תקשורת ומדיה

"רעידת אדמה" תגובות חריפות לתחקיר המשטרה ו-NSO

עיתונאים, פוליטיקאים ואנשים שהיו חלק מרשימת המעקב של NSO בתגובה לפרסום הבוקר על השיטה של המשטרה. גלעד קריב דרש להקים ועדת בדיקה ממשלתית. איילת שקד: "מעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם"
מערכת ice | 
איילת שקד (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי)
תחקיר כלכליסט חשף הבוקר (שני) כי משטרת ישראל פעלה באופן שיטתי ובאופן סמוי השתילה את תוכנת הריגול "פגסוס" של NSO אצל ראשי ערים, בכירי מחאה, מנכ"לים במשרדים ממשלתיים, גורמים במשפט נתניהו ועיתונאים בכירים. 
שרת הפנים, איילת שקד כתבה בדף הטוויטר שלה: "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה, במעשים שמתאימים למשטרים אפלים במאה הקודמת שאסור שנהיה דומים להם. חדירה המונית לפרטיות של אנשים רבים זו הפקרות שחייבת להיפסק היום. נדרשת ועדת חקירה חיצונית, לא למטרות האלה קנתה המשטרה את התוכנות הללו. לכנסת ולציבור כולו מגיעות תשובות, היום".
יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הגיב: "אילת, בחסות רעידת האדמה הזו את והשותף שלך גנבתם את השלטון. אם נותרה בך מעט יושרה ואם את חרדה באמת לדמוקרטיה הישראלית את צריכה להפיל את הממשלה הזו ולהביא לבחירות מידיות שיחזירו את הדמוקרטיה ואת השלטון שנגנבו מאזרחי ישראל".
 
מוקדם יותר, סמוטריץ' התייחס לפרשה עצמה וכתב: "אלשיך ויתר המעורבים במשטרה ובפרקליטות צריכים להיעצר עוד היום ולהיחקר על ידי תובע חיצוני ובלתי תלוי עם סמכויות נרחבות. במקביל חייבת לקום וועדת חקירה ממלכתית כדי להבין איך דבר כזה קורה ומה נדרש לעשות כדי למנוע הישנותו בעתיד. משטרת ישראל ופרקליטות המדינה נדרשות לניקוי אורוות יסודי".
ח"כ איתמר בן גביר הוסיף: "קורא את תחקיר כלכליסט ומדובר בלא פחות מרעידת אדמה ויום כיפור של המשטרה: שמאזינה, מקליטה, עוקבת, ומרגלת ללא אישור וללא פיקוח בכדי לסחוט ולשאוב מידע, משל היינו צפון קוריאה יש לחקור את החוקרים ולפתוח בועדת חקירה ממלכתית ובעיקר את זה שקרה במשמרת שלו יועץ הסתרים למחאת בלפור רוני אלשיך".
ויו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, גלעד קריב דרש להקים ועדת בדיקה ממשלתית, קריב פנה הבוקר אל השר לביטחון הפנים בר לב ולשר המשפטים סער בדרישה להקים לאלתר ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס, כדי לחקור את פרשת האזנות הסתר על ידי המשטרה על כל היבטיה, ולגבש המלצות מהירות. "בכוונתי לשוחח בנושא זה עם השר לביטחון הפנים ושר המשפטים, ובמידת הצורך לגבש קריאה משותפת של חברי ועדת החוקה".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה