תקשורת ומדיה

אילון מאסק נכנע ללחץ מאפל ומכריז: הדבר יביא להשעיה מטוויטר

בעקבות הדיווחים שאפל, דיסני והאיחוד האירופי משהות את הפרסומים שלהן בטוויטר בשל ההסתה, דברי שנאה, פייק ניוז ואנטישמיות הגואים בפלטפורמה. אילון מאסק, הכריז כי משתמשים אשר יעשו השימוש בקריאה "מהנהר ועד הים פלסטין תהיה חופשית" יושעו ממנה
מערכת ice | 
מאסק בצרות (צילום shutterstock, יוטיוב/ Real Time with Bill Maher)
איש העסקים אילון מאסק והבעלים את הרשת החברתית X (טוויטר לשעבר), הצהיר אתמול (שישי) על כך שהקריאה "מהנהר עד הים פלשתין תהיה חופשית" נוגדת את מדיניות הרשת וכיוצא מכך, משתמשים אשר יעשו בה שימוש יגרמו להשעיית חשבונותיהם מהרשת החברתית. 
בציוץ בחשבונו כתב מאסק כי קריאה זאת כמו קריאות אחרות לדה-קולוניזציה מרמזות בהכרח על רצח עם וקוראות לאלימות קיצונית. האמירה "מהנהר עד הים פלשתין תהיה חופשית" שגורה בפי המתנגדים למדינת ישראל ונשמעת רבות מפי מפגינים בהפגנות תמיכה בפלשתינים.
יש לשער כי ההודעה של מאסק הגיעה בעקבות הדיווחים על כך שאפל משהה את כל הפרסום שלה ברשת החברתית X, זאת כפי הנראה בעקבות הסתה, דברי שנאה, פייק ניוז ואנטישמיות הגואים בפלטפורמה שהתגברו משמעותית בעקבות מלחמת חרבות ברזל.
 
כאמור, המהלך של אפל מגיע בעקבות התמיכה העיקשת של מאסק בתיאוריות קונספירציה שונות, חלקן בעלות אופי אנטישמי ופרו-נאצי ברור, כמו גם מודעות של אפל שהוצבו על פי הדיווחים לצד תוכן ימין קיצוני.
אפל, הייתה מן המפרסמות מרכזיות ברשת החברתית והמהלך מהווה מכה רצינית לעסקי הפרסום של X, שגם כך סובלים מנטישה מאסיבית של מפרסמים בחודשים האחרונים. כמו כן, אל המהלך של אפל הצטרפו גם דיסני, האיחוד האירופי ומספר חברות נוספות.
המהלך של חברות וארגוני הענק מגיע לאחר שגם חברת IBM הודיעה אתמול כי היא מפסיקה לפרסם ברשת החברתית X, זאת לאחר שהתברר כי המודעות שלה הוצבו לצד תוכן פרו-נאצי בפלטפורמה.
החברה טוענת שהשעתה את כל הפרסומות ברשת לאחר שארגון ללא מטרות רווח בשם Media Matters, דיווח שמצא מודעות של IBM ומספר ענקיות טכנולוגיה אחרות, לצד ממים פרו-נאציים ופוסטים אחרים שמקדמים את היטלר ואת האידיאולוגיה שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה