תקשורת ומדיה

סכסוך פנימי באתר סרוגים: העורכים הוותיקים בריב פומבי "להתבייש"

העורכים הוותיקים של אתר סרוגים, אריה יואלי וגיא עזרא, בקרב האשמות לאחר פטירתו של הרב שלום כהן. יואלי תקף את הציונות הדתית שספדה לרב שתקף את המגזר הדתי, ועזרא לא נשאר חייב "מגזר שסובל מליקוי מאורות, פשוט להתבייש"
מערכת ice | 
סרוגים לוגו (צילום מסך)
קרב טוויטר בין שני העורכים הוותיקים של האתר למגזר הדתי, סרוגים, וזאת על רקע פטירתו של הרב שלום כהן, מנהיגה הרוחני של ש"ס שהלך לעולמו הלילה בגיל 91.
הכול התחיל כאשר אריה יואלי, ממייסדי האתר, יצא בביקורת על ההספדים לרב מראשי הציונות הדתית, וזאת כאשר מנהיגה של ש"ס תקף פעמים רבות את המגזר בעבר: "איך הפוליטיקאים שסופדים עכשיו, מוחלים על משפטים כאלה?! "כתוב כי יד על כס יה מלחמה לה' בעמלק, אמרו חכמים שאין הכיסא שלם כל עוד יש עמלק, מה זה 'כל עוד, ואין הכיסא שלם'? כס זה כיפה סרוגה, שומעים?, כל עוד ויש כיפה סרוגה אין הכיסא שלם, זה עמלק, מתי יהיה הכיסא שלם? כשאין כיפה סרוגה"", תמה הכתב.

יואלי אף שיתף את תגובת מפלגת הבית היהודי-מפד"ל שספדה לרב וכתבה: "פטירתו היא אבדה גדולה לעם ישראל", ועל כך כתב העורך הוותיק: "פרס מיוחד לחוסר מודעות עצמית".
דבריו העוקצניים של העורך, דווקא בשעת הלוויתו של החכם, עוררו זעם בתגובות: "חזר בו והבהיר היטב את דבריו תתבייש לך מעשרות שנים של הרבצת תורה והעמדת אלפי תלמידים אתה לוקח ביום קשה כזה איזה אמירה שנאמרה בריתחא וכוונה כנגד ראשי המחנה ולא חלילה כנגד הציבור כולו", כתב אחד מהם.
 
מי שעוד ביקר את דבריו הוא חברו לאתר וגם ממייסדי האתר, גיא עזרא, שכתב על כך מבלי להזכיר את יואלי: "הרב שלום כהן זצ"ל לא זקוק להגנה שלי, אבל מגזר שעוסק היום בשאלה האם להספיד אותו או לא בגלל התבטאות שלו בעבר, הוא מגזר שסובל מליקוי מאורות. לראות את הפולמוסים האם צריך להספיד את אחד מגדולי הדור שהעמיד תלמידים הרבה, שהיה מגדולי המתמידים, שהרים את קרנו של ציבור שלם, ופשוט להתבייש".
אריה יואלי הגיב על כך: "על זה נאמר: "נגמר עידן המתנחל הפראייר", ועזרא לא נשאר חייב והוסיף: "והתחיל עידן "המתנחל שגבר על נפטרים"?. עורך המשנה אף הוסיף על דבריו של יואלי ורמז לחלוקה עדתית בכל הקשור להתייחסות כלפי הצדיק שנפטר: "ואגב, שימו לב למשהו מעניין: החלוקה בין הקוראים לא להספיד אותו לבין אלו המכבדים אותו ואת תורתו, צבועה בצבעים מאוד ברורים. ובכלל, ביום כזה גם לשתוק היא אופציה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה