תקשורת ומדיה

עורך "ישראל היום" בראיון חושפני: "לא עובדים אצל הימין"

עמר לחמנוביץ מונה לאחרונה לעורך הראשי של ישראל היום במקומו של בועז ביסמוט שנכנס לפוליטיקה. בראיון ראשון וחושפני במיוחד הוא פותח את הכל על הדת, חופש הפעולה בעיתון והרקע הימני שמרחף מעליו
מערכת ice | 
ישראל היום (צילום פלאש 90)
עמר לחמנוביץ מונה לאחרונה לעורך הראשי של ישראל היום במקומו של בועז ביסמוט שנכנס לפוליטיקה. אתמול (חמישי) לחמנוביץ ערך ראיון ראשון ובלעדי ל"מקור ראשון" בו דיבר על הכל.
בשנת 2002 התחיל הקשר שלו עם עולם התקשורת, כשהוא התחיל ללמוד כתיבה ותסריטאות בבית הספר קאמרה אובסקורה. על כך הוא סיפר: "אז המוסד הזה היה מאוד אליטיסטי ושמאלני. הייתי במחזור של 300 איש, שמתוכם שני דתיים, אני אחד מהם. אחרי חופשת הקיץ הראשונה, הדתי השני כבר יצא בשאלה ונותרתי הדתי היחיד. אבל תמיד חיפשתי את עצמי במחוזות שאינם הציבור שלי".
לחמנוביץ המשיך: "כילד צעיר כתבתי למגירה סיפורים, לא בדיוק מה שכל חבריי עשו. קראתי דברים יותר מאתגרים, ובכלל, תמיד חיפשתי את השונה, מה שמלווה אותי מאז. אני מרגיש בנוח במקומות שבהם אני לא אמור להרגיש נוח. במקום שבו לא מוחאים לי כפיים. במקומות שבהם אני חלק מקבוצה שדומה לי, אני מסתדר פחות. כך סיימתי שם את התואר אחרי שלוש שנים וחצי, ושם התחברתי להרבה אנשים מהתעשייה".
על עמדותיו הפוליטיות שלא ידועות עדיין לכלל סיפר: "|כילד צעיר כתבתי למגירה סיפורים, לא בדיוק מה שכל חבריי עשו. קראתי דברים יותר מאתגרים, ובכלל, תמיד חיפשתי את השונה, מה שמלווה אותי מאז. אני מרגיש בנוח במקומות שבהם אני לא אמור להרגיש נוח. במקום שבו לא מוחאים לי כפיים. במקומות שבהם אני חלק מקבוצה שדומה לי, אני מסתדר פחות. כך סיימתי שם את התואר אחרי שלוש שנים וחצי, ושם התחברתי להרבה אנשים מהתעשייה".
על הלחצים שהוא חווה בתור עורך ראשי של ישראל היום סיפר: "יש לחצים, אבל לאנשים לפעמים קשה לפענח אותי וזה יתרון. חוששים להגיע אליי כי לא יודעים מי אני בדיוק, ואם אני איתם או לא. יש פניות מכל הכיוונים, אבל יש לי חופש עיתונאי מוחלט וגיבוי מלא מהמו"לית ד"ר מרים אדלסון, שיחסי העבודה שלי איתה נפלאים. יש לה הערכה עצומה לעיתונאים ולחופש ביטוי ודעה, ובין כל התרומות האדירות של שלדון ז"ל ושלה למדינת ישראל, לחוסנה ולמוסדותיה – ישראל היום ככלי תקשורת תופס בעיניי מקום מרכזי ביותר".
"האם הופתעתי שקיבלתי את התפקיד? לא בניתי על התפקיד הזה במשך הרבה שנים. מצד שני הייתי בכל צומת אפשרי בעיתון, ואין מישהו שמכיר את הארגון האנשים וה־DNA של העיתון כמוני. אחרי שביסמוט עזב מוניתי להיות העורך הזמני אחרי שיחה עם המו"לית, שהייתה היכרות מאוד ישירה ונעימה. חודש כעורך זמני הספיק לי כדי להבין שהתפקיד טבעי לגמרי עבורי. זה נכון שיש בתפקיד הזה המון כוח, אבל לא נכנסתי לתפקיד בגלל הכוח שיש בו. אני מודע לכוח שיש בתפקיד אבל זה לא מעניין אותי אלא לעשות תוכן טוב, לקבוע סדר יום ולהתעסק בעיתונות".
לחמובניץ עונה לביקורות על כך שהעיתון השתנה לאחרונה: "הקו של העיתון חזק יותר מכל טור כזה או אחר, ולכן כל הדיבורים על כך שישראל היום השתנה ונהיה כך או אחרת מגוחכים בעיניי. הדבר היחיד שהוא נהיה זה ענייני. נביאהקלטות של איזנקוט שטובות לנתניהו, ונביא הקלטה שפחות נוחה לו או לאיילת שקד או לכל אחד אחר. אין אצלי אתה משחקים האלה. אנחנו עיתון ימין, אבל אנחנו לא עובדים אצל הימין".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה