תקשורת ומדיה

בנט תקף: "מסכן חיי אדם"; נתניהו: "הפקיר אזרחים לגורלם"

קרב נוסף בין ראש הממשלה לראש הממשלה לשעבר. בנט יצא נגד נתניהו: "לינו לקוות שנתניהו יגביל את עצמו לשקרים שאינם מסכנים חיי ישראלים"; נתניהו השיב: "בנט שלח את אזרחי ישראל לקנות על חשבונם בדיקות קורונה ביתיות שמשרד הביטחון קבע שאינן אמינות"
מערכת ice |  3
בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)

שוב קרבות בין ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. בנט יצא נגד נתניהו היום (רביעי) בפוסט ארוך וחריף לאחר פרסום הסרטון שבו נתניהו כינה את בדיקות האנטיגן "עץ או פלי", התשובה של נתניהו הגיעה מידית עם פוסט משלו.

בנט כתב: "אין לי דרך אחרת לומר זאת: נתניהו משקר ביודעין ומסכן חיי אדם, רק בשביל רווח פוליטי. הוא מרבה לשקר ובדרך כלל איני טורח להגיב, אך הפעם אם נאפשר לשקר שלו להתבסס, ישראלים עלולים לחלות, או חלילה למות".
לאחר מכן, ראש הממשלה ניסה להסביר את יעילות בדיקות האנטיגן: "בדיקות האנטיגן כבר הצילו רבבות חיי אדם ברחבי העולם מקורונה באמצעות זיהוי אנשים מדבקים ובידודם, ומניעת המשך הדבקה של אנשים שעלולים היו לחלות ואף למות. האנטיגן הוא כלי יחסית מדויק ביחס לשאלה: האם האדם הוא מדבק בעת הבדיקה".
 



בהמשך, התייחס לבדיקות ה-PCR בפוסט וכתב: "ה-PCR אכן יותר רגיש ומסוגל להשיב על השאלה: האם אתה נושא את הנגיף בעת הבדיקה. (ייתכן אדם שכבר נדבק, אך עוד לא צבר מספיק עומס ויראלי להדביק. אדם כזה אכן עלול לקבל תוצאה שלילית באנטיגן ותוצאה חיובית ב-PCR). ה-PCR הוא חיוני לשימוש אצל הציבור המבוגר והפגיע, על מנת שנזהה מוקדם ככל האפשר שהאדם נושא את הנגיף ונספק לו תרופה בזמן. בישראל, כמו בכל העולם, קיבולת ה-PCR מוגבלת (אגב, אצלנו היא גבוהה מאד באופן יחסי)".

בנט עודד את כולם להיבדק: "אם כולם, כולל צעירים, ילכו להיבדק רק ב-PCR, אנחנו נקבל תוצאות רק 5-6 ימים אחרי. במצב זה, אותו זקן שנדבק כבר יהיה במצב קשה, ותרופת ה-Paxlovid, שחייבת להינתן בשלב מוקדם, כבר לא תעזור.לכן, מכיוון שאנו רוצים לייעד את בדיקות ה-PCR לציבור הפגיע, אנחנו מנתבים את הציבור הצעיר יותר לבדיקות האנטיגן שבהחלט מסייעות לאתר אנשים מדבקים, ולהוציא אותם מהקהילה לבידוד כדי לצמצם הידבקות".
 



לבסוף, תקף את נתניהו שוב: "עלינו לקוות שנתניהו יגביל את עצמו לשקרים שאינם מסכנים חיי ישראלים. בינתיים, אל תקשיבו לפייק, וודאי אל תוותרו על בדיקות האנטיגן. הן כלי חשוב במלחמה של כולנו נגד האומיקרון".

מיד לאחר פרסום הפוסט של בנט, ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו השיב: "כראש ממשלה דאגתי לכל אזרחי ישראל לבדיקות קורונה PCR אמינות בחינם, בכל מקום בארץ ובלי תורי ענק. בנט שלח את אזרחי ישראל לקנות על חשבונם בדיקות קורונה ביתיות *שמשרד הביטחון קבע שאינן אמינות. בנט איבד שליטה על הקורונה והפקיר את אזרחי ישראל לגורלם - 0 סיוע כלכלי ו-0 החלטות בבריאות".

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק חולה נפש יסכן את הציבור בשביל רווח פוליטי
    רמי 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אבל יש כאלה שזה בסדר מבחינתם.
    סגור
  • 1.
    ביבי, תתמקד בעסקת טיעון שלך במקום לנסות להטביע את כולנו
    אלוני 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    13 1
    דבר עם עורכי הדין שלך. התיקים לא קרסו... העדים לא נמסו.... וזה עוד לפני שפילבר החל לזמר על דוכן העדים.
    סגור
  • קורונה
    שוקי 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העתיד יקבע עים נציגים בשילטון ישפטו על הרג אזרחים חפים מפשע
    סגור