תקשורת ומדיה

בן כספית עוקץ: "אם נתניהו יציץ במראה, הוא יראה את הרודן"

העיתונאי בן כספית מזכיר שנתניהו התגאה בעבר כמה הוא שומר על מערכת משפט חזקה ועצמאית - אך כעת דוחף לפסקת התגברות ברוב של 61, שיהפוך את ישראל למדינת סף דיקטטורית, ללא בקרה כלשהי לשלטון
מערכת ice |  6
בן כספית (צילום טוויטר/ בן כספית, pixabay)
העיתונאי בן כספית מודאג מתמיד מתוצאות הבחירות, שעלולות, לדבריו, להפוך את ישראל למדינת סף דיקטטורית במידה ותוחל פסקת התגברות ברוב מינימלי של 61 חברי כנסת.
בטור השבועי שלו במעריב, מצטט בן כספית את בנימין נתניהו שהדגיש כמה חשובה מערכת משפט חזקה ועצמאית, וכמה שהוא עושה הכל להגן על עצמאותה. אלא שזה היה נתניהו של לפני עשור, שאמר דברים כמו: "תראו לי רודנות אחת, חברה לא דמוקרטית אחת, שבה קיימת מערכת משפט חזקה ועצמאית. אין דבר כזה. בכל מקום שבו אין מערכת משפט חזקה ועצמאית, הזכויות אינן יכולות להיות מוגנות".
כספית ממשיך ומצטט את נתניהו שאמר בטקס הפרידה מנשיאת העליון דורית ביניש: "אני עושה ואמשיך לעשות כל שביכולתי כדי לשמור על מערכת משפט חזקה ועצמאית". 

אלא שאם פעם ביקש נתניהו שנראה לו רודנות עם מערכת משפט חזקה ועצמאית, מעכשיו לדברי בן כספית – "נוכל להראות לו דמוקרטיה שהייתה לה פעם מערכת משפט חזקה ועצמאית, אבל היא נמצאת עכשיו בתהליך מואץ של הפיכה לרודנות. אם יציץ במראה, יראה את הרודן".
כספית מציין כי ציטוטים של נתניהו שמתגאה בשמירה על מערכת המשפט גודשים את הרשת, וגם נשיא העליון לשעבר אהרן ברק אמר שנתניהו היה גדול מגיניה של מערכת המשפט הישראלית, ובצדק. "אך כל זה היה, ואיננו עוד", מצר כספית, "מרגע שהפך לנאשם, התהפך נתניהו על המערכת. פתאום, אין צורך במערכת משפט חזקה ועצמאית. מגדול המגינים הפך לראש ההורסים".
כספית מסכים כי פסקת התגברות היא צורך חיוני של המערכת, אך פסקה מאוזנת, שפויה, שתיכלל בתוך חוק יסוד "חקיקה" מקיף שיסדיר את האיזון בין הרשויות של הדמוקרטיה הישראלית. כספית מזכיר כי בעבר שר המשפטים בממשלת נתניהו, יעקב נאמן, הכין הצעה לפיה הכנסת תידרש לרוב של 65 ח"כים כדי לגבור על פסילת חוק של העליון, אבל גם את זה נתניהו גנז.
"עכשיו הוא דוחף בכל הכוח לפסקת התגברות ברוב מינימלי", כותב כספית, "הוא יודע שזה יהפוך את ישראל למדינת סף דיקטטורית, שבה השלטון מחזיק בכל הסמכויות וכל הכלים ללא בקרה כלשהי, אבל זה לא באמת מעניין אותו".
ומסכם העיתונאי: "צריך לאזן בין סמכות בג"ץ לסמכות המדינה. צריך לסנכרן בין זרועותיה של הדמוקרטיה, לא לכרות אחת מהן לחלוטין".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    לשים פאות בלונדינית בשם הדת (ל"ת)
    אנונימי 11/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מודיע משטרתי מתיק 1000 !!! (ל"ת)
    אסף 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 3.
    אובססיות
    דוד 11/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לגבי בן כספית הגעתי למסקנה שאני באמת מרחם עליו נראה לי בן אדם אם הפרעה חמורה ביותר אובססיות חריפה לגבי נתניהו למשפחתו אז בן אולי הגיע הזמן שישראל תהיה מדינה דיקטטורית אם העם רוצה דבר אחד הוא שנתניהו יחליט מה טוב ליותר מחצי מהעם
    סגור
  • 2.
    כספית רעילה לא עוקץ ,הוא חולה נפש,אובססיבי ביבי. (ל"ת)
    יעקב אשדוד 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    הוא מציץ במראה ורואה את סגנו של אלוהים !
    איתי 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חבל על המאמצים להסביר זאת לנוכל הכושל, שהצליח להקים ממשלת סיוטים חרדית משיחית של "ימין מלא-מלא" אך פירק והרס את החברה הישראלית, שסופה בהתמוטטות המדינה וערכי היסוד שלה. כ הוא ייזכר וכך יירשם בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל, אלא מאי, שההיסטוריה הזו תיכתב, היא תפרט את חורבנו של בית שלישי. אנחנו כבר עם דרכון זר והילדים שלנו לא יהיו "עבדים" של חרדים, לא ישרתו אותם "שירות חובה" והם יעברו ללמוד ולעבוד בחו"ל, להערכתי כך יעשו מספר לא קטן מעמיתיי בתחום הרפואה ומעמיתיה של אשתי בתחום המדעים. ובכל זאת, למרות הסקפטיות, אאחל בהצלחה.
    סגור
  • ממליץ
    שערבי 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כוס מים קרים
    סגור