תקשורת ומדיה

כתב חדשות 13 חושף זוועות מהטבח: "שכל העולם יראה"

כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, חשף צילום של הארון בו התחבאו ילדיו של רועי עידן ז"ל, צלם ynet שנרצח ביחד עם אשתו: "שני ילדים קטנים בני 6 ו-8 לבד, כתמי הדם ליד הארון, הם של אמם שנרצחה לנגד עיניהם"
תום נחום | 
אלמוג בוקר (צילום מסך חדשות 13)
המערכה הכבדה של ישראל בעזה, מלחמת חרבות ברזל, נכנסה הבוקר (שלישי) ליומה ה-25. יותר מ-1,400 אזרחים וחיילים נרצחו ונפלו החל ממתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר ועד היום. כ-240 ישראלים חטופים נמצאים בעזה, כאשר אמש שוחררו ארבעה משבי חמאס. כל זאת כאשר הסיפורים הקשים ממתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס שהפכה לטבח ביישובי עוטף עזה ממשיכים להיחשף.
כתב חדשות 13, אלמוג בוקר, חשף את תמונת הארון בו הסתתרו ילדיו של צלם ynet, רועי עידן ז"ל, שנרצח ביחד עם אשתו, בעוד בתו הקטנה, אביגיל בת ה-3, מוחזקת בשבי חמאס: "שכל העולם יראה. זה הארון שבו הסתתרו מיכאל ועמליה במשך 14 שעות, שני ילדים קטנים בני 6 ו-8 לבד, אחרי שהוריהם רועי וסמדר נרצחו. אביגיל האחות הקטנה בת ה-3 מוחזקת בשבי חמאס. כתמי הדם ליד הארון, הם של אמם שנרצחה לנגד עיניהם ומשפחתו של רועי ז״ל ביקשה שהתמונה תתפרסם: "שכל העולם יראה את השואה שעברנו".
 
כזכור, בכתבה ששודרה בחדשות 13, הכתב יוסי אלי ראיין את השחקן צחי הלוי, בעלה של לוסי אהריש, ואת צוות יחידת יהל"ם, שחילץ את ילדיו של צלם ynet, רועי עידן ז"ל, שנרצח ביחד עם אשתו על ידי מחבלי חמאס, כאשר מי שהכווינה את החילוץ והפעילה את הלוי וחבריו הייתה אהריש.
בציוץ שהעלה יוסי אלי בנושא, לצד הכתבה עצמה, כתב כך: "קצת אור בחושך: במהלך הבוקר של השבת השחורה קיבל השחקן והבמאי צחי הלוי, מסתערב לשעבר, הודעה מרעייתו, לוסי אהריש המדהימה: יש משפחות במצוקה מתחבאות בממ״דים בכפר עזה. הוא ישר הפעיל את חבריו: מיחידת יהלום של הנדסה קרבית. בלי לחשוב פעמיים, בהכוונת צחי, הצוות נכנס לכפר עזה שורצת מחבלים והצילו ילדים אמהות. וגם את הילדים של הצלם רועי עידן הצילו: בתוך ארון אחרי 14 שעות, כשאמם נרצחה בסלון ביתה ואביהם מחוץ לבית. בקור רוח הם שחררו את הילדים, אבל זה האירוע הטראגי והעצוב ביותר שיצא לנו להוציא: אף עין לא נשארה יבשה לשמע ההקלטות של החילוץ. והיא שודרה באישור המשפחה".
 
"הרגו את אבא ואמא״ אלו המילים הראשונות שאמרו עמליה (6) ומיכאל (8) לצ׳, לוחם ותיק בצוות יהלום שהוקפץ להציל אותם. במשך 14 שעות הם ישבו בארון, התחבאו מהמחבלים, אחרי שרצחו מול עיניהם את ההורים שלהם, הילדים של הצלם רועי עידן. אחרי 14 שעןת, בזכות הכוונה של לוסי אהריש וצחי הלוי המדהימים! צ׳ הגיע אליהם וחילץ אותם יחד עם עוד 10 משפחות. ההקלטה שתשמעו בכתבה שברה אותי. את כולנו בחדר עריכה. היום אמרתי ללוסי: כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו. לוסי, צחי, צ׳ וד׳. אין בפי מילים לומר לכם איזה גיבורים אתם. נזכור שהקטנה של רועי עידן חטופה בידי החמאס בעזה!".
עוד בשבוע שעבר, בפוסט שהועלה לרשתות החבריות נכתב על המעשה המדהים של אהריש כך: "מלאכית ושמה לוסי אהריש. לפני 4 ימים, בשביעי לאוקטובר הארור, אח שלי קיבל הודעה קפקאית מאשתו של החבר הטוב שלו - הם מתחבאים בממ"ד בבית בכפר עזה יחד עם החברים מקיסריה, בבית יש מחבלים, והם מחזיקים בידית הדלת חזק כלפי מעלה. היא לא ידעה אז שידית דלת הממד תהפוך לזירת הורדת ידיים במשך 6 שעות, כאשר שתי המשפחות מצטופפות בממד ללא אוויר לנשימה, רק ריח אש חודר מבחוץ, ובפחד קיומי מז'אנר האפוקליפסה. ובכל הזמן הזה, המחבלים מנסים לפרוץ את הדלת ללא לאות, גם ביריות. ואף אחד לא מגיע".
"במקביל לאירוע הנורא, אח שלי פתח חמ"ל ופנה לאינספור כתבים, אנשי תקשורת ובכירים רלוונטים, אך למרבה הצער, על אף המאמצים העילאיים והמרגשים שלהם, לא היה כיוון למענה צבאי. כששמעתי על זה, הייתי בשיחת טלפון עם חברתי רוני קיי, והיא מבלי לאבד רגע, הישר מניו יורק, גייסה את חבריה מהתקשורת, ביניהם, חברתה הטובה לוסי אהריש".
"באקטיביזם המופרע שלה, לוסי לא הסתפקה בהעברת המידע הלאה, אלא ניהלה בפועל מבצע הצלה פרטי. היא הזעיקה את החבר'ה מהצוות של בעלה, צחי הלוי, ציידה אותם במיקום מדויק ועמדה איתם ועם אח שלי בקשר אונליין לאורך כל שעות המבצע. והיא התפללה כמו שאמא מתפללת על הילדים שלה, ולא נשמה עד לרגע בו המחבלים חוסלו ושתי המשפחות שוחררו. רק אז, לראשונה, היא הרשתה לעצמה להתפרק, ובבכי קורע לב בישרה לאחי את בשורת החילוץ. את הגיבורה שלי, לוסי. מלאכית על פני האדמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה