תקשורת ומדיה

גדעון לוי מתפוצץ על השמאל: "לא רלוונטים, עסוקים בדורסנות"

העיתונאי הוותיק מעיתון הארץ יצא נגד מחנה השמאל: "השנאה לנתניהו מעבירה אתכם על דעתכם. היא הדבר היחיד שמניע אתכם היום, היא מחפה על זה שאין לכם מה להציע", שי גולדן החמיא: "גדעון תמיד היה ישר עד העצם ונעדר כל שיקולי אהדת קהל כשכתב"
מערכת ice |  1
גדעון לוי (צילום משה שי פלאש 90)

גדעון לוי, עיתונאי 'הארץ' יצא אמש (שלישי) במתקפה חריפה על מחנה השמאל בראיון שקיים בערוץ 14, כשטען: "השנאה לנתניהו מעבירה אתכם על דעתכם. היא הדבר היחיד שמניע אתכם היום, היא מחפה על זה שאין לכם מה להציע - אתם לא רלוונטיים כבר".

עוד הוסיף לוי: "תצאו מזה כבר, בסדר, הוא לא חלום ולא מה שאתם מתארים, הדורסנות הזו גם שמי מוצא רבב חיובי בנתניהו מיד מוקע על ידי המחנה וכל מה שנתניהו עושה הוא זוועה, אני לא שותף להפחדות האלה, הממשלה הזו גרועה מקודמותיה".
 



שי גולדן, אחד המגישים הבולטים בערוץ, חיזק: "תמיד היה ביביסט, גדעון לוי. גם כשהיה היועץ של שמעון פרס, היה ביביסט. ביביסט מוסת. וברצינות עכשיו: לזכותי אומר שתמיד אמרתי על גדעון לוי שיש לו יותר אומץ ויש בו יותר יושרה מלתשעים וחמישה אחוזים מהקולגות שלו, שבטח מגלגלים עכשיו עיניים ומעקצצים איזה עיקצוץ נוטף בוז וציניות מתרשעת. בזה הם מצטיינים - בהתרשעות ציניות ארסיות בטוויטר ובווצאפ. אמרתי את זה על גדעון כשעבדתי ב״הארץ״ וגם עכשיו, כשאני לא ממש כוס התה, ואפילו לא הקפה, של אף אחד ב״הארץ״.
 

עוד הוסיף: "אני מעדיף גדעון לוי כזה, על עמדותיו המדיניות המאד מאד מאד ברורות, והמאד רחוקות משלי כיום, על פני אלף מתחסדים וצבועים וקרנפים שלא שילמו בחייהם גרם אחד של מחיר על יציאה של סנטימטר מחוץ לשורה; כי, ובכן, יותר נעים ומגונן ונעדר סיכונים בחיק הברנז׳ה מאשר במיקום המדויק והישר שלך, שאינו עסוק בלהיות ״נכון״ ו״יפה״ בעיני מכתירי הנכונים והיפים, שהם, תמיד, אבל תמיד, השתקפויות של עצמם ועצמן בעיני עצמם ועצמן היפה והנכון במראה. אני יודע שזה נשמע מפותל, אבל זה למעשה די בסיסי. רוב האנושות נוהגת כך: שם העניין הוא - קונפורמיזם פתולוגי. ובברנז׳ה, כמו בכל קבוצת ייחוס, יש נורמה ושפה וקודים ומסגרות ומרכז ושוליים ומבחני קבלה והתקבלות; ובדומה לכל קבוצה אנושית אחרת, גם בברנז׳ה המסה הקריטית של האנשים היא של קונפורמיסטים בני קונפורמיסטים. ככה זה. וזה ככה. וזה מה שזה".
לסיום כתב: "גדעון לוי הוא עיתונאי שאני מעריץ שנים. ולא איבדתי גרם אחד של הערכה לאיש הזה בשנים האחרונות. למעשה - להיפך. הסיבה לכך? גדעון תמיד היה ישר עד העצם ונעדר כל שיקולי אהדת קהל כשכתב. ואלו תכונות מעוררות הערצה. לפחות בספר שלי. באופן אירוני, המחמאות האלה לגדעון בטח יותר יזיקו לו מאשר יועילו; אבל פאק דיס שיט: איזו תעשייה חולה היא זאת בה מחמאה לאדם בכלל מזיקה לו? לדעתי, התשובה בגוף השאלה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גידון ביביסט דפוק
    בני ציפר 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "העיתונאי" גידון כל כך בעל אתיקה, שהוא מיסתופף בימי הולדת של הקיסר, ומלקק לו בעיתון. הבעיה של גידון שבשמאל הציוני ליברלי הבינו מזמן שזמנו עבר, אין לו מה למכור, וכל רצונו זה להמשיך לנסוע לטרקלינים באירופה, ולהופיע כמהפכן הלוחם. הוא לא. אפילו עבודתו החשובה לגבי הפלסטינאים, בעיתית מאד, הוא מביא הכל מגורם שלישי או רביעי, מכוון שאין לו את היכולת לפעול ולחקור בעצמו, מכיוון שעד היום אינו דובר ערבית. שגידון ימשיך להיות הסמרטוט של חסון בערוץ 13, וירוץ לערוץ 14 כדי ללכלך על השמאל בארץ. לך.
    סגור