תקשורת ומדיה

הוואי בסכנה: שריפה נוספת פרצה ביערות

אמש (ב), פרצה שריפה ביער גשם במזרח האווי. איש אינו נפגע אך הלהבות שרפו יער מקומי שמהווה בית לעשרים ושתיים מינים מיוחדים של בע"ח

מערכת ice | 
שריפה (צילום shutterstock)
שריפות ענק פרצו אתמול בחלקה המזרחי שלח הוואי. מצוק צבאי מסתובב מאז מעל יער הגשם שבמזרח המדינה ומנסה להשתלט על האש ולכבות את כל השריפות. זוהי השריפה השניה שפרצה בתקופה האחרונה בהוואי.
נזכיר כי בתחילת אוגוסט השנה פרצה שריפה באי מאווי. השריפה גרמה לפינויים המוניים של תושבים ולנזק נרחב, וכן למותם של לפחות 111 בני אדם בעיירה להיינה. השריפה הנוחכית עשויה להשפיע על אספקת המים המתוקים של הוואי היות ויערות מקומיים הם הטובים ביותר בקליטת גשם, כך שלהיעלמות של יער באיכות גבוהה בטוח תהיה השפעה מסוימת.
פקידי מדינה מבקשים מימון נוסף מבית המחוקקים עבור ציוד כיבוי מעודכן, ומקורות מים חדשים לכיבוי שריפות. כמו כן דרשו פקידי המדינה להשתיל מחדש זרעים של עצים וצמחים מקומיים. מרכז האש הבין-משרדי הלאומי (NIFC) חזה פוטנציאל "מעל הנורמלי" לשרפות יער משמעותיות עבור הוואי, בעיקר בשל רוחות באיים.
המרכז ציין גידול צמחייה בשפע בשל העונה הגשומה הקודמת וכן את הבצורת המתרחבת, והזכיר כי "ציקלונים טרופיים יכולים להביא גם לתנאי רוח ויובש בהתאם לאופן בו הם מתקרבים לשרשרת האיים ויכולים להחמיר את פוטנציאל הגידול באש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה