תקשורת ומדיה

יותר ממאה-אלף משתתפים בעצרת נגד אנטישמיות בפריז

היום (ראשון) רבבות השתתפו בצעדה נגד אנטישמיות בפריז, וזאת על רקע הזינוק בתקריות האנטישמיות נגד יהודים במתחילת המלחמה. בין היתר נכחו בעצרת מרין לה פן, ניקולא סרקוזי ופרנסואה הולנד

מערכת ice | 
עצרת תמיכה בישראל, ניו יורק (צילום פדרציית ניו יורק UJA)
יותר מאה אלף בני אדם השתתפו הערב (ראשון) בעצרת ענק נגד האנטישמיות בפריז. בין המשתתפים נמנו ראשת הממשלה אליזבת בורן, הנשיאים לשעבר ניקולא סרקוזי ופרנסואה הולנד ועוד חברי פרלמנט בכירים. 
נשיא צרפת עמנואל מקרון אמנם לא הגיע לצעדה, אך הביע את תמיכתו ואמר כי: "ההתעוררות משולחת הרסן של האנטישמיות במדינה".  נשיאת האסיפה הלאומית, יעל ברון־פיבה, אמרה בריאיון לתחנת הטלוויזיה LCP לפני תחילת הצעדה כי: "אנטישמיות היא ההפך הגמור מערכי הרפובליקה, וצו השעה הוא להיאבק בה".
לדברי פטריק קלוגמן, החבר בארגון מקומי שפועל לשחרור החטופים המוחזקים בידי חמאס, ההשתתפות ההמונית בעצרת משמעותית ולו בשל הערך הסימבולי של השבת הביטחון לקהילות יהודיות בצרפת. 
עד כה תיעדו ברחבי צרפת 1,247 תקריות אנטישמיות, כמעט פי שלושה מהנתון שנרשם בשנה שעברה. בפריז, למשל, רוססו כתובות של מגן דוד על עשרות בניינים כדי לסמן יהודים. בעיר ליון נדקרה אישה יהודייה בפתח ביתה וצלב קרס נחרט על דלתה.
כיום הקהילה היהודית בצרפת עומדת על למעלה  מ-500 אלף בני אדם, והיא הגדולה ביותר באירופה. מאז תחילת המלחמה הרשויות בצרפת יצאו בהצהרה כי נאסר על עשיית 
הפגנות פרו־פלסטיניות. אילו המפגינים הפרו־פלסטינים צעדו בכל זאת בכמה מקומות במדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה