תקשורת ומדיה

מקומם: חייל צה"ל נעצר לאחר שתקף חיילים באבנים

חייל נעצר בשעה שהשליך אבנים על לוחמי צה"ל במהלך עימות בין פעילי שמאל אנרכיסטים לבין כוחות באזור חברון
מערכת ice |  2
חיילים (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
חייל צה"ל נעצר בשעות הצהריים (שישי) לאחר שלפי החשד זרק אבנים לעבר חיילים אחרים סמוך לישוב אביגיל שבדרום הר חברון, לא דווח על פגעים. את מעשה האלימות עשה החייל בזמן חופשה, כשהגיע למקום עם כמה פעילי שמאל - ומיד לאחר מעצרו הוא הועבר לחקירת משטרת מחוז ש"י.
לפי הדיווחים עולה כי כמה פלסטינים מסקו זיתים סמוך ליישוב חרף העובדה שלא החזיקו באישור לכך. מתוך כך התפתח עימות אלים ביניהם ופעילי השמאל שבאו לתמוך בהם לבין חיילי צה"ל שדרשו מהם להתפנות מהמקום. במהלכו כאמור השליכו פעילי השמאל אבנים על הכוחות. גורמים בסביבת החייל שנעצר הכחישו את הטענה שלפיה אבנים הושלכו לעבר החיילים.
שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה לתקיפת החיילים: "אני מגנה באופן נחרץ את יידוי האבנים לעבר כוח צה"ל על-ידי אזרחים ישראלים שבאו למקום ביחד עם תושבים פלסטינים. מדובר באירוע חמור, שיטופל באופן המעמיק ביותר. לא נאפשר לאף אחד לפגוע בחיילי צה"ל שמבצעים את משימתם למען ביטחון ישראל".
גם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי הגיב: "מדובר באירוע חמור ביותר. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. חיילי צה"ל פועלים בנחישות נגד הטרור כדי להגן על אזרחי מדינת ישראל ולא ייתכן שאותם אזרחים יתקפו אותם באלימות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אופי של עקרב רצחני - לא מסוגל לא לעקוץ
    ארנון תל-אביבי 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האויב הערבי - אופי של עקרב -לא מסוגל לא לעקוץ . שעה אחרי ש גנץ ההססן , פותח אמש את החסימות מסביב לשכם -כבר יש פיגוע ירי. בניחותא גנץ - מפקיר במודע את בטחון הישראלים לטובת מכחיש-השואה אבו-מאזן שגנץ אירח בביתו .
    סגור
  • 1.
    כמה דקות האירוע יקבל ב"תאגיד"?
    ערן גפני 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למי שזוכר, אירוע זריקות האבנים והעימותים בין תושבי יצהר לערבים בחווארה ובין מתיישבים לפעילי שמאל קיצוני, זכו לדקות ארוכות של חרפות וגידופים ב"תאגיד" כאן 11 (שאגב, אף כתב או כתבת שלו טרחו בכלל לגשת לזירת האירוע עצמו ומסתמכים רק על סרטוני ארגוני השמאל הקיצוני, שלוחי ה"איחוד האירופאי" והרשות הפלסטינית). האם גם האירוע הזה יקבל אותו זמן מסך ואותם גידופים וחירופים מצד ה"פאנל" של "התאגיד"? נחכה ונראה היום בערב.
    סגור