תקשורת ומדיה

קק"ל תרכוש איים ביוון? זו ההצעה המפתיעה של חברת הבת

נציג מפלגת כחול לבן בדירקטוריון חברת הבת של קק"ל, 'הימנותא', הציע בישיבה האחרונה רכישת איים ביוון על מנת לשכן שם אזרחים במקרה של אסון כבד או מלחמה. הצעתו לא עלתה להצבעה
מערכת ice | 
יוון (צילום visit greece)
אברי שטינר, אחד מחברי הדירקטוריון של חברת "הימנותא", חברת הבת של קק"ל, הציע בישיבת הדירקטוריון האחרונה שהתקיימה ביום חמישי, הצעה מעט תמוהה בעיני רבים מחבריו. שטינר הציע לפתוח במבצע רחב היקף של רכישת איים ביוון למקרה חירום. לדוגמא, במקרה של אסון הומניטרי או מלחמה, יוכלו אזרחי ישראל להתפנות לשם בהמוניהם וכך יינצלו מהתופת. כך פרסם היום בן כספית ב'מעריב'.
בסופו של דבר ההצעה לא הועלתה להצבעה, ולשטינר נאמר שהצלת אזרחים היא לא אחת מהמשימות של קק"ל. שטינר הוא נציג מפלגת כחול-לבן בדירקטוריון, לשעבר איש ליכוד. על פי הפרסום, מקורות בדירקטוריון אומרים שהוא ממשיך ללחוץ על מימוש היוזמה הזו, למרות התנגדותם של שאר חברי הדירקטוריון.
 
הימנותא היא חברת הבת של קק"ל, שהוקמה בסוף שנות ה-30 במטרה להוות מכשיר משפטי לקניית וניהול קרקעות שהקרן הקיימת שוקלת למכרם הלאה, דבר הנוגד את עקרונות הקרן. כן נועדה חברת הימנותא להחזיק בנאמנות קרקעות שנמסרו לקרן הקיימת עד למסירתן חזרה לבעליהן.
להימנותא כ-20 עובדים והיא לא מחזיקה אתר אינטרנט. בבעלות הימנותא נכסים רבים, הכוללים, בין השאר: מאות דירות ברחבי הארץ, עשרות אלפי דונמים באזורים שונים, בעיקר בסביבות ירושלים. מגרשים במרכז הארץ; כולל בעלות חלקית על מתחם הסיטי בגבעתיים, בו מתוכנן גורד השחקים הגבוה בארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה