תקשורת ומדיה

"ברור שנתניהו נושא באחריות": טלי גוטליב במתקפה חריפה

ח"כ טלי גוטליב תוקפת את ראש הממשלה נתניהו: "המחדל הוא רב מאוד. ככל שזה תלוי בי אני אשכב על הגדר כדי שתוקם ועדת חקירה ממלכתית יום אחרי המלחמה. חבל מאוד שנתניהו בורח מאחריות. כל ראש ממשלה אחראי לאורך כל הדרך. זו לא מילה גסה". צפו בראיון הסוער
מערכת ice | 
טלי גוטליב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, עטיה מוחמד)
בזמן שחברי ממשלה ובכירים במערכת הביטחון לוקחים אחריות על המחדל הגדול שהתרחש ב-7 באוקטובר והביא לאסון הנורא שפוקד אותנו, בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, עדיין מסרב לקחת אחריות באופן מלא.
היום (שלישי) טלי גוטליב, חברת מפלגת הליכוד בראשותו של נתניהו, התראיינה בערוץ 14 לתוכניתו של שי גולדן, והפתיעה באמירותיה. בראיון שאל אותה גולדן: "מה מידת המעורבות והאחריות של ראש הממשלה לאירועים שקדמו ל-7 באוקטובר ולאירועי ה-7 באוקטובר?".
טלי גוטליב השיבה נחרצות למגיש: "אחת, אני מבהירה לכם, אני רק חברת כנסת, ואני אחראית על הכול. אתה שואל אותי על מה ראש הממשלה שלי אחראי? מה זאת אומרת? אחריות קונסטרוקטיבית, אתה ראש הממשלה. אם אני ראש ממשלה אני אחראית לכל אזרח שלי, שמאל, ימין, כזה, אחר, לא מעניין, זאת אחריות עקרונית לשקט שצריך להיות במדינה, לשלווה, לביטחון".
גולדן לא הרפה ושאל את גוטליב אם גם לראש הממשלה נתניהו יש אחריות למחדל הגדול, וזו השיבה: "המחדל הוא רב מאוד. אתם צריכים להבין את זה. בגלל שאנחנו פה לא דנים ולא מערערים את החוסן, אני מקווה ומאמינה וככל שזה תלוי בי אני אשכב על הגדר בדבר הזה, שתוקם ועדת חקירה ממלכתית יום אחרי המלחמה".
גוטליב המשיכה: "אתם שואלים במה נתניהו אחראי? כל ראש ממשלה אחראי לאורך כל הדרך. זו לא מילה גסה. סליחה, אם אני נבחרת ציבור יש לי אחריות על כל חוק שאני מחוקקת". כשגולדן אמר לגוטליב כי נתניהו "קצת חושש לומר זאת", השיבה חברת הכנסת: "אז חבל מאוד".
גוטליב המשיכה: "תבינו משהו, כשאתה מנהל מדינה, צא מגדרך הרגיל. כי אתה במלחמה. אם העם משווע לשמוע 'רבותיי, אני אחראי'... אני לא אומרת שאתה אחראי על מחדלי השב"כ. אני לא אומרת שאתה אחראי על מחדלי אמ"ן. אבל אדוני ראש הממשלה, גם כשאתה שומע שחמאס מורתע בעזה ואתה נסמך על גורמים כאלה ואחרים, אם אתה לא תהית על המסקנה הזאת ולא חשבת אחרת, אז גם אתה צריך לעשות בדק בית בעניין הזה, חד וחלק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה