תקשורת ומדיה

סיכום תקופה: מצב האנטישמיות בעולם נחשף

סיכום שלושה שבועות ראשונים למלחמת 'חרבות ברזל': עלייה דרמטית בהיקפי האנטישמיות ברחבי העולם, הן במרחב הפיזי והן במרחב המקוון, אשר משפיעה באופן דרמטי על חיי היום-יום של קהילות יהודיות בתפוצות
מערכת ice |  1
הפגנות פרו פלסטיניות בלונדון (צילום יוטיוב/ Guardian News)
דו"ח נתוני האנטישמיות בעולם של משרד התפוצות, ההסתדרות הציונית העולמית והסוכנות היהודית מראה כי ישנה עלייה של כ500% בהיקף כלל האירועים האנטישמיים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 
כשליש מכלל האירועים האנטישמיים נרשמו בארה"ב, בעיקר באזורי הריכוזים היהודיים, בדגש על אזור ניו-יורק, פלורידה, שיקגו וקליפורניה כאשר פעילויות אנטישמיות רבות נרשמו באוניברסיטאות ובמכללות.  מדינות בולטות נוספות בהקשר זה הן, גרמניה, צרפת, ובריטניה. במסגרת זו, אף נרשמה עלייה משמעותית של כ330% בכמות האירועים האנטישמיים האלימים. 
הערים המובילות בכמות הגורמים המפיצים תוכן אנטישמי ברשת הן פאריז, ניו-יורק, בואנוס איירס, לוס אנג'לס, וושינגטון הבירה, שיקאגו, סנטיאגו, ברצלונה, סן פרנסיסקו וברלין. גם הערים מארסיי וסידני בולטות בהקשר זה. הערים המובילות מבחינת כמות המשתמשים שמפיצים תכנים אנטישמיים אלימים הן קהיר, עמאן, שיקאגו, ניו-יורק, סידני ופריז. 
השיח האנטישמי המקוון אף מתאפיין בביטויים של שמחה סדיסטית למראה הזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס, בשילוב עם רטוריקה אפוקליפטית. לצד העלייה הדרמטית בשיח המקוון, נרשמו מפרוץ המלחמה מאות הפגנות לתמיכה בחמאס ובפלסטינים בערים רבות ברחבי העולם, אשר כללו במקרים רבים ביטויי תמיכה בהרג יהודים ובהשמדת מדינת ישראל. בהקשר זה, בולטת גם עליה בשימוש בצלב הקרס ובדמותו של היטלר.
כחלק מכך, בולט הניסיון לבצע השוואה בין מאורעות השואה וכוונתם של הנאצים לבצע השמדה שיטתית של העם היהודי, לבין מעשיה של ישראל, לכאורה, כלפי הפלסטינים.  לצד זאת, ישנו שימוש רב במוטיב של היטלר כגיבור בעולם הערבי, והבעת צער על כך "שלא גמר את העבודה". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האנטישמיות מתגברת ועוד תתגבר. צריך שמירה חזקה המדינה (ל"ת)
    דין 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור