תקשורת ומדיה

העיתונאים מאיימים: "נחרים את טיסת נתניהו לארה"ב"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עתיד לטוס בשבוע הבא לארה"ב על מנת לנאום העצרת האו"ם ולהיפגש עם הנשיא ביידן. אך, בשונה מבעבר, הכתבים לא יורשו לחזור ארצה במטוס ראש הממשלה. זו הסיבה לכך
מערכת ice |  6
בנימין ושרה נתניהו (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, יונתן זינדל, תומר נויברג)
כאמור הכתבים המדיניים לא יורשו לחזור לארץ עם מטוס ראש הממשלה. הכתבים ציינו כי החשש שהחזרה ארצה בדרכים אחרות, ערב יום כיפור, תוביל לחילול שבת המוני. על כן, הם יצאו בדרישה למשרד ראש הממשלה: "אנחנו מצפים למציאת פתרון אבטחתי בהקדם שיאפשר את חזרתנו יחד עם ראש הממשלה".
במסגרת הנסיעה לארה"ב, הראש הממשלה, בנימין נתניהו, עתיד לנאום בעצרת האו"ם ואף להיפגש עם הנשיא ביידן. אך, בשונה מבעבר, בלשכת נתניהו בוצע דחיה של מועד הנאום ליום שישי בצהריים. כיוצא מכך, נתניהו יאלץ להאריך את שהותו בארה"ב עד מוצאי לשבת והכתבים לא יורשו לחזור עמו ארצה במטוסו.
בקרב הכתבים המדיניים, ישנו חשש שהחזרה בצורה עצמאית תוביל לחילול שבת המוני. על כן, במסגרת המכתב שנשלח לדובר ראש הממשלה, נכתב: "על פי דף המידע שהופץ למערכות אמש נכתב באופן חריג ותקדימי שהכתבים המתלווים לנסיעת רה"מ לא יורשו לחזור ארצה במטוס רה"מ, זאת בעקבות הסמיכות לצאת השבת והדחיפות להגיע ארצה טרם כניסת יום כיפור. בשם כל הכתבים, אני מעדכן כי כל עוד לא נוכל לחזור אתכם במטוס, לא נוכל להירשם לטיסה ונעדר ממנה".
עוד הוסיפו: "זה לא סביר לצפות מאתנו, העיתונאים שמתלווים לנסיעה, לחלל שבת כדי להגיע ארצה לפני יום כיפור או לחילופין לשהות ביום כיפור בניו יורק. מה שאסור לכתבים על פי כללי הפרוטוקול, אמור לחול על הפמליה כולה. למעשה, אתם מדירים מהמשלחת כל מי שרוצה לשהות ביום כיפור בארץ (כפי שרוצים רה״מ, פמלייתו ואנשי המקצוע) ולא מוכן לחלל שבת ולטוס במהלכה".
לסיום כתבו: "אנחנו מצפים למציאת פתרון אבטחתי בהקדם שיאפשר את חזרתנו יחד עם רה"מ - תוך התחשבות כמובן בכתבים הדתיים המתלווים לנסיעה. נסיעות ראשי ממשלה לאורך שנים התנהלו באופן כזה שמנע חילול שבת - אנחנו עומדים על כך שגם הפעם יימצא הפתרון. מה שאסור לכתבים - אסור גם לראש הממשלה ופמלייתו".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ביבוש ופיגי
    אורנה לוי 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני מפלצות ערפדים חלאות מאחלת שיפול המטוס לגיהינום ותמחקו מהעולם
    סגור
  • 5.
    ביבוש והשיכורה
    אורנה לוי 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיפול המטוס שלהם ושרף באש הגיהינום חלאות אדם מפלצות
    סגור
  • 4.
    הנהנתנים המושחטים
    יעקב 09/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנאשם בשלושה כתבי אישום פליליים ואשתו החמדנית והנצלנית ביקשו להשאר עוד סוף שבוע בניו יורק כדי לבלות על חשבוני ועל חשבון כל אזרחי מדינת ישראל ומה בכלל מענין אותו מה קורה עם הכתבים הכל שחיתות חוסר התחשבות וחזירות עד אין קץ מקוה שלא רחוק היום ונתחשבן עם המשפחה הארוה הזו
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד לעיתונאים הפייטרים שלנו!
    אזרח המדינה 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גם הטייסים מחרימים אותו, איך יגיע לארה"ב ללא טייסים?!.. שיעלה על גמל יחד עם המטורללת ויחצה את המדבר יגיע למרוקו ויקח טיסת קונקשן לארה"ב, העיתונאים יגיעו הרבה לפניו עם הטייסים שלנו .
    סגור
  • 2.
    נתניהו
    אמרי 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עדיף שלא תטוסו עם ביבי שמחרטט את כולם הגם שנשיא המעצמה הגדולה בעולם לא נפגש איתו בבית הלבן גם האמריקאים אינם סובלים אותו ומכירים אותו
    סגור
  • 1.
    מעולה לא צריך אותכם
    סלח שבתי 09/2023/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מעולה לא צריך אותכם
    סגור