תקשורת ומדיה

המלחמה מקשה עליכם להירדם? יש לכך פתרון תזונתי

מפרוץ מלחמת 'חרבות ברזל',  בני נוער ומבוגרים כאחד, מדווחים על קושי לישון בשל דריכות יתר, לחץ וטראומה. רבים לא נרדמים גם בשל הצורך להיות בשליטה ובשל מחשבות חוזרות ונישנות בנוגע לגורלם של החטופים. לאור המצב, אספנו עבורכם  כמה המלצות למזונות שכדאי לאכול בערב ויסייעו לכם לישון טוב יותר

מערכת ice | 
שבועות (צילום shutterstock)
טיב השינה ויכולת ההירדמות מושפעים ממצב הרוח, מחשבות וגם ממאכלים מסוימים. גם 
גודלה של ארוחת הערב ועיתויה, עלולים לגרום לבעיות בהירדמות, ליקיצות מרובות במהלך השינה, להתעוררות מוקדמת מדי ולתחושת עייפות בבוקר.
מאכלים העשירים בחומצת האמינו טריפטופן, לצד מאכלים המכילים פחמימה, יעזרו לגוף לייצר חומר בשם סרוטונין, שיכול לעזור לנו להירגע ואף להירדם קצת יותר בקלות. להלן מספר דוגמאות:  
בננות מכילות בתוכן את השילוש הקדוש מגנזיום, מלטונין וסרוטונין, המסייעים להרגעה והפגת מתחים. גרנולה, תערובת הכוללת שיבולת שועל, שקדים ואגוזים עשירה במלטונין, מגנזיום וחומצת אמינו טריפטופן, ויש לה השפעה מיטיבה ומרדימה. ניתן להמתיק עם מעט דבש, שגם לו יש אפקט מרגיע.
חלב חם - כוס אחת לפני השינה בתוספת מעט דבש תעשה פלאים. מאכלים העשירים בסידן כגון גבינה, סרדינים, יוגורט, קטניות ותרד. הסידן מסייע לטריפטופן בייצור מלטונין התורם לשינה טובה יותר. גם לחם מקמח מלא, פרוסת לחם אחת עם גבינה, סרדינים או דבש, היא גם מזינה וגם תורמת לרוגע והפגת מתחים.
מיץ דובדבנים עשיר במלטונין, אנטי דלקתי ומסייע להירדמות. חסה מכילה Lactucarium, חומר בעל תכונות מרגיעות, מצוין להקלה במקרי חרדה ובעיות שינה. פרי הדר ובמיוחד תפוז דם ולימון, עשירים בוויטמין C ומקלים על מצבי חרדה וסטרס.
 הכותבת היא חוה מושקוביץ, דיאטנית קלינית מביה"ח מדיקה אלישע בחיפה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה