תקשורת ומדיה

חוסר היציבות בשוק אגרות החוב עלול להשפיע בצורה נרחבת

התרופפות המאזן של הבנק הפרטי המשמש כסמכות המוניטרית העליונה והבנק המרכזי של ארצות הברית פועלת בקיבולת מירבית, אם כי משך הזמן שלה תלוי ביכולתם של שוקי האג"ח העולמיים להמשיך לפעול ללא אירועים

מערכת ice | 
כלכלה (צילום vecteezy)
שוקי האג"ח כבר מתחילים להראות קווי תזוזה מסיביים, שכן המסחר במשרדי האוצר בארה"ב ראה כמה מהתנודות הגדולות ביותר מאז הימים הראשונים של מגיפת הקורונה. המהומה האחרונה בבריטניה אילצה את הבנק המרכזי של אנגליה לקנות איגרות חוב ולנקוט פעולות אחרות כדי להבטיח שהשוק ימשיך לתפקד. זה עורר חששות כי ההבנק המרכזי של ארה''ב יצטרך בסופו של דבר לתמוך בשוק האוצר בכמעט 24 טריליון דולר.
 
כעת, הבנק המרכזי בארה"ב אינו עוד הקונה הגדול ביותר של אגרות החוב.. פקידים מוניטרים זרים פיקו 29 מיליארד דולר מהאוצר בשבוע שהסתיים ב-5 באוקטובר, מה שהביא את הירידה של ארבעת השבועות באחזקות ל-81 מיליארד דולר, לפי נתוני הפדרל ריזרב. זהו האקזיט הקיצוני ביותר מאז מרץ 2020, והותיר את סך האחזקות על 2.91 טריליון דולר. במקביל, הבנקים המסחריים הגדולים בארה"ב כבר מצמצמים את אחזקותיהם בניירות ערך, בהשוואה לשנה שעברה כשהם עוד היו קונים.

קובעי המדיניות אומרים שהשווקים עובדים ביעילות, תוך שהם מציינים את שלל הכלים של הבנק שיכולים לשמש רשת ביטחון בתקופות של לחץ פיננסי, כגון קווי החלפת הנזילות של הבנק המרכזי והסכמי רכישה חוזרת לאזרחים וזרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה