תקשורת ומדיה

בן כספית מאשים את נתניהו: "הוא אבי הפצצה האיראנית"

בטור דעה מיוחד, כספית מעביר ביקורת על נאומו של נתניהו על בימת האו"ם וטוען כי בניסיון שלו לעצור את הסכם הגרעין הוא בפועל הפך להיות "אבי הפצצה האיראנית"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו, בן כספית (צילום פלאש 90/ שיר טורם, מרים אלסטר)
ביום שישי האחרון נתניהו נאם על בימת האו"ם בניו יורק מול אולם יחסית ריק. היום, ערב יום כיפור, איש התקשורת בן כספית מפרסם את טור דעה ייחודי ב"מעריב" המתייחס לנאומו באו"ם, ובו הוא מאשים את נתניהו בכך שבסוף לאיראן תהיה פצצה גרעינית.
כספית אמר על הנאום: "הבעיה בנאומו של נתניהו הייתה שעם כל הכבוד לאיכות, יש כאן בעיה של אמינות. בשלב הזה של הקריירה שלו, נאומיו של נתניהו נתפסים גם בזירה הבינלאומית כנאומי סרק. איש לא מאמין למילה אחת היוצאת מפיו".
עם זאת, הוא דווקא כן "מפרגן" לנתניהו ומעיד: "פי שהקים בישראל מחנה ליברלי חוצה מגזרים וזהויות, כך הצליח נתניהו לאחד גם את יהודי אמריקה. למעט החרדים והחב״דניקים, כמעט כולם נגדו. מי שמכיר את היהדות האמריקאית מבין את גודל השעה".
המחמאות מצידו של כספית היו קצרות והוא פנה להאשים את נתניהו בנושא עיקרי לכל: "איראן קיימה את כל המחויבויות שלה בהסכם הגרעין. קלה כחמורה. אלא שאז החליטו נתניהו והגאון שלצדו רון דרמר לשכנע את הנשיא טראמפ לצאת מההסכם. מאותו רגע, לא הייתה איראן חייבת לכבד את ההסכם". ועל כן מאשים אותו כספית: "מי שגרם לכך שאיראן מפרה את ההסכם והעולם שותק - זה נתניהו. הוא אבי הפצצה האיראנית. בזכותו הם כבר מדינת סף. והכי מדהים זה שהוא גם בא עכשיו בטענות".
בדבריו כספית מתייחס גם לניסוח של נתניהו בנאומו, וטוען כי בעוד שבעבר נתניהו היה תקיף יותר והיה מצהיר שלאיראן לא תהיה פצצה גרעינית, ביום שישי הנוסח שלו השתנה לפתע וכעת החל לומר שככל שהוא יהיה רה"מ, הוא יעשה את המרב כדי שלא תהיה פצצה.
עוד עקץ כספית את נתניהו על הראיונות שנתן לתקשורת הבין-לאומית ועל כך שאלו רמזו כי נתניהו כבר איבד מהכישורים שלו בתחום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נתניהו יודע רק לסכסך, כמדינאי הוא אסון קולוסאלי
    מושון 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הפעם היחידה בה, כמדינאי, פעל מתוך חזון ארוך טווח זה כשר אוצר אצל שרון. כרוה"מ רק שיקולים קצרי טווח אצלו בבייס. גם כאשר זה בא על חשבון טובת ישראל. כפוליטיקאי הוא גאון מסוכן - הוא למד לנצל מעולה את אומנות השיסוי של כלל רכיבי החברה בישראל - אלו באלו ואז להתקרבן ולהוביל את כולנו לסיפה של מלחמת אחים. סוגיית הגרעין היא הדוגמא האולטמטיבית לקוצר הראיה המדינית שלו (להבדיל גזירת קופונים פוליטים על מהלכים הרסניים בטווח הבינוני והארוך).
    סגור