תקשורת ומדיה

מנכ"ל הדסה נגד "המקור": יש להסיר מהתוכנית שיחה פרטית עם ביבי

צוות התכנית ליווה את פרופ' זאב רוטשטיין בתקופת משבר הקורונה, ובחומר המצולם גם שיחה שניהל עם נתניהו כשהמיקרופון פועל. כעת הוא מבקש להסיר את השיחה מהתוכנית. המקור: "לא היה סיכום"
איתי פת-יה |  2
רביב דרוקר, פרופ' זאב רוטשטיין (צילום ויקיפדיה, מסך מתוך תכנית עובדה)
סערה סביב שידור התכנית "המקור" הערב:  לאחר פרסום הצצה בה נשמעת שיחת טלפון של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מול מנכ"ל בית החולים הדסה, זאב רוטשטיין, אותו ליוו בתקופה האחרונה כתב התכנית חיים ריבלין וצוות הצילום, רוטשטיין העביר לצוות התכנית בקשה שיסירו את הקטע, אך לדבריו טרם יצרו עמו קשר.
פרופ' רוטשטיין הציג בחודש האחרון עמדה לעומתית לזו של משרד הבריאות במספר סוגיות והדגיש שוב ושוב את הצורך בריבוי הבדיקות לגילוי הקורונה. נושא זה עלה גם בשיחה עם ראש הממשלה שתועדה. 
בשיחה ל"אייס" אמר "במהלך 60 ימים שבהם עוקב אחריך צוות צילום יש רגעים רבים שבהם לא תרצה להיות משודר – זה אחד מהם. כיוון שהמיקרופון כל הזמן עלי היה בינינו הסכם לפיו נוכל לבחור מה להשאיר לצנזר, וחוץ מהשיחה הזאת לא היו לי שום בקשות".
 
עוד מסר  פרופ' רוטשטיין "יצאתי החוצה כדי לקיים שיחה פרטית ולא ידעתי שהמיקרופון עלי פועל, יכול להיות שזאת פשלה שלי שלא ניתקתי אותו אבל זה היה בהיסח הדעת. הוקלט בשיחה צד ג' שלא נתן לכך את הסכמתו מראש, ולאור זאת אני חושב שהבקשה שלי להסיר את הקטע היא בקשה הגונה. אם הם לא יענו בחיוב, זאת תהיה עוד נקודת ציון כואבת בסוגיית היחס של המדיה לאנשים. אני חושב שהסכמים צריך לכבד".
קראו עוד ב-ice
בהמשך לדבריו אלה, לאחר שהסתיימו הצילומים ביקש לטענתו ממערכת "המקור" לעבור על החומר המצולם. "אמרו שאין להם זמן כי הם עובדים עד שלוש בלילה, וכי 'לא תהיינה הפתעות'".
כשנשאל אם נתבקש מצד סביבת רוה"מ לבקש מצוות התכנית להסיר את הקטע דחה את הדברים ואמר "הבקשה שלי הגיעה אחרי שראיתי את הפרומו בלי קשר לראש הממשלה. הוא לא ביקש ממני כלום וגם לא ביקשו ממני מבית ראש הממשלה דבר".
ממערכת "המקור" נמסר בתגובה: "לא היה שום סיכום, וטענותיו של פרופ׳ רוטשטיין אינן מדויקות בלשון המעטה".
תגובת לשכת ראש הממשלה נתניהו טרם התקבלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זאב זאב
    מירי 05/2020/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שחצן ותו לא
    סגור
  • אינן מדויקות בלשון המעטה
    זאב 05/2020/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממערכת "המקור" נמסר בתגובה: "לא היה שום סיכום, וטענותיו של פרופ׳ רוטשטיין אינן מדויקות בלשון המעטה" הם אומרים בעדינות: משקר. כהרגלו, כנראה.
    סגור