תקשורת ומדיה

עכשיו זה רשמי: משרדי רשת אל-ג'זירה בישראל לא יסגרו

למרות מאמציו של השר קרעי לסגור משרד רשת אל-ג'זירה בישראל בכירים מוסרים כי בשל מקומה של קטאר במגעים לשחרור החטופים המהלך לא יצא לפועל. גורם בכיר: "אין דבר כזה סגירת אל-ג'זירה ברמה המעשית, מה אנחנו, איראן? ממילא אפשר לראות אותם באינטרנט"
מערכת ice | 
התקנות לסגירת אל ג'זירה עברו ריכוך (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
הרשת הקטארית העוינת אל-ג'זירה תמשיך לפעול בישראל למרות המאמצים שנעשו על מנת לסגור את משרדיה. למרות מאמציו הכבירים של שר התקשורת שלמה קרעי, לסגור אותה שיקולים מדיניים וביטחוניים היו אלו שקבעו את מדיניות.
מסתמן כי הסיבה להשארת משרדיה של רשת הטלוויזיה העוינת לישראל, קשורה לתפקיד החשוב של קטאר במגעים לשחרור החטופים שנמצאים בשבי החמאס בעזה, זאת משום שבישראל חשבו שסגירת הרשת תפגע במגעים האלה.
אף על פי, שההחלטה לסגור את משרדי הרשת בישראל התקבלה עקרונית בממשלה והייתה אמורה להגיע לאישור בקבינט הביטחוני המורחב, הוחלט כאמור להוריד את המהלך מהפרק.
גורם ישראלי בכיר שהיה מעורב בלחצים למנוע את סגירת אל-ג'זירה בישראל אמר: "אין דבר כזה סגירת אל-ג'זירה ברמה המעשית. מה אנחנו, איראן? אולי נסגור גם את ה-BBC ואת ערוץ 14 כמו שהציע מישהו? הרי ממילא מי שירצה יראה אותם ברשת. אין דבר כזה לסגור ערוץ וצריך להוציא את זה מהראש".
רק לפני פחות משבועיים אישרה הממשלה במשאל טלפוני דחוף את התקנות לשעת חירום לסגירת גופי שידור הפוגעים בביטחון המדינה שיאפשרו את סגירת משרדי אל-ג'זירה בישראל. את התקנות גיבש שר התקשורת שלמה קרעי בשיתוף עם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה.
השר קרעי טען אז כי: "סגירת רשת אל-ג'זירה בישראל מגיעה לאחר הצגת הוכחות כי היא מסייעת לאויב, משדרת תעמולה בשירות חמאס בערבית ובאנגלית לצופים בכל העולם, ואף מעבירה מידע רגיש לאויבינו".
לאחר החלטת הממשלה בנושא אמר השר קרעי: "ישראל במלחמה. ביבשה, באוויר, בים ובתודעה. לא נאפשר בשום אופן שידורים הגורמים לפגיעה בביטחון המדינה. התקנות שהממשלה מאשרת כעת, יאפשרו לנו לסגור ערוצים, להחרים ציוד ולשלול תעודות עיתונאי, של כאלו הפוגעים בביטחון המדינה בשעת המלחמה".
עוד הוסיף השר קרעי ואמר: "שידורי וכתבי ערוץ אל-ג'זירה מהווים שידורי הסתה נגד ישראל, משרתים את חמאס-דעאש וארגוני הטרור בתעמולה ובעידוד אלימות נגד ישראל, ובכך פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה. אני מודה למזכיר הממשלה יוסי פוקס ולצוותו על ההירתמות למשימה חשובה זו".
ראש המל"ל צחי הנגבי אמר היום: "אי אפשר לסבול שכלי תקשורת יסית נגד לוחמינו, ולכן ראש הממשלה הנחה לבצע עבודה ביטחונית-משפטית שתגביל את הפעילות שלו. יש חוק שמחייב להוכיח בראיות מוחשיות שיש הסתה והיא טומנת בחובה סכנה ודאית. לא נסגרו כלי תקשורת בישראל, אבל אנחנו נחושים להמשיך בעבודה זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה