תקשורת ומדיה

ספר חדש מגלה: "טראמפ עמד לפטר את בתו וחתנו"

ספר חדש שיוצא לאור היום בארה"ב מאת עיתונאית הניו יורק טיימס מגי הברמן, חושף גילויים מפתיעים חדשים על הנשיא לשעבר
מערכת ice |  1
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי זמיר)
אם חשבתם שכבר שמעתם הכל על נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, תמיד אפשר להיות מופתעים מחדש. ספר חדש שיצא לאור היום מגלה כי טראמפ כמעט ופיטר את בתו ואת חתנו, וכמעט מת מהקורונה.
הפרטים נחשפים בספרה החדש של עיתונאית הניו יורק טיימס, מגי הברמן, Confidence Man, אשר עוקב אחר טראמפ מתקופתו כאיש עסקים בניו יורק ועד לחייו לאחר הפסד הנשיאות. הוא נכתב לאחר ראיונות עם יותר מ-200 מקורות, כולל עוזרים לשעבר וכן שלושה ראיונות עם מר טראמפ עצמו. BBC פרסם כי הנשיא לשעבר תקף את הברמן, וכתב במדיה החברתית שלו שהספר מכיל "הרבה סיפורים מומצאים עם אפס בדיקת עובדות".

בין הגילויים בספר: טראמפ רצה לפטר את בתו איוונקה וחתנו ג'ארד קושנר, והיה קרוב לצייץ על הפיטורים בטוויטר. הרמטכ"ל דאז ג'ון קלי המליץ לו לדבר קודם עם איוונקה וקושנר לפני שליחת הציוץ. טראמפ מעולם לא דיבר איתם, ושניהם נשארו עוזרי הבית הלבן עד סוף כהונתו. הספר גם חושף כי טראמפ לגלג לעתים קרובות על חתנו, ופעם העיר כי קושנר "נשמע כמו ילד". טראמפ הכחיש את הדברים.
גילוי מעניין נוסף בספר: טראמפ שקל את הפצצת מעבדות הסמים במקסיקו, הצעה שהדהימה את שר ההגנה האמריקני לשעבר, מארק אספר. הרעיון נבע משיחה שניהל טראמפ עם ברט ג'ירואר, קצין בריאות הציבור של ארה"ב, על טיפול במתקנים המייצרים סמים לא חוקיים במקסיקו.
סיפור נוסף נוגע למחלתו של טראמפ בקורונה: כשטראמפ חלה בקורונה באוקטובר 2020, מצבו בבית הלבן החמיר והוא חשש למות. ראש הסגל שלו, טוני אורנאטו, אף הזהיר את הנשיא שאם בריאותו תתדרדר עוד יותר, הוא יצטרך להפעיל הליכים כדי להבטיח את המשכיות הממשלה. כזכור, טראמפ זלזל במגיפה, וביקש מעוזריו להסיר את המסכות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתברר שלעיתונאים/ות בניו יורק טיימס אין חיים ללא טראמפ! (ל"ת)
    איתן 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור