תקשורת ומדיה

אבי מעוז: "עם זוגות מאותו המין, האנושות לא תתקיים"

יו"ר מפלגת נעם מסיעת הציונות הדתית אבי מעוז מסביר את הביקורות סביבו: "אני אומר את האמת ולעיתים היא לא נעימה". תוקף את בנט: "לא האמנתי לו כבר לפני 9 שנים". ונפרד מח"כ אלחרומי: "מתקשה להגיד לו מילת כבוד" | ריאיון ל-ice
אביחי דלאל |  17
יו"ר מפלגת נעם מסיעת "הציונות הדתית", ח"כ אבי מעוז (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
כבר למעלה מ-30 שנה שיו"ר מפלגת נעם מסיעת "הציונות הדתית", אבי מעוז (65) נמצא בעשייה ציבורית. מי שהיה ממקימי ארגון "שלח את עמי" לשחרור אסירי ציון ומסורבי עלייה מברית המועצות, בהמשך שימש כמנכ"ל מפלגת ישראל בעלייה של נתן שירנסקי והמשיך לתפקידים בכירים כמו מנכ"ל משרד הפנים ומנכ"ל משרד השיכון והבינוי עד שבתחילת הפלונטר הפוליטי אי שם ב-2019 מעוז החליט להתמודד לכנסת עם מפלגת נעם. 
בבחירות האחרונות, התאחדו מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' יחד עם עוצמה יהודית של איתמר בן גביר ונעם של מעוז ובהישג נדיר של שישה מנדטים בעזרת התמיכה של בנימין נתניהו, אבי מעוז נכנס לכנסת. 
עם כניסתו לכנסת החלו להישמע ביקורות בשל עמדותן של מעוז. בעיקר דבריו מעוז טוען שמשפחה מכילה גבר, אישה וילדים, טוען כי הנשים צריכות להיות בבית ולטפל בילדים, לא תומך בגיוס של נשים לצה"ל ומעדיף שישרתו בשירות לאומי. כמו כן, מעוז יצא בעבר נגד מצעדי גאווה, לטענתו שכל אחד יוכל לעשות את כל שעולה על רוחו בביתו ואילו בשלטון ומחוץ לבית יש לפעול לפי ההלכה היהודית, מאמין בארץ ישראל השלמה ומתנגד לעקירת יישובים ומדינת כל אזרחיה. בימים האחרונים, מעוז החליט לצאת בקמפיין נגד הנדסת התודעה.  
אתה חבר כנסת חדש, איך הייתה הכניסה לתפקיד?
"אני הייתי לפני עשרים שנה לפחות הייתי מנכ"ל של שני משרדי ממשלה. אני מכיר את המערכות האלה אבל אף פעם לא הייתי בצד הזה של הכנסת. אבל אנחנו ממלאים את שליחותינו אז אנחנו מרגישים בנוח".
אני מניח שהייתה לך ציפייה מסויימת להיכנס לקואליציה.
"כל חבר כנסת היה רוצה להיות בקואליציה באיזושהי דרך, ציפיתי להיות בקואליציה אבל זה לא יגיע על חשבון הערכים שלנו ולא על חשבון העקרונות שלנו. גם באופוזיציה יש הרבה מה לעשות".
אני קורא ושומע ביקורות עליך כמו "הומופוב", "שונא נשים", למה זה קורה?
"אני באתי לומר את האמת והאמת לא תמיד נעימה בוודאי לא לתקשורת שהיא השופר העיקרי של כל הפרוגרסיביות והפוסט מודרנה. שאני אומר את הדברים ההפוכים, מזכיר את המידות הישנות ואומר את האמת מבלי לפחד מהלחץ של ארגוני הלהט"ב וארגוני הנשים אז זה עושה לא טוב לכמה אנשים בתקשורת אבל זה לא מפחיד אותי ואני אמשיך לומר את האמת".
באחד הריאיונות, בצלאל סמוטריץ' אמר לדוגמה שהקהילה הלהט"בית היא לא הקהל שלו ולכן הוא לא יכול לתמוך ואתם באותה רשימה, יכול להיות שהדרך שאתה אומר את הדברים היא פוגענית?
"הקהל שלי חרט על דיגלו את המאבק כנגד האג'נדות של הפוסט מודרנה שהשתלטו על המערכות הציבוריות וכל מי שלא חושב כמותם, הם מתחילים לכנות אותו בכינויים שאני זוכה להם. זה הקהל שלי, הקהל שבחר בי שלח אותי בדיוק לבצע את השליחות הזו. לומר את האמת, לחשוף את הפוסט מודרנה ואת הרוח שהשתלטה עלינו ולא לפחד מכל הלחץ התקשורתי הזה. ואם זה לא מוצא חן מצד אנשי התקשורת מה אני יכול לעשות? אני לא הגעתי לכנסת בשביל למצוא חן בעיני מישהו. אני נכנסתי לכנסת למלא את השליחות שהוטלה עליי על ידי הציבור שלי להילחם בפוסט מודרנה".

בצלאל סמוטריץ' ואבי מעוז (צילום: יהונתן זינדל, פלאש 90)
"דרך אגב, מוזמנים לבדוק, מעולם לא אמרתי שום ביטוי מזלזל ופוגעני נגד אף אחד מהנשים או ממי שמכונים הלהט"בים, אני מדבר בחריפות נגד התופעות, נגד האג'נדות ואני מדבר נגד זה בחריפות גדולה. מעולם לא פגעתי באישה, מעולם לא פגעתי באף אחד באופן פרטי. מתייגים אותי ככזה כי זה חלק משטיפת המוח והנדסת התודעה. כל מי שלא מסכים איתך נותן כינויי גנאי אבל באמת אני לא שונא אף אחד בוודאי לא נשים ובוודאי לא להט"בים באופן פרטי. אני כן שונא, את התופעה הרעה אני שונא ונגד זה אני נלחם. אני משתדל גם להגיד את הדברים שלי בנועם ובסבר פנים יפות, אני לא פוגעני ומתלהם כמו שאחרים עושים".
יכול להיות שפירשו אותך לא נכון?
"בוודאי שפירשו אותי לא נכון. אבל זה בסדר, אני באחד הנאומים שלי דיברתי איך עובדת השיטה על ידי חלון אוברטון. אני חושב שזה חלק מהמערכה שמנהלים כל אותם גופים זרים ומדינות זרות על מנת להנדס לנו את התודעה, לעשות איתחול לכל האנושות ולשנות לנו את המושגים או לטשטש אותם. זו אחת הסיבות שלקחתי על עצמי כשנכנסתי לכנסת".
יש לך דוגמה להנדסת תודעה?
"בוודאי. אני יכול להגיד הרבה דוגמאות כמו זה שמנסים לומר שיש כמה סוגי משפחות ושאומרים לנו ששיבת ציון בתהליך הגאולה שלה בישראל זה בעצם תהליך של עקירה והמדינה שלנו היא מדינת כל אזרחיה והמאבק שהיה לנו פה בחודשים האחרונים בערים המעורבות הוא לא המאבק שהיה לנו כבר מאה שנה שהציבור הערבי מנהל פה ומנסים לצייר לנו שזה סוג של מלחמת אזרחים כזאת".
 
"שמנסים להגיד לנו שיש לנו כמה סוגי משפחות. גם משפחות שמעולם לא חשבנו שזה משפחה, כולם יודעים שמשפחה זה איש ואישה וילדים וזה המשך הדורות ואי אפשר לקיים את המשך הדורות עם משפחות... הנה, אני בעצמי הנדסתי תודעה עכשיו. עם זוגות בעלי אותו מין אי אפשר לקיים את המשך הדורות, האנושות לא תתקיים יותר ולכן על זה אני נלחם. שטיפת המוח הזו שעושים, הכניסו למערכת החינוך את כל הקרנות והגופים הזרים שהם אמונים על הנדסת התודעה ומנסים לשנות לנו את הערכים. הם לא מחנכים לציונות ולא ליהדות, הם לא מחנכים ערכים שגדלנו עליהם אלא אג'נדות זרות והם מטמיעים אותם לילדים שלנו".
בוא נדבר על הממשלה, איך אתה מתרשם ממנה?
"אני ממש לא תומך בה. זה פשוט לא יאומן איך הממשלה הזו קמה. הגיע אדם שהעמיד את עצמו לבחירה לראשות הממשלה והכריז שאם הוא יקבל עשרה מנדטים הוא לא יכול לדרוש רוטציה לראשות ממשלה, בתוצאות הבחירות התגלה כי לבנימין נתניהו אין אפשרות להקים ממשלה, לא הצליח להרכיב, בא ראש הממשלה שלנו נפתלי בנט והצמיד 'אקדח לרקה' של יאיר לפיד ואמר לו 'אפשר ללכת לבחירות חמישיות או שאפשר להקים ממשלה, אני מוכן להקים ממשלה איתך ועם השמאל הרדיקלי ולשבת עם מפלגה ערבית העיקר לא ללכת לבחירות, או רוטציה או בחירות'. יאיר לפיד נכנע לאיום, השתמש בבנט וחבריו גדעון סער עם השנאה האישית לנתניהו וככה קמה לה ממשלת רמייה שקיבלה את האמון מהכנסת על ידי מעשה הרמייה. זו לא הממשלה שמגיעה לעם ישראל ולא הממשלה שהעם בחר".
כאחד שמגיע מהציונות הדתית וראש הממשלה הוא גם מקוטלג כאחד כזה, מה הייתה רמת האכזבה שלך ממנו, האמנת שהוא יעשה מהלך כזה?
"ייאמר לזכותי שאני לא נפתלי בפח של בנט גם לא לפני תשע שנים שהוא השתלט על הבית היהודי והיה אפשר לראות מיד שהוא ניסה להשתלט על ידי תפיסתו הבלתי נשלטת ובלתי רציונלית והיה ברור שהוא מוכן למכור את כל העקרונות של הציונות הדתית. מה שפעם הציונות הדתית, תפקידה ההיסטורי לחבר בין הלאומיות לדת ולדאוג לזהות היהודית של המדינה, לא עניין אותו. מה שעניין אותו זה לשים את היד על ההגה של המדינה והוא הצליח לשים את היד על ידי מעשה הרמייה שלו והקים ממשלה".
הביקורת בעיקרה על בנט?
"הביקורת שלי היא בעיקר על בנט. בתשע השנים האחרונות שלו מאז שהוא הופיע על הבמה המרכזית הוא גרם כל כך הרבה נזקים לציונות הדתית ואני חושב שהציונות הדתית ומנהיגיה גם הפוליטיים וגם האזרחיים צריכים לעשות חשבון נפש, איך קרה שבאו אנשים כמו נפתלי בנט ואיילת שקד, שהיא בכלל לא קשורה לציונות הדתית, והשתלטו על הציונות הדתית, החריבו אותה, הפשיטו אותה מכל ערכיה ואיך הם ממשיכים היום להנהיג את הממשלה ואני שמח שבצלאל סמוטריץ' הבין את הנקודה והקים את 'הציונות הדתית' והנה היום אנחנו בכנסת ביחד".

מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
הרב טאו בעבר אישר ישיבה בתמיכת רע"מ.
"הרב טאו תמך בהקמת ממשלה עם רוב יהודי, 59 חברי כנסת יהודים, האופוזיציה של היום וימינה ורע"מ נמנעת, היא מחוץ לקואליציה רק בכדי להקים את הממשלה. היום רע"מ היא בקואליציה והרב טאו לא תמך מעולם בכך שהיא תשב בקואליציה ואפילו לא בתמיכה של רע"מ".
יש איזושהי ביקורת או אצבע מאשימה שאתה יכול להפנות למישהו מחברי האופוזיציה או ממפלגות הימין על כך שלא הוקמה ממשלת ימין, כי במבחן התוצאה נכשלתם, לא הוקמה ממשלת הימין שרציתם.
"בדיעבד אני חושב שזו הייתה טעות שלא שמעו לעצתו של הרב טאו, להקים ממשלה של 59 חברי כנסת בהימנעות של רע"מ מבחוץ וזה מאחורינו. אנחנו נעשה באופוזיציה את כל מה שביכולתינו בכדי להפיל את הממשלה הזו כמה שיותר מהר".
לפני כמה ימים סעיד אלחרומי הלך לעולמו מהתקף לב, יש לך התייחסות בנושא?
"סעיד אלחרומי ישב במשכן הכנסת במרחק של 3-4 כיסאות ממני ואני ראיתי בעיניי שהוא לא כיבד את חלל צה"ל שהוריו הגיעו לכנסת וכל חברי הכנסת עמדו לכבודו ואלחרומי המשיך לשבת, אם הוא לא מכבד את כבודו של חלל צה"ל אני מתקשה להגיד איזושהי מילה של כבוד כלפיו".
אם בחיילים עסקינן, מה דעתך על מקרה הירי שעלה במהלך השבוע ובו נורה בראל חדריה שמואלי חייל מג"ב?
"שערוריה שקרתה בגבול, שערוריה שנתנו להם להתקרב לשם, הקלות הבלתי נסבלת הזו שהפורעים הערבים יכולים להתקרב ולהכניס אקדח זה הזוי וזה הזמן להסיק מסקנות. אבל זוהי חולשה שמשודרת מהדרג המדיני כלפי הצבא. אני מתפלל לשלומו ואני רוצה לחזק את הוריו ואני קורא לעם ישראל להתפלל לשלומו של בראל, מקווים שייצא מזה בריא וחזק".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    בעלי שונא אותי
    עדי חיון 08/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי שקורא את העדות הזו היום צריך לחגוג איתי ועם משפחתי כי הכל התחיל כבדיחה עבור כמה אנשים ואחרים אמרו שזה בלתי אפשרי שאני נשואה כבר שש שנים עם אף ילד לא הרופא אמר שיש לי ספירת זרע נמוכה כל כך אשתי מבקשת להתגרש, היא הייתה חולה ונמאס לי להיות איתי ניסיתי כמיטב יכולתי אבל שום דבר לא חשבתי שלא אראה אותה שוב עד שאפגוש חבר ותיק שלי שסיפר לי על קוסם בשם ד"ר. איגבינוביה, היא נתנה לי את המייל שלו. כתובת דואר ומספר נייד. יצרתי איתו קשר והוא הבטיח לי שאשתי תחזור אלי תוך שלושה ימים אם רק אני מוכן לשלם את המסים שאני משתף איתו פעולה ליום אחד בלבד והוא הכין לי כישוף אהבה ותרופה והאחרון הוא אמר לי את זה אשתי תחזור. מאוד בבוקר, אשתי באה בוכה וביקשה סליחה ואמרה שזו עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה, לא יכולתי לדמיין את זה, אבל ברגע שסיימתי לכתוב, כעבור חודשיים שלי אישה נכנסה להריון זה היה כמו נס אז אל תמשיכי להתבייש שהוא עשה את זה בשבילי ואני מאמין שהוא יכול לעשות את זה בשבילך. אם אתה זקוק לעזרתו, תוכל ליצור קשר עם המייל שלו: doctorigbinovia93@gmail.com או ווטסאפ אותו עכשיו +12162022709 Dr.Igbinovi
    סגור
  • 14.
    צודק וחד.
    Married to Woman 08/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הומואים ולסביות תמיד היו, ומוזכרים בתורה. כתועבה ודבר פסול. איך רב משתתף "בחתונה" כזו, זה מוזר. או שהוא לא רב, או שזו לא חתונה. או גם וגם.
    סגור
  • 13.
    הקוקסינלים יביאו להם ילדים מתקדמים (ל"ת)
    ברק 08/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 12.
    הוא לא צודק מכיוון שתמידאפשר להביא ילדים בפונדקאות (ל"ת)
    א 08/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    מצויין. יש מספיק אנשים בעולם
    אני 08/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שגם החרדים ילדו פחות
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    מה הקשר להמשכיות?
    גל 08/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר שמעתי את השקר הזה, לצערי גם ממי שתומך בהומואים. מדובר בשקר, הומואים עדיין מסוגלים להביא ילדים עם אישה. גם עם כולם היו הומואים, האנושות לא הייתה נכחדת. וזה ממש לא המצב. ואגב, כמה עילג אפשר להיות? מודרנה זו חברת תרופות. הוא כנראה התכוון לפוסט מודרניזם.
    סגור
  • 9.
    איש חשוך
    כהנא 08/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נעם היא מפלגת אחות לטאליבן. בידקו את האג'נדה של הטאליבן הקנאית ותראו את נעם. אנשים חשוכים שחיים לפי תקנות מהמאה ה 15.
    סגור
  • 8.
    הלהט"בים הם היחידים שעוד שומרים על ערכי המשפחה
    פחחחחח 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אצל הסטרייטים שלך שיעור הגירושין מגיע ל - 50%, וזה בלי לדבר על בגידות, אלימות ושאר רעות חולות.
    סגור
  • 7.
    מי שכל כך מתנגד להומואים סביר שהוא בעצמו בומו שמפחד מכצ
    חבל שאתה קיים 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכי הומואים זה דתיים , כל בזמן חיים בהפרדה מגדרית, מזלזלים בנשים בחוקי הדת הסמרסרת. מי שסטרייט אמיתי אען לו מה לפחד מההומורים
    סגור
  • 6.
    מזמין את ילדיו להצטרף ללהט,ים (ל"ת)
    זיחי 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    האנושות ממשיכה להתקיים כיוון שרובה עזבה את הדת (ל"ת)
    ירון 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 4.
    על מעוז
    ח״ן 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    10 1
    על הקבר של אבי מעוז רבים רבים יתקשו להגיד איזו מילה של כבוד!
    סגור
  • 3.
    הלהט"ב רק מתקדמים בשעה שהציונות הדתית מתפרקת - תתפוצץ!
    קובי 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    29 4
    כל מי שחי בציונות הדתית רואה איך הקהילה הזו בהתפרקות, עם אחוזי יציאה בשאלה הולכים וגוברים (כולל ילדיהם של רבנים בכירים במגזר). לעומת זאת, קהילת הלהט"ב בישראל בצמיחה מתמדת ובשגשוג. אתה היסטוריה, מר טאליבן. שאריות של קהילה מצטמקת.
    סגור
  • 2.
    זאת לא עיתונות.
    אןר 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לקבל דברים ככ חמורים בכזה כיף, זו לא עיתונות אלא שופרות.
    סגור
  • לא חושב כמוני, לא ידבר
    סטאלין שמש העמים 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ככה החזקנו מעמד בדיכוי העם שבעים שנה. סותמים פה לכל מי שחושב אחרת ממני. עושים לו דה לגיטימציה, ואם אפשר, שולחים אותו לסיביר. לא לחינם קיבוצי השמאל בכו והספידו את "שמש העמים" הרוצח סטאלין, חברו של היטלר.
    סגור
  • את מי סטאלין רצח?? (ל"ת)
    הפקיד של זבוטינסקי 08/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הוא כל כך לא רלבנטי,שאפילו הכותרת לא עצבנה אותי (ל"ת)
    אלעד 08/2021/27
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור