תקשורת ומדיה

עיתונאים נגד נועה לנדאו: "יורקת לבאר ממנה שתית"

הטור של העיתונאית ב"הארץ" בו היא קוראת לסגור את גל"צ, זכה לביקורות רבות מחבריה. ירון אברהם: "הכרת הטוב וקולגיאליות זה דבר חשוב - לא פחות מטור מוצלח
מערכת ice |  6
נועה לנדאו (צילום טוויטר נועה לנדאו)
הקריאות החוזרות ונשנות לאורך השנים לסגירת תחנת גלי צה"ל הן לא דבר חדש. לאחרונה הדבר נראה קרוב מתמיד כששר הביטחון, בני גנץ, הצהיר מספר פעמים שיפעל לסגירת התחנה כולל בתחילת החודש הנוכחי כשגם הרמטכ"ל, אביב כוכבי, מקדם את העניין. אל מול הקריאות הללו, ישנן לא מעט קולות, בעיקר של בוגרי התחנה הצבאית, המתנגדים לסגירתה. הבוקר (שלישי), דווקא קריאה לסגירת התחנה קיבלה חיזוק מפתיע דווקא מהעיתונאית נועה לנדאו, בוגרת התחנה.
לנדאו פרסמה טור דעה ב"הארץ" ובו היא קוראת לסגור את התחנה שנתה לה את הבמה בתחילת דרכה העיתונאית. לנדאו אף צייצה את המאמר וכתבה: "לא היה לי קל לכתוב את זה, אבל שמעתי באחרונה את רזי ברקאי מתלונן על שתיקת הקולגות - ובמיוחד אלה שגדלו בתחנה. אז כתבתי. כגל״צניקית, אני חושבת שהגיע הזמן להמתת חסד לגל״צ"
 
הטור עורר סערה וכך גם הציוץ של העיתונאית. העיתונאי ירון אברהם מחדשות 12, שמשדר בגל"צ כתב ללנדאו ופתח עימה דיון: "גילוי נאות: אני משדר בגל"צ לעיתים. עיתונאי לא צריך לתמוך בסגירה של אף כלי תקשורת. מבין שלא היה לך פשוט לכתוב את הטור ובכל זאת - זה ממש לירוק לבאר שממנה שתית. היה עדיף להימנע. הכרת הטוב וקולגיאליות זה דבר חשוב - לא פחות מטור מוצלח". לנדאו הגיבה לו וחזרה על הטיעון שלה: "ולפעמים צריך לומר את האמת גם כשהיא לא נוחה לי ולאחרים מטעמים אישיים"
 
עיתונאי חדשות 12 הגיב לה שנית וכתב: "האמת חשובה מאוד אבל זה לא שחשפת שם הטרדות מיניות או שחיתות. כתבת טור דעה מבחירה על המקום שבזכותו היום את כותבת טורי דעה. לא קולגיאלי, לא יפה. דעתי בלבד - אפשר לא להסכים כמובן". על כך השיבה לו עיתונאית הארץ: "לצופף שורות עם החבר׳ה רק כי שירתתי שם - זו לא גישה נכונה בעיני"
כתב גלובס, גדעון דוקוב, הגיב גם הוא לטענת כתב חדשות 12 וצייץ לו: "מה ההבדל בהקשר הזה בין עיתונאי לאדם מהשורה? אני נגד שהמדינה תסגור כלי תקשורת פרטי, אני בעד שהמדינה לא תחזיק ביותר מדי כלי תקשורת משלה. אם המדינה הייתה מחזיקה בשני ערוצי טלוויזיה ארציים ולא מאפשרת הקמת ערוץ טלוויזיה ארצי, לך לא היה מקום עבודה והעיתונות באופן כללי הייתה נפגעת".
מי שעוד הגיב ללנדאו הוא הפרשן הצבאי של התחנה, ג'קי חורי שצייץ לה: "יריקה פריבילגית לבאר ששתית ממנו". לנדאו הגיבה לטענתו ברגישות: "אתה האחרון בעולם שיש לי עניין להתווכח איתו, ובטח בשעת צערו, אז רק אגיד שאני מקווה שאתה מבין שחשבתי על זה הרבה ובכל זאת הכרעתי שחיבתי האישית לג׳קי חוגי ולעוד כמה א.נשים טובים בתחנה לא יכולה להכתיב את עמדתי העקרונית בנושא. ולגבי פריבילגיות, אני חושבת שבשלב זה בחיינו גם לך יש כמה".
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    נועה לנדאו הארץ
    חסן 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא מסוגל לראות איך עמוס שוקן והארץ מקבלים לעבודה סוג מסוים של אנשים שקוראים לעצמם עיתונאים. אלה אותם עיתונאים בד"כ שיורקים לבאר ממנה שתו ונועה לדנדאו מאותו סוג של אנשים שלא מבינים אבל כותב. כמו עם ההתחכמויות שלה על שינוי הוראות הפתיחה האש שבגללה נהרגו קציני אגוז סמרטוטאית עלובה ובזויה רוקדת על דם לוחמים ותומכת בגנבי ציוד צבאי ומחבלים פלסטינים.
    סגור
  • 5.
    לנדאו היא מראה לדור חסר הכרת הטוב, נאמנות ללא עמוד שדרה (ל"ת)
    עצוב 07/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    א,ינטשו בצנעה חויב (ל"ת)
    אלי 07/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    לסגור מה שיותר מוקדם
    שמוליק 07/2021/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיתחרו בחוץ בשוק החופשי, ללא המימון של הצבא.
    סגור
  • 2.
    לסגור! כנופיית מושחתים (ל"ת)
    טלי עם 4 שמות משפחה 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    לסגור ולסגור! (ל"ת)
    אסף 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור