תקשורת ומדיה

לוקאץ' חוטף אש מריקלין: "בור וחלול, דור של אפיקורסים"

עיתונאי ערוץ 14, שמעון ריקלין, הביע ביקורת בציוץ בטוויטר על קליטת הפליטים מאוקראינה והתקוטט עם הקולגה מערוץ 12: "אל תדבר על יהדות אחרי שאתה שונא אותה ויורד עליה"
מערכת ice |  9
אילן לוקאץ' (צילום פלאש 90/ משה שי)
נושא קליטת העולים מאוקראינה בשל המלחמה המתחוללת במדינה מול רוסיה גורם למחלוקות רבות בחברה הישראלית. אחת מהן קיבלנו אמש (שני) בטוויטר, שם אילן לוקאץ' מערוץ 12 לא חסך בביקורת מהקולגה, שמעון ריקלין, עיתונאי ערוץ 14, כשגם ציון נאנוס הצטרף לחגיגה. 
"עוד מעט מגיע פסח. וכל אלו שדיברו בשם היהדות בעד קליטת פליטים. ישתקו וישכחו מה אותה יהדות אומרת על חמץ בפרהסיה" צייץ ריקלין בחשבון הטוויטר שלו, כמסר לכל אלו שתמוכים בקליטת העולים מאוקראינה ומשתמשים בטיעון שעם שעבר שואה לא יכול להפנות את גבו לאזרחים ששרויים תחת אש, אך לא בדיוק מתחברים למסורת היהודית ולמנהגיה. 
התשובה של לוקאץ' לא איחרה להגיע: "אני אסביר. היהדות אומרת להימנע מחיטה ולאכול מצות, נותנת לך מתכון כדי ממש לחוש את הטעם של להיות פליט שנמלט באמצע הלילה בלי לדעת לאן. והנקודה העיקרית פה היא לא שיש לקלף עגבניות כמו בחב״ד, אלא שיש לנהוג יפה בפליטים. ואת זה נשתדל כולנו לקיים. שמחתי לעזור" כתב עיתונאי ערוץ 12. 
ריקלין הגיב: "לוקאץ'. אני סובל את כל השטויות שלך בסך הכל בנחת. אבל עשה טובה. אל תדבר על יהדות. אל תזכיר את המילה הזו. אל תשתמש בה. אחרי שאתה כל כך שונא אותה יורד עליה ובעיקר בעיקר. בור ועם הארץ". "אני אדבר על היהדות כמה שאני רוצה" הגיב לוקאץ' והוסיף, "כי אתה יודע איפה אסור להגיד משהו נגד הדת? באיראן. כאן זה בסדר. היהדות היא שלי לא פחות משהיא שלך, וזה שהיא שלי לא אומר שאני חייב לאהוב בה כל דבר, או לאהוב אותה בכלל".
"אין בך שום מהות. אין לך שום מושג" הגיב ריקלין לדבריו של לוקאץ', "שנאה ונגד נגד נגד זו לא מהות. האמת שאתה חלול כפי שנאמר עליך ועל דומיך: רצינו לגדל דור של אפיקורסים גידלנו דור של עמי ארצות". בהמשך, גם העיתונאי ציון נאנוס לא נשאר אדיש לדבריו של ריקלין וכתב: "ריקלין - אין לך שום מונופול על היהדות. אין לך זכות לחלק ציונים או להורות למישהו לדבר או לשתוק לגביה. זוכר מה אמר הלל הזקן כשנשאל מהי התורה כולה על רגל אחת? לא הקיום של הריטואלים".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    חובשי הכיפה איבדו את מהותם
    אבוי לנו 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    במקום להציל עולם ומלואו( בני אדם) מה שמעניין אותו זה החמץ של פסח....זה לא יהודי בדיוק כמו שארנחנו יודעים שרוב חובשי הכיפה הם עבריינים ופדופילים...ריקלין זה מכוון ישר אליך ערב רב
    סגור
  • 7.
    לוקאץ' עוד זבל מהאוסף !!! (ל"ת)
    אסף 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    9 5
    סגור
  • 6.
    ריקלין צודק. יהדות זה לא רק דת, גם מסורת שהבורים הורסים (ל"ת)
    איתן 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 5.
    כל פעם שעיתנואי כל שהוא נתקל בתוכחה
    מעניין 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 5
    על דרכו הנלוזה.מבחינה יהודית.הוא שולף מיד את הטיעון המטופש על מנופול כן או לא.בודאי שמי שמקיים מצוות באופן קבוע יודע הייטב מה התורה דורשת הכי טוב.והמנופול טיעון מגוחך וחסר משמעות
    סגור
  • 4.
    ריקלין כועס אחרי שפרסמו את נתוני האמת האפסיים של 14.
    קולה לימון 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    21 2
    נתוני ועדת המדרוג קברו את השקר של ערוץ התרעלה סופית. נגמרו הספינים. כל העולם ואשתו רואים ומבינים כעת שחוץ מכמה מזוכיסטים, אף אחד לא צופה בבדיחה הזאת... אז הוא יורה ב-360 מעלות.
    סגור
  • כן נתוני פייק בעיקר !!!
    אסף 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 5
    רק חמור מאמין לנתוני השמאל !!!
    סגור
  • 3.
    מצפצף עליך, ריקלין. כן... אמשיך לאכול חמץ בפרהסיה!
    חזי דיין 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מי אתה בכלל שתגיד לי מה לאכול ומתי? אנחנו רק מנצחים: מקדמים חמץ בבתי חולים, בסיסי צה"ל ובכל מקום אחר אפשרי. ואתה? אתה תמשיך להיות ממורמר חמוץ אחרי נפילתו המתמשכת של האליל שלך. קח נשימה עמוקה. יש לך עוד הרבה שנים להיות באופוזיציה.
    סגור
  • 2.
    לוקאץ' 1 : ריקלין 0
    דידי 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    12 2
    אבל זה לא חוכמות. לוקאץ' תמיד מנצח בקלילות בהתנצחויות האלה, אפילו עם ידיים קשורות מאחור. הוא הרי חבר ב-MENSA. וריקלין? במקסימום, הוא חבר של הצל ודומיו.
    סגור
  • 1.
    מודעה: מתנחל שהתגרש מאשתו ועבר לת"א נותן שיעורים ביהדות
    השטיח של ביבי 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    29 1
    לפרטים נא לפנות ל-BIBI TV, לבקש את השטיח של ביבי. ואחזור אליכם בהקדם.
    סגור