תקשורת ומדיה

זה החוק החדש שיילחם ביצירות אומנות שנבזזו על ידי הנאצים

החוק החדש יחייב את אנשי המוזיאונים במדינת ניו יורק לציין לצד יצירות האומנות כי מדובר ביצירה שנגנבה על ידי הנצאים: "הגיע הזמן להכיר באמת הכואבת"
מערכת ice | 
מוזיאון המטרופולין בניו יורק (צילום ויקיפדיה)
חוק חדש במדינת ניו יורק מחייב מוזיאונים לציין לצד יצירות אמנות שהם נבזזו במהלך מלחמת העולם בפרט והתקופה הנאצית בכלל. החוק אמור להיות מוחל על מאות ציורים ופסלים במוסדות המפורסמים במנהטן. החוק, שעבר בשבוע שעבר, הוא חלק מחבילת חקיקה המבקשת להילחם באנטישמיות ומחייבת גם בתי ספר להציע קורסים בנושא השואה.
בין השנים 1933 ו-1945, הנאצים עסקו בביזה הגדולה ביותר בהיסטוריה. על פי הערכות נגנבו יותר מ-600,000 יצירות אמנות ממוזיאונים ומאספנים פרטיים. למרות שכמה יצירות שנבזזו הוחזרו ליורשי הבעלים המקוריים, רובן עדיין תלויות במוזיאונים ובבתים ומשרדים של אספנים פרטיים ברחבי העולם. עם זאת, המאמצים של בני משפחות הבעלי המקוריים לבקשת פיצויים על ידי תביעת מוזיאונים נכשלו בעיקר על רקע טכני משפטי, כמו התיישנות.
 
אנה קפלן (ד-נסאו), סנטורית המדינה שנתנה את חסות החקיקה. אמרה שהיא מקווה שזה "יעצים" את קהילת האמנות להיות אחראית יותר. "כשהנאצים שדדו למעלה מ-600,000 יצירות אמנות ממשפחות יהודיות במהלך השואה, הם עשו זאת כי הם ניסו למחוק את התרבות היהודית, ושמוזיאונים ימשיכו לנסות למחוק את ההיסטוריה של מה שקרה זה בלתי מתקבל על הדעת", אמרה. הצהרה לתקשורת בארצות הברית והוסיפה "החוק החדש מאלץ מוזיאונים לעשות את הדבר הנכון ולהכיר בהיסטוריה הכואבת של השואה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה