תקשורת ומדיה

חדשות 12 תחת חרם? "ביטל את הראיון ברגע האחרון"

עודד בן עמי הודה שחבר הכנסת שמחה רוטמן, ביטל את הראיון זמן קצר לפני השידור, עמית סגל שישב בפאנל אמר: "אתה הראשון שרוטמן מתראיין אצלו", דנה וייס השיבה: "הוא מתראיין אצלי בשבת", סגל ענה: "הא אוקיי, כל הכבוד לשניכם, אליי הוא לא בא לפגוש את העיתונות".
מערכת ice |  7
עודד בן עמי (צילום Eyalbenyaish ויקיפדיה)
האם חבר הכנסת שמחה רוטמן נוקם בחדשות 12 בגלל אותה כתבה שהוצגה בשישי למרות הסיכום המוקדם איתו כי הוא לא מאשר זאת? עודד בן עמי הסביר ב'שש' אמש (חמישי) כי יו"ר ועדת החוקה ביטל את הראיון ברגע האחרון.
בן עמי אמר: "אגב הזמנו לכאן את חבר הכנסת שמחה רוטמן, שהיה צריך להיות כאן, יו"ר ועדת חוקה והוא ביטל את הראיון לפני כחצי שעה", עמית סגל שישב בפאנל אמר: "אתה הראשון שרוטמן מתראיין אצלו", דנה וייס השיבה: "הוא מתראיין אצלי בשבת", סגל ענה: "הא אוקיי, כל הכבוד לשניכם, אליי הוא לא בא לפגוש את העיתונות".
 
רק לפני כשבועיים, נציב פניות הציבור ברשות השניה דוד רגב ביקר את החלטת חדשות 12 לשדר ראיון ב"אולפן שישי" עם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, למרות שאמר למראיין כי אינו מתראיין לתוכניות שמשודרות בשבת.
הראיון שודר לפני כחודש ב"אולפן שישי" במסגרת כתבה של העיתונאי יגאל מוסקו על ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, והדיונים בנושא המהפכה המשפטית שמנהל רוטמן. מוסקו וח"כ רוטמן התיישבו לראיון באולם הוועדה, וכעבור כמה שניות אמר הח"כ: "רק שניה, סליחה, פתאום נפל לי האסימון, זה ישודר בשבת?''. מוסקו הזכיר שתהיה כתובית על המסך ''צולם ביום חול'', אך רוטמן התנצל וביטל את הראיון: ''לא, לא, אני לא מצטלם לדברים שמשודרים בשבת... סליחה ממש''.

בעקבות שידור הראיון, הגיעו תלונות לנציב פניות הציבור מדוע בחר אולפן שישי בכל זאת לשדר את תחילתו. בין הפונים היה ארגון "בצלמו", והנציב דוד רגב השיב במכתב לארגון:
 "צפיתי בתוכן עליו הלנת ומצאתי כי על אף שהכתבה תואמה מראש כפי שטוען הגורם המשדר ועל אף שהיה ידוע לצוות עוזריו של ח"כ רוטמן כי הכתבה תשודר בליל שבת, לא היה מקום לשדר את הקטע שבו חזר בו ח"כ רוטמן מכוונתו להתראיין בשל קדושת שבת. גם אם חזר בו ברגע האחרון, היה מקום לכבד את בקשתו של ח"כ רוטמן ולא לשדר את הקטע בליל שבת. כאמור הגורם המשדר הביע את התנצלותו בפני ח"כ רוטמן על הפגיעה ברגשותיו".
יחד עם זאת, צירף דוד רגב את תגובת אולפן שישי לטענות:
"ח"כ רוטמן הצטלם בעבר בלי כל הסתייגות לכתבות "אולפן שישי" המשודרת בערב שבת. גם הפעם הריאיון תואם מבעוד מועד מול הדוברת האישית שלו ולצערנו בחר לבטל אותו מול המצלמות. יש לציין כי במהלך כל שלושת הימים שבהם ניהל - מול מצלמות "אולפן שישי" – את דיוני הוועדה ידע רוטמן וידעה הדוברת שלו כי מדובר על כתבה המיועדת לשידור בערב שבת.
"בחרנו להציג את ראשית הריאיון על מנת להסביר לצופינו שבהחלט נעשה מאמץ לקבל את תגובתו ועמדותיו, ולהציג בשקיפות את הסיבה שדברים אלה נפקדים מהכתבה. לא הייתה כל כוונה לפגוע ברגשותיו ואנו מצרים על כך באם נפגע".
 
יגאל מוסקו עצמו הגיב לפני חודש בחשבון הטוויטר שלו: "אין לי טענה לרוטמן - למרות שהראיון תואם דרך הדוברת שלו, יכול להיות שעקב העומס טעה והסכים, והוא בנימוס ביקש סליחה וביטל. לא התקיים ראיון. עכשיו מה הטענה? שגרמתי לו לחילול שבת בזה שצולם אומר שהוא לא מתראיין לשבת? הרי צילמתי אותו קודם שלושה ימים בוועדה! חפשו עילות אחרות".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אף ראיון עם ימני ב12 לא יעבור בלי שיתנשאו, יכפישו וישתי (ל"ת)
    ערוץ 12 מסית 04/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אוהבים אותך רוטמן יא תותח !!! (ל"ת)
    בן 04/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 4.
    חירשת
    שובל 04/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי בכלל רוצה לראות או לשמוע את האיש שמייצג את כל מה שנבנה בעמל רב במשך שבעים וחמש שנה. הוא מייצג כל מה שרע בישראל.
    סגור
  • 3.
    ימין אמיתי מחרים את ערוצי התועבה 12-13-11 וכו (ל"ת)
    צבי 03/2023/31
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 2.
    טוב מאוד
    יום טוב 03/2023/30
    הגב לתגובה זו
    5 0
    טוב עושה רוטמן ואני קורה לכל אנשי הימין לא להגיע ולא להתראיין בערוצי התעמולה והתבהלה הייני 11,12,13 הם לא באמת רוצים לקיים ראיון הם רוצים אתכם כבשר תותחים,יש לכם את ערוץ 14 ואת גלי ישראל ברדיו,כמו כן אני קורה לכל מצביעי הימין שהוא הרוב בעם להחרים את אותם ערוצים ולא לראות או להאזין להם,כך אני נוהג ובמידה ונעשה כך גם הרייטינג שלהם יצנח ומאידך יעלה את זה של ערוץ 14 כראוי.
    סגור
  • 1.
    מי בכלל צריך להתראיין אצל הגזען הזה
    מריו 03/2023/27
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בעל הראש הענק . אני מעדיף לצפות באלג'זירה מאשר לצפות בראש גדול .. שמאלן גזען שונה מזרחים
    סגור
  • מי בכלל צריך לראיין את הגזען הזה
    דידי 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הפשיסט המטורלל הזה. שמענו מה שיש לו להגיד בועדה.
    סגור