תקשורת ומדיה

קרעה את הטלאי: הסיפור המרגש של אמו של אדיר מילר

ניצולת השואה מריאן מילר, המרצה ברחבי הארץ אודות סיפורה האישי המרגש של משפחתה בתקופה השואה, הרצתה ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה בזום לנציגים מחו"ל על הרגע המדהים בו התאחדה עם אביה
מערכת ice | 
אדיר מילר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
ניצולת השואה מריאן מילר, אמו של כוכב הטלוויזיה והבדרן אדיר מילר, הרצתה ביום הזכרון הבינלאומי לשואה במפגש מקוון בזום, עם נציגים מערים תאומות של עיר מגוריה חולון בעולם.
מילר, ילידת בודפשט, המוכרת כמרצה ותיקה ברחבי הארץ אודות סיפורה האישי של משפחתה בתקופת השואה, ריגשה את המשתתפים מגרמניה, צרפת וארה"ב. בין השאר סיפרה מריאן כיצד הנאצים הובילו את יהודי בודפשט לתחנת הרכבת ממנה הוסעו לאושוויץ. אמה, שהחזיקה אותה כתינוקת בזרועותיה, תלשה את הטלאי הצהוב באומץ בעודה עומדת בתור לטרנספר, והחלה לרוץ מהשורה ולהסתתר מאחורי הבתים.

קצין נאצי הונגרי שראה אותה נמלטת צעק עליה לחזור לתור, אך האם הצליחה לשכנעו שיתן לה לברוח תוך שהיא מצביעה על התינוקת, ונתנה לו את טבעת הנישואין שלה.
מריאן ואמה נדדו בחיפוש עזרה מהזולת לקבלת מחסה ואוכל, עד שתמה המלחמה, אז יכלו לשוב לביתן בבודפשט, ללא האב שעקבותיו אבדו.
מריאן סיפרה שבמשך חודשים הייתה אמה עורכת את שולחן האוכל לשלושה: צלחת לאם, צלחת לילדה וצלחת ליד תמונתו של אביה. למרות שהחודשים חלפו ולא היה אות חיים מהאב, היא התעקשה כי הוא בחיים.
בהתרגשות סיפרה מריאן כיצד יום אחד הופתעו לשמוע דפיקה בדלת. היא כילדה פותחת ורואה מולה ניצב גבר, הדומה מאוד לזה שבתמונת אביה. הגבר פרש את ידיו לצדדים ומיהר לחבק את בתו, ילדה שכלל לא הכיר מאז היתה תינוקת קטנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה