תקשורת ומדיה

מני אסייג ישלם? בית המשפט הכריע לגבי היוזר קומי ישראל

אחרי שיוצר שנות ה-80' מני אסייג ספג תביעת ענק על סך רבע מיליון שקל מצד עמותת "הרוב החדש", בית המשפט הכריע בינתיים בתביעה אחרת של הכתב אלעד הומינר שכבר פרסם ציוץ התנצלות על הקשר בין היוזר "קומי ישראל" לעמותה
מערכת ice |  6
מני אסייג (צילום מסך עכשיו 14)
האם היוזר "קומי ישראל" קשור לעמותת הרוב החדש? התשובה על כך היא ככל הנראה שלילית. כך נאלץ העיתונאי אלעד הומינר להתנצל על ההאשמות שלו לאחרונה ועל פי פסק בית המשפט הובהר כי לעמותת "הרוב החדש" אין שום קשר עם תנועת "קומי ישראל".
כזכור, גם יוצר שנות ה-80, מני אסייג, ספג לאחרונה תביעת ענק והסתבכות נוספת מול הטוויטר הפרובוקטיבי "קומי ישראל",  מצד עמותת "הרוב החדש", שיצאו נגד הקשר שעושה אסייג בין העמותה ובין היוזר ברשת החברתית ודורשים פיצוי של לא פחות מ-250 אלף שקל.

העמותה העלתה בכתב התביעה מספר אזכורים שלדבריהם הינם "כוזבים, משפילים, מבזים ומתלהמים", וכי אסייג חוזר על הטענה כי העמותה קשורה ליוזר "קומי ישראל" והם, כלשונו, "מפעל של רעל, ארס, שטנה, רוע צרוף ושנאה תהומית". העמותה מתנערת מהקשר ליוזר שהינו פרובוקטיבי וידוע בציוציו האלימים והבריוניים. עוד האשימו כי אסייג אומר כי מאחורי העמותה עומדים אנשים לא ישרים שסוחטים מיליונים מכספי משלם המיסים'', האשים אותם ב''שחיתות וחתרנות'' וייחס להם התנהגות מרושעת, אלימות.
גם הומינר עצמו כתב על הקשר בין שני הגופים. כך למשל בטור דעה בעלון "גילוי דעת" מאוגוסט 2022, על התביעה שלו נגד עמותת הרוב החדש, והוסיף: "בשנה האחרונה נחשפתי לחשבון טוויטר בשם ׳קומי ישראל׳ שמופעל בידיהן של כמה בחורות צעירות. בדיקה בגוגל תגלה שמאחורי חשבון הטוויטר הנ״ל עומדת עמותת ׳הרוב החדש", כתב הומינר. לדברי העיתונאי, "החשבון הזה מוריד יום-יום את רמת השיח ברשת החברתית לגובה הקו השחור של הכנרת. כך למשל – פוליטיקאי או ידוען יכולים לצייץ, וכעבור מספר דקות תתקבל תגובה מקומי ישראל שאינה קשורה כהוא זה לציוץ שכל מטרתה, לכאורה כמובן, היא להכפיש ולטנף".
כאמור, על פי הסכמה של שני הצדדים, ולאחר שהובהר לעיתונאי כי אין כל קשר בין בין תנועת "קומי ישראל" ובין עמותת "הרוב החדש", הוסכם כי הומינר יוסיף ציוץ התנצלות ועל דחיית התביעה. בית המשפט אכן נתן פסק דין ביום שני האחרון כפי ההסכמות בין הצדדים.
בציוץ ההתנצלות כתב הומינר: "לאחר תקופה ארוכה, ולמרות פרסומים קשים על ידי עמוד הטוויטר של תנועת קומי ישראל, לא מצאתי קשר בין תנועת קומי ישראל לעמותת הרוב החדש ואני מצטער על כך ששמה של העמותה נכנס לציוץ".

נזכיר כי במקביל עדיין מתנהלת תביעת לשון הרע שהוגשה על ידי עמותת "הרוב החדש" נגד התסריטאי מני אסייג, בגין שורת פרסומים משמיצים שעשה הלה נגד העמותה ופעיליה. בתגובה הגיש אסייג תביעה שנגד בסכום של כ-500,000 שקל. 
עמותת הרוב החדש מיוצגת על ידי עו''ד נסים בן חיים, העיתונאי אלעד הומינר יוצג על ידי עו''ד ברק קדם.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מעולה!
    בתיה 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד טוב לשמוע שהצדק יוצא לאור.
    סגור
  • 5.
    לא אמין (ל"ת)
    יוליה דיסטל 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    חבל, צריך לקרוע איש נבל שכזה (ל"ת)
    ברכה 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 3.
    רגשי נחיתות .דבק בחלול הזה
    דודו ערס סלם 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    רגשי נחיתות זאת הבעיה של רוב המרוקאים .מרגישים נחותים ומופלים לרעה בפועל .תראו לאן הוא הגיע ועדיין בוכה .איחססססס
    סגור
  • 2.
    סמאל
    שלום 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמאל יב
    סגור
  • 1.
    מני אסייג (ל"ת)
    מני אסייג פחדן עלוב. 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור