תקשורת ומדיה

אבישי בן חיים: "עילת הסבירות - סתם המצאה של ההגמוניה"

פרשן החרדים של חדשות 13 התייחס לנשוא הרפורמה המשפטית דרך הספרים שלו: "אם מישהו קרוב לכם עוד לא הבין איך הפכה ההגמוניה את מערכת המשפט לכלי פוליטי - חשוב שיקרא לפחות את השער השלישי בספר 'ישראל השנייה'"
מערכת ice | 
אבישי בן חיים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הרפורמה המשפטית עלתה שוב לסדר היום השבוע, עם הצהרתו של ראש הממשלה נתניהו אתמול (ראשון), בה אמר כי החקיקה תימשך השבוע. פרשן החרדים של חדשות 13, אבישי בן חיים, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לנושא ועל הדרך קידם את הספר שלו "ישראל השנייה - הבשורה המתוקה, הדיכוי המר", אותו הוציא בשנה שעברה.
תחילה הוא צייץ: "על מה בעצם ההגמוניה נאבקת? מערכת המשפט היא הכלי המרכזי של ההגמוניה למנוע שוויון ולשמור על כוחה והגמוניותה, למרות שהפסידה בבחירות הדמוקרטיות. אם מישהו קרוב לכם עוד לא הבין איך הפכה ההגמוניה את מערכת המשפט לכלי פוליטי - חשוב שיקרא לפחות את השער השלישי בספר 'ישראל השנייה'".
מאוחר יותר, בן חיים התייחס לאחד הנושאים הבוערים של הרפורמה המשפטית - ביטול עילת הסבירות וכתב כך: "עוצמת הדיכוי: בצל הניסיונות הנואשים של הממשלה הנבחרת לחוקק חוק שיצמצם את 'עילת הסבירות', חשוב להדגיש: בכלל אין חוק שמתיר לבית המשפט לפסול החלטות ומינויי ממשלה ב'עילת הסבירות'! זו סתם עוד המצאה של ההגמוניה, במסגרת המהלך הגדול של ריסוק הדמוקרטיה, וגזל השוויון של ישראל השנייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה