תקשורת ומדיה

"תאלצו להתפשר": שר החוץ הבריטי נגד הקהילה הלהט"בית

בעוד פחות מחודש יחל המונדיאל בקטאר ואליו יגיעו כחצי מיליון אזרחים מרחבי העולם כולו, ביניהם גם חברי הקהילה הלהט"בית. מתוך חשש כי הרשויות בקטאר יעצרו הומואים במדינה, קרא שר החוץ הבריטי לחברה הקהילה  "להתפשר" ועורר את זעם של רבים
מערכת ice | 
טיסה למונדיאל בקטאר (צילום pexels, unsplash)
שר החוץ של בריטניה, ג'יימס קלברלי, קרא לאוהדי כדורגל הומואים שמתכננים לטוס לקטאר לכבוד המונדיאל "להתפשר" ו"כבד את המדינה המארחת". מייד לאחר אמירת הדברים קלברלי ספג ביקורת מכל עבר. בלשכת ראש הממשלה הטרי רישי סונאק התנערו מהדברים ובאופוזיציה כבר מכנים את דבריו של שר החוץ כאטומים ומזעזעים.
קלברלי התייחס בדבריו לקושי הגדול הצפוי לתיירים הומואים במדינה המוסלמית. שכן החוק בקטאר אוסר לחלוטין על קיום יחסים הומוסקסואליים, ועובדה זו מעוררת דאגה לקראת בואם של התיירים. כמו כן לפי הערכות לפחות מיליון אוהדי כדורגל זרים, בהם גם הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים ומיעוטים מיניים אחרים, צפויים להגיע לקטאר ולצפות במשחקי הטורניר.
קלברלי נשאל על הסוגייה הלהט"בית לאחר חקירת המשטרה שנערכה בקטאר לפיטר טאצ'ל, פעיל למען זכויות להט"ב שמחה לבדו בדוחא, מול המוזיאון הלאומי של קטאר. טאצ'ל החזיק שלט שבו האשים את המדינה במעצרים של חברי הקהילה הגאה.
קלברלי אמר עוד כי "דיברתי בעבר עם הרשויות הקטאריות על אוהדי הכדורגל ההומואים שיצפו בגביע העולם, ואיך הן יתייחסו לאוהדים שלנו ולאוהדים מרחבי העולם". קלברלי הבהיר כי הקטארים רוצים לוודא שאוהדי הכדורגל יהנו "באופן בטוח ומוגן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה