תקשורת ומדיה

"אות קין לדמוקרטיה הישראלית": המחאה היצירתית נגד בג"צ

בצעד מחאתי על הדיון של בג"צ, פעילי תנועת אם תרצו הגיעו לפנות בוקר לבית המשפט העליון מצוידים ברבע טון בננות. יו"ר התנועה מסר: "העובדה שאף אחד מהשופטים ל
מערכת ice | 
ההפגנות בירושלים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
פעילי תנועת 'אם תרצו' הגיעו לפנות בוקר (שלישי) עם רבע טון בננות ועצי בננות והקימו מייצג מחאה בכניסה לבית המשפט העליון בירושלים. לטענת אנשי הארגון, בית השפט העליון הופך את מדינת ישראל לרפובליקת בננות.
הפעילים הגיעו עם משלוח של עשרות ארגזי בננות והקימו שדרת עצי בננות בכניסה לבג"ץ, ופצחו בקריאות: "רפובליקת בננות של בג"ץ", במטרה להמחיש לציבור כי הדיון על חוקי היסוד הופך את ישראל לרפובליקת בננות שמחריבה את הדמוקרטיה.
כזכור, המושג רפובליקת בננות מהווה כינוי גנאי ומונח פוליטי אשר מתאר משטר כושל ומושחת המאופיין בהיעדר דמוקרטיה. במהלך המחאה הציגו המפגינים גם מיצג סאטירי בו נשיאת העליון כביכול אומרת: "אנחנו נגד הדמוקרטיה. אנחנו משמר הרפובליקה של בג”ץ. ישראל לא תהיה דמוקרטית יותר. אנחנו נפסול את חוקי היסוד".
 
מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו: "העובדה שאף אחד מ-15 השופטים לא דרש בפומבי לבטל את הדיון היא אות קין לדמוקרטיה הישראלית. הם חושבים שהם מצילים את הדמוקרטיה אבל בפועל הם מחריבים אותה והופכים את ישראל לרפובליקת בננות, מדינת עולם שלישי. זה מה שיזכור הציבור מאסתר חיות. נשיאת העליון שהחריבה את המבצר והפכה אותו לג'ונגל שטחי נגוע באינטרסים פוליטיים ומנוכר לרצון העם. זאת לא דמוקרטיה זו דיקטטורה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה