תקשורת ומדיה

זוועות בזמן אמת: זה השימוש שחמאס עושה בסנאפצ'ט

בזמן שבישראל כבר הספיקו לשכוח ממנה, הרשת החברתית סנאפצ'ט פופולאריות במיוחד בעולם הערבי ובקרב צעירים בארה"ב. כעת, ניכר כי חמאס מנצל את זה על מנת לשגר לעולם תיעודיים שקריים שיוצרים תמונת מצב שגויה על המלחמה

מערכת ice | 
חמאס וסנאפצ'ט (צילום shutterstock, pexels)
מתחילת המלחמה, ישראל פועלת רבות בזירת ההסברה וכעת, נרשם לה הפסד בחזית ההסברה, בחזית של סנאפצ'ט. למי שהספיק לשכוח, סנאפצ'ט היא רשת חברתית בה המשתמשים יכולים להפיץ תמונות בזמן אמת בשילוב עם מיקום. אולי בישראל היא איבדה מכוחה, אך בקרב צעירים בארה"ב היא פופולארית למדי ובדיוק את זה חמאס מנצל.
מתחילת המלחמה נפוצו שלל דיווחים ותמונות ברשת החברתית לפיהם, משמשים מרחבי העולם מוזמנים לקבל הצצה אל החיים בישראל ובעזה וכמובן שהתמונה שמוצגת בכלל לא מחמיאה לנו.
הפופולריות של סנאפצ'ט בקרב העולם הערבי, דחקה משתמשים להעלות סרטונים שביכול הועלו מן הרצועה. כיוצא מכך, משתמשים ששואפים להיחשף לדיווחים מן השטח, נחשפים לתעמולה של חמאס.
 
בסרטונים, מוצגת תמונה שקרית שבישראל מתקיימים חיי שגרה נורמליים בעוד שבעזה, מוצגות תמונות של הרס וסבל אזרחי. כמו כן, סרטונים מעטים שמועלים לסנאפצ'ט מישראל עוסקים במלחמה. אין שם למשל סרטונים של ישראלים שמספרים לקהל הבינלאומי על החיים בצל המלחמה.
בסנאפצ'ט, אומרים כי הם רואים עליה מתונה במספר המשתמשים מאזור עזה, וכי הם עושים כל שביכולתם כדי לוודא שהסרטונים שעולים לשירות לא קוראים לאלימות או מפיצים מיסאינפורמציה.
היתרון העיקרי של האפליקציה אל מול המתחרות שהיא לא מאפשרת להעלות סרטונים שצולמו או נערכו מראש מה שנותן לתוכן שעולה סימן של איכות ואמינות על פני המתחרות.
כמו כן, סנאפצ'ט מאפשרת למשתמשים ליצור קשר ולהתכתב עם משתמשים שנמצאים באזור ספציפי במפה ברחבי העולם. לדוגמא, כך חשף מיכה נטמן מניו יורק חשף כיצד הצליח בעזרת הרשת החברתית לשוחח עם משתמש מרצועת עזה.
בשיחה לדוגמה שכזו, ששיתף בטוויטר, הוא התכתב לכאורה עם אדם שהזדהה כתוב מחנה הפליטים ג'באליא ברצועה, שסיפר על החיים הקשים תחת שלטון חמאס ואמר כי לא כל הפלסטינים תומכים בארגון הטרור. השרשור ששיתף גנטמן זכה להתעניינות רבה ונצפה כבר יותר מ-3 מיליון פעמים.
לפי הכתוב נראה כי המשתמש שעמו שוחח מתלונן על המצב העגום ברצועה מאז השתלטות חמאס בשנת 2006 ותיאר כיצד ארגון הטרור מונע מתושבי צפון הרצועה להתפנות דרומה בעקבות אזהרות צה"ל. "בבקשה תספר לאנשים בארה״ב שאנחנו לא חמאס, אנחנו 2.2 מיליון אנשים, חמאס הוא רק 10% מאיתנו", כתב המשתמש בצילומי המסך ששיתף גנטמן.
 
תושבים בעזה שמתנגדים לחמאס משתמשים זה כמה שנים בהאשטאג #بدنا_نعيش (אנחנו רוצים לחיות) לצד טקסטים וסרטונים המביעים תסכול גלוי כנגד חמאס. תג ההקבצה הזה אינו פופולרי במיוחד בסנאפצ'ט על רקע הצורך להעלות סרטונים בפנים גלויות, מה שעלול להוות סכנה של ממש למצולם. ובכל זאת אפשר למצוא סרטונים תחת ההאשטאג הזה גם בסנאפ וגם בטיקטוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה