תקשורת ומדיה

כתב חדשות 13 מזהיר: "אנחנו באינתיפאדה, ישראל מאפשרת טרור"

צבי יחזקאלי, הכתב של חדשות 13 דיבר ב-103FM עם ניסים משעל על פיגוע הטרור בי-ם: "המדינה לא הבינה מה עומד לנגד עיניה ולכן כשלה בסיכולו - היא מאפשרת זאת בהתנהלותה"
מערכת ice |  1
צבי יחזקאלי (צילום יונתן זינדל פלאש90)
פיגוע המטענים המשולב בירושלים במהלך השבוע האחרון הכניס את המדינה לסחרור ולהלם של ממש. אחרי שנרשמו סיכולי פיגועים נוספים ואף פיגוע דריסה סמוך לכיכר המטוס בבאר שבע, הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי, כתב חדשות 13, שיתף בראיון ל-103FM עם ניסים משעל את תובנותיו.
יחזקאלי פתח והזהיר: "אנחנו בתוך אינתיפאדה. רק מי שלא רואה את המידע הזה יכול לטעות ולפספס את החוליה. הייתה פה חוליה שהשתמשה בתעודות הזהות הכחולות ובלוחיות הצהובות לחופש תנועה, להטמין מטען לפני שאנשים מגיעים. זה לא פיגוע דקירה שיוצא איזה פלסטיני צעיר בבוקר ומחליט לדקור, זו חוליה עם תכנון, תצפית, מודיעין, מעבדה להכנת אותו מטען, מטען מתוזמן, תזמון של שני פיגועים - זו התארגנות שלא עלתה בעיניים של השב"כ. הוא לא האמין שרמת הלהבות היא רמת הלהבות".
עוד הוסיף: "ישראל בתוך אינתיפאדה, בתוך גל אלימות והסלמה. היא לא קולטת את זה כי היא רואה את שבועיים השקט בין הפיגוע באריאל לפיגוע בירושלים, המציאות היא הפיגועים, אנחנו רואים אותם עולים מדרגה שישראל במצב הגנתי לא התקפי ולא מבינה מה עומד לנגד עיניה - אינתיפאדה שמתודלקת. ברגע ששוטרים פלסטינים מחלקים ממתקים שיש פיגוע בירושלים, אתה צריך להבין מה עומד לנגד עיניך. ישראל לא הבינה מה עומד לנגד עיניה ולכן נכשלה בסיכול הפיגוע. טרור הוא תוצאה של אפשור, ישראל בהתנהגותה מאפשרת את זה. הפיגועים של שלהי שנות 2000 זה היה כשלא הייתה גדר הפרדה, אני מקווה שאנחנו לא שם, אבל מתחילה פה מגמה שבדרך כלל אתה לא רואה".
בנוסף, טען יחזקאלי: "מתי אתה רואה את הפיגוע המתוחכם? כשהוא צץ מעל פני השטח ומתארגן במחתרת במשך שנה. בשנה האחרונה היו 30 הרוגים יהודים בפיגועים. זו תמונה שאומרת - הטרור גדל בחסות של שנתיים שקט. הפלסטינים יצאו לעבוד, היו עימותים ברצועת עזה ופתאום הסיפור השתנה - הפסיקו העימותים, התחילה אינתיפאדת יחידים בשטחים והפלסטינים מקבלים אישורי עבודה בישראל. זו הנוסחה שגידלה טרור מתחת לאדמה ועכשיו הוא מרים את הראש. אם ישראל לא תתמודד, נראה יותר טרור, בדיוק מה שקרה בשנת 2000, לדעתי לא נחזור לזה".

לסיום הסביר: "אני לא רואה את ראש הממשלה הנוכחי מכריז על מבצע חומת מגן. נמשיך לדמם לצערי והבעיה תישאר לפתחנו. עד שהרשות הפלסטינית לא תשנה את הדיסקט, להפסיק להסית ולכתוב את מורשת אבו מאזן של השנה האחרונה שהיא טרור. אין רשות פלסטינית, ישראל דיברה עם החמושים. למה הם החזירו את הגופה? הדרוזים אמרו 'אם אתם לא תביאו נבוא למחסום חמושים וכל הפלסטינים יחטפו'. מי תיווך את הסיפור הזה? שייח מחברון. הרתעה - ישראל לא עושה את זה. הרשות הפלסטינית נהנית מכל הצדדים, מקבלת כסף ותומכת בפיגועים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דייג אוהב דגים?
    איילה חסון 11/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדרוויש מטעם עצמו, יחזקאלי, אמור להביא לידיעתנו את הקורה אצל הפלסטינאים. פעם לפני עשרות שנים הוא עשה זאת לא רע. אבל היום, בתור מטיף דתי רלגיוזי, הוא רץ לתמוך בכל דבר כוחני נגד הפלסטינאים, הידע שלו שיטחי ביותר, והוא מריץ דעות ביחד עם כל מיני עמותות ימנייות, כדי להגביר את הנרטיב של "הפלסטינאים האלימים". ישראל היא ממש האחות תרזה (כמה פלסטינאים נהרגו מאז "האינתיפידה" החדשה של יחזקאלי?, כמה פעולות "תג מחיר" של נערינו הגיבורים? כמה פעמים צה"ל ניכנס לבתי חולים כדי לחפש ולקחת מחבלים?
    סגור