תקשורת ומדיה

ה"כופר" יוצא מהכלא אחרי 8 שנים: שוחרר המשורר הפלסטיני

שלטונות סעודיה שחררו מהכלא את אשרף פיאד, משורר ממוצא פלסטיני אזרח סעודיה, שהואשם ב-2014 בכפירה ובקידום אתאיזם. בתחילה נגזר עליו עונש מוות, אך עונשו הומתק לשמונה שנות מאסר ו-800 מלקות. כעת הסתיימה תקופת מאסרו וחובו לחברה שולם
מערכת ice | 
המשורר הפלסטיני אשרף פיאד
השלטונות הסעודיים שחררו את המשורר הפלסטיני אשרף פיאד, שהיה כלוא שמונה שנים על כפירה, כך אמר ביום שלישי ארגון זכויות אדם. פיאד, בן 42, צאצא לפליטים פלסטינים שנולד וחי בסעודיה, הואשם בכפירה ב-2014 לאחר שאזרח סעודי האשים אותו בקידום אתאיזם. בית משפט גזר עליו עונש מוות ב-2015, עונש שהומתק בערעור לשמונה שנות מאסר ו-800 מלקות. חטאו העיקרי היה כתיבת ספר מחלל קודש שכביכול קידם אתאיזם.
ארגון זכויות האדם הלונדוני ALQST הודיע ​​היום (שלישי) בציוץ על "שחרורו של המשורר והאמן הפלסטיני אשרף פיאד, שתקופת עונשו פגה באוקטובר 2021".
לפי היומון הפלסטיני אל-קודס, כשפיאד נעצר הוא הואשם בחילול הקודש על קובץ השירים שלו "הוראות בפנים", שהתפרש כקורא להפצת אתאיזם. משפטנים אמרו אז כי חבר בקבוצת תרבות בעיר אבהא שבדרום המדינה הגיש תלונה נגד פיאד. אחד מחברי הקבוצה טען ששמע את פיאד אומר דברי כפירה, ואילו איש דת האשים אותו באתאיזם באותו קובץ שירה שכתב לפני שנים. במשפט הראשון אמרו עדים בבית המשפט כי האיש שהתלונן על פיאד "רצה לנקום בו". פיאד הכחיש שקובץ השירה שלו מקדם אתאיזם והתנצל גם על שדיבר דברים שהתפרשו ככאלה.
ערב הסעודית, המיישמת את החוק האסלאמי, מענישה במוות על פשעי אונס, רצח, כפירה, שוד מזוין וכישוף. היא נחשבת לאחת המדינות שמיישמות את העונש המירבי הכי הרבה בעולם. לפי ספירה של AFP המבוססת על נתוני משרד הפנים, ערב הסעודית הוציאה להורג 120 בני אדם מתחילת השנה, מעבר למספר ההוצאות להורג שבוצעו במהלך השנה האחרונה, שכללה 69 בני אדם. אבל הוא לא יישם שום פסיקה כזו מאז 14 במאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה