תקשורת ומדיה

הציבור בחר: יש להשאיר את השידור הציבורי

התנגדות נוספת ליוזמתו של שר התקשורת, שלמה קרעי, לסגור את תאגיד השידור הציבורי. סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה מצביע על כך ש-73.8% סבורים שצריך להיות שידור ציבורי לצד המסחרי
מערכת ice |  2
כאן (צילום פלאש)
המכון הישראלי לדמוקרטיה החליט לבחון את הצהרתו של שר התקשורת, שלמה קרעי, כי הציבור אינו תומך בשידור הציבורי, וביצע סקר חדש שנערך על ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות, שבחן את עמדות הציבור בישראל בעניין השינויים שמציעה הממשלה החדשה בעולם התקשורת הישראלית, ובפרט סגירת תאגיד השידור הציבורי.
לפי תוצאות הסקר, 73.8% מכלל המדגם סבורים כי צריכים להיות גם שידור ציבורי וגם שידור מסחרי. לטענה זו נמצא רוב גדול בקרב מצביעי כל המפלגות, כולל 68% ממצביעי הליכוד. רק 8.9% מכלל המדגם סבורים כי צריכים להיות שידורים מסחריים בלבד.

עוד נמצא בסקר כי 69.2% מכלל המדגם סבורים כי לממשלה לא צריכה להיות הסמכות להתערב בתכני החדשות והאקטואליה בערוץ הציבורי, לעומת 21.1% שסבורים כי לממשלה צריכה להיות הסמכות להתערב בתכנים. מבין מצביעי הליכוד, 51% מתנגדים להתערבות ממשלתית בתכני הערוץ.
נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, יוחנן פלסנר, מסר: "נתוני הסקר מוכיחים כי ישנה התנגדות ציבורית גורפת, גם בקרב תומכי הקואליציה הנוכחית, לסגירת תאגיד השירות הציבורי ולהכפפתו לניהול פוליטי. בתוך שנים מעטות הצליח תאגיד השירות להוכיח את נחיצותו וחיוניותו כספק אמין של אקטואליה לצד יצירות מקומיות מקוריות, איכותיות ומגוונות. אם ייסגר התאגיד, ובהינתן הנדידה של תקציבי הפרסום לתאגידים הדיגיטליים הרב-לאומיים, עולם התרבות הישראלי יאבד עוגן מימון מרכזי המאפשר תעשיית התוכן המקומית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תבדקו מה זה המכון הישראלי לדמוקרטיה
    יהושע הפרוע 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר בגוף שהוא ממש לא דמוקרטי
    סגור
  • 1.
    איפה אתם, צופים?
    ערן גפני 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעניין. סקר קובע שכמעט 74% מהציבור לא מעוניינים בסגירת "כאן", למרות שסקרי צפיה מעידים שבמקרה הכי טוב לא יותר מ-15% מהם בכלל טורחים לצפות בו (וזה במקרים של גביע עולמי או אירוויזיון). אז מה בדיוק 59% מהציבור לא רוצים שייסגר? הם בכלל מכירים את שידורי "כאן"? הם צופים ב"חדשות" שהערוץ מפיק שמתיישנות כבר ברגע שהן עולות לשידור? הם שמו לב ש"כאן" סילקו ב-5 השנים האחרונות את רוב כתבי, מגישי ועורכי הימין שהצטרפו אליהם ואת היתר דחקו לשעות שבהן הצפייה מינימלית? ועוד: האם הם מודעים לעובדה ש"היהודים באים" ו"קרתגו"הן סדרות אנטישמיות אפילו יותר מ"ארץ נהדרת"? האם הם מודעים לעובדה ש"השידור הציבורי" מנסה לשטוף את מוחות מאזיניו וצופיו כי זוהי ארץ מחרידה, גזענית, מלוכלכת ואלימה ואילו בחו"ל כיף, זול ותרבותי? האם הם מודעים לעובדה שה"שידור הציבורי" מתרכז בדיווחים שליליים על הנעשה בפריפריה ובישובי יו"ש ומתעלם מהתפתחויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות חיוביות שקורות בהם? ברור שלא, אז איזו משמעות יש לסקר הזה מלבד שהוא בעצם שקר?
    סגור