תקשורת ומדיה

ברדוגו מעורר סערה: "לעשות טיהור של מערכת אכיפת החוק"

סערה בכנס אילת לעיתונות ה-15: הפרשן יעקב ברדוגו קרא לרפורמה במערכת המשפט על רקע אובדן האמון ודרש 'טיהור' של האווירה במערכת. קרן מרציאנו: "זו אמירה טוטליטרית". ברוך קרא: "פסקת התגברות ברוב של 61 היא ביטול בג"ץ"
מערכת ice |  1
יעקב ברדוגו (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
יומו השני של כנס אילת לעיתונות ה-15 בהובלת אגודת העיתונאים ת"א נפתח באמירה שעוררה סערה מצד הפרשן יעקב ברדוגו: "צריכה להיות רפורמה בכל מערכות אכיפת החוק והמשפט בישראל כדי להחזיר את אמון הציבור. צריך לעשות 'טיהור' של המערכת".
ברדוגו, המקורב ליו"ר הליכוד נתניהו והודח באחרונה מגלי צה"ל, מכהן כיום כפרשן "גלי ישראל". הוא אמר את הדברים במסגרת פאנל "מערכת המשפט כשחקן פוליטי" בכנס. דבריו עוררו סערה בקרב דוברי הפאנל והקהל, ובין השאר הגיבה מגישת חדשות 12 קרן מרציאנו: "זו אמירה טוטליטרית". בעקבות הביקורת ברדוגו תיקן עצמו: "אני מדבר על טיהור האווירה - יש אווירה נוראית סביב מערכת המשפט וצריך לטהר אותה".

פרשן חדשות 13 ברוך קרא הגיב לדברים שנאמרו בפאנל וטען: "מובילי דעת קהל בולטים בימין חיים מהתרסה. הם לא באמת רוצים פתרונות פוליטיים - הם חיים מזה שיהיה להם את מי לקלל". דבריו נאמרו בין היתר בעקבות הדיון הפוליטי על פסקת ההתגברות, מפניה הזהיר כי "ההחלטה לחוקק פסקת ההתגברות ברוב של 61 קולות - משמעותה ביטול בג"ץ". 
במסגרת הפאנל "ממשלה חדשה - כלכלה חדשה", אמר השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) לפרשן כלכליסט, צבי זרחיה: "מרצ ומפלגת העבודה סיימו את דרכן ההיסטורית. אין טעם לנסות לשקם אותן. צריך לחסל אותן לחלוטין ולהקים פלטפורמה חדשה. הערבים לא רוצים להיות כלי שמשתמשים בו וזורקים אותו, לא מוכנים להיות כלי ההצלה של גוש המרכז-שמאל. צריך להיות גוש רחב ערבי-ישראלי שמאמין בשותפות".
חברי הפאנל התייחסו למועמדים לתפקיד שר האוצר בממשלה המסתמנת: "אריה דרעי יכול להיות שר אוצר טוב", אמר פרשן ידיעות אחרונות, סבר פלוצקר, "לעומת זאת - מינויו של בצלאל סמוטריץ' הוא חרפה לכל אדם במדינה הזאת". שלמה נאמן יו"ר מועצת יש"ע: "הממשלה עוד לא קמה - וכבר עיתונאים החלו להמריד את הפקידים נגד נבחרי הציבור. אזרחי ישראל בחרו ממשלה, תתמודדו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכל מותר
    ענבל 11/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן הוא צודק מה ההתרעמות אין אמון במערכת המשפט ולא בפרקליטות שתופרים תיקים ושופטים עושים צחוק מבני אדם אכן צריך לנקות את המערכת שקיפות וועדה שתפקח עליהם שלא תהיה שחיטות ועיסקאות מתחת לשולן כמו שקורה בפועל מה ההלם לא ברור אין אמון ברמה הכי גבוההה
    סגור