפריל 2021, סוכן בשם ראאד ע'אזל יצר איתו קשר בוואצאפ. מטרתו הייתה לחטוף את המהנדס הפלסטיני לישראל. במסגרת משימה זו, הציע הסוכן לעומאר 10 אלף דולר עבור כתיבת תוכנה. אותו סוכן מוסד טען בפני עומאר כי יש לו קשרים בלשכת ההגירה באיסטנבול, וביקש מעומאר לשלוח לו את הדרכון ואת כתובתו, במטרה שיוכל להוציא אותו מטורקיה. 
בשלב זה, לפי הדיווח, סוכנות הביון הטורקית נכנסה לפעולה והבהירה לעומאר לא לעשות זאת. מי שעמד בראש הסוכנות באותה תקופה הוא שר החוץ הטורקי כיום, הקאן פידאן. בספטמבר אשתקד, עומאר יצא לטיול בן 15 ימים במלזיה.
לפני שטס הוא קיבל תדרוך ממחלקת המודיעין של סוכנות הביון הטורקית, שדרשו ממנו להתקין אפליקציה בטלפון שתאפשר להם לדעת בכל שלב היכן הוא נמצא. לאחר מכן, כאמור -  עומאר נחטף בקואלה לומפור, מלזיה. שם נחקר במבנה מסתור על ידי המוסד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה