תקשורת ומדיה

עמית סגל לא מתרשם מהחגיגות: "להוציא גזר דין מוות"

הפרשן של חדשות 12 לא מתרשם מביטול עילת הסבירות: "השבוע, בעודו חוגג ביטול בחוק של עילה שמעולם לא נכתבה בו – צעד שמשמעותו המעשית היא בערך כמו להוציא גזר דין מוות לפיה – התברר שבית המשפט דווקא מרחיב את גבולו עוד ועוד"
מערכת ice |  2
עמית סגל נגד בנט ולפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

השבוע האחרון היה אחד הסוערים בתולדות הפולטיקה הישראלית ומדינת ישראל בכלל, הודות ל"ניצחון שנחל הימין" ביום שני האחרון עם ביטול עילת הסבירות, על רקע המחאות האלימות ואיומי סרבנות הטייסים. המרד הושתק מיידית, אבל נפתחה הדלת לעימות גדול וקשוח הרבה יותר.

בטורו לידיעות אחרונות, טוען עמית סגל, פרשן ומגיש חדשות 12, שדבר אחד אותו הישג של הימין הוא לא: ניצחון משפטי: "בחזית הזו, המקורית של המערכה, הוא הוכה מכה אנושה. כל מי שיתבונן על התמונה דרך עדשות נקיות מבהלה וזעם, יגיע למסקנה שכחלוף שבעה חודשים, הימין לא הצליח להשיג אף לא אחת מהמטרות שהציב לעצמו בשינוי היחסים בין הרשויות. המחיר היה כבד מנשוא לממשלה, לימין וכמובן למדינה, והסחורה לא הגיעה".
 


 
למי ששכח, לפני כחצי שנה יצא הימין הישראלי לדרך עם רוב גדול בציבור ועם 64 מנדטים בכנסת במטרה להקטין את התערבות היתר של מערכת המשפט להשקפתם. גם סגל מציין: "השבוע, בעודו חוגג ביטול בחוק של עילה שמעולם לא נכתבה בו – צעד שמשמעותו המעשית היא בערך כמו להוציא גזר דין מוות לפיה – התברר שבית המשפט דווקא מרחיב את גבולו עוד ועוד".

לטענתו של סגל, הוא חושב שהימין דווקא העניק לשמאל רוח במפרשים, ערכים להיאבק עליהם,  לדבריו ליריב לוין ולשמחה רוטמן הייתה היכולת לקדם שינויים דרסטיים בפחות זמן, כאשר הוא חושב שדווקא הימין הוא שגרם לשריפות באיילון יותר מכל אחד אחר, אבל התומכים בקואליציה הם שהיו צריכים להציתן.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מקדמת חלוקים-לבנים עם ??
    חרפת התקשורת 07/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רופא שמפקיר ילד משותק לסיבלו שיעשה רילוקישן לגרמניה. ילדיו יקבלו שם טיפול אנושי יותר
    סגור
  • 1.
    נתניהו נוכל 2 אחרי בנט 64 חכים לימין
    ברוך 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט מיותר ללכת לבחירות לא מקימים את מה שהבטיחו
    סגור