תקשורת ומדיה

סיבוב נוסף בין נתניהו לבן כספית: רה"מ תובע 200 אלף ש'

כשנה לאחר שהפסיד בתביעה לשרה נתניהו, תובע כעת בעלה ראש הממשלה את העיתונאי בעקבות פרסום טורו שלשום במעריב
אלכסנדר כץ |  4
בנימין נתניהו ובן כספית (צילום אבי אוחיון, לע"מ; ששון תירם)
מערכת היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיתונאי בן כספית מקרטעת כבר שנים רבות. כעת היא מגיעה לשפל נוסף כשנתניהו הגיש הבוקר (יום א') תביעה בבית משפט השלום בתל אביב נגד כספית, עורך מעריב דורון כהן והמו"ל אלי עזור, בעקבות פרסום טורו ביום שישי האחרון במעריב, בו טען להטבה שקיבל היועץ המשפטי לכנסת בזכות קשריו עם מקורבי נתניהו.
כספית פרסם שלשום כי עמית מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, היא "גם בת זוגו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון. למה זה מעניין? אה, כי לא מזמן קיבל ינון מהכנסת הטבה בסך 6 מיליון שקל, ברגע האחרון בטרם יפרוש מתפקידו. את ההטבה הזו (הצמדת תנאי הפנסיה התקציבית לתנאי שופט) הוביל, דחף, אישר וחוקק אחד בשם מיקי זוהר, המקורב מאד לראש הממשלה".
כספית הוסיף: "בסך הכל הגיוני. מזל שאנחנו יודעים שינון הוא איש ישר ובת זוגו גם כן, לכאורה. תארו לעצמכם מה היה קורה כאן אם זה היה הפוך. הרי החבר'ה האלה דרשו לפסול תכף ומיד את חקירות ראש הממשלה כי 'זוהמו' משום שכמה שוטרים חשדו שעקבו אחריהם".
עם פרסום הדברים, פנו פרקליטיו של נתניהו – עורכי הדין נבות תל צור, טל שפירא ומירב בר-זיק, כבר ביום שישי לכספית במכתב התראה. כספית ענה כי אין לו "כוונה להגן על העובדות", וכן כי "אין בי שום מוטיבציה להגן על הסיפור הזה או 'להתאבד' עליו'", וזאת מן הסיבה לדבריו שהסיפור אינו שלו, אלא פורסם במקומות נוספים כולל ברשתות החברתיות, ונחשף על ידי מוטי גילת בתאגיד כאן.
עוד הוסיף כספית שלשום כי "אם הסיפור מציק לכם כל כך", ואף לוותר עליו – כלומר להסירו מאתר מעריב, כך ניתן להבין זאת מהדברים שכתב. בכתב התביעה פרקליטיו של נתניהו הוסיפו כי דבריו אלה של כספית "משל היה מדובר בדבר רכילות או בזוטי דברים ולא בהאשמה שאין חמורה ממנה לפיה ראש הממשלה פעל על מנת ליתן טובות הנאה לאחת הפרקליטות שמונתה לטפל בעניינו". פרקליטי נתניהו הוסיפו עוד: "מדובר בסילוף של העובדות ובניסיון התחמקות שלא יצלח, שכן הנתבע (כספית, א"כ) הוא הראשון שהעז לפרסם כי ההטבה ליועץ המשפטי של הכנסת ניתנה כביכול 'מידיו שלראש הממשלה' (לא היה ולא נברא) ובכך יצר את הקשר הסיבתי השקרי בין האירועים, המהווה את פרסום לשון הרע".
"ההצעה היום, לשמוע לראשונה את עמדת ראש הממשלה בעניין זה או 'לוותר לחלוטין על הסיפור' הייתה צריכה להגיע לפני הפרסום, כמתחייב, ולא לאחר מעשה ולאחר שהנזק נגרם ואף זאת רק לאחר משלוח מכתב ההתראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים", נכתב בכתב התביעה.
לאורך כתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, מכנים עורכי דינו של ראש הממשלה את הדברים שפרסם כספית כ"פחות עובדות ויותר הכפשות בוטות וחמורות כלפי ראש הממשלה, דברי בלע, שקרים והשמצות חסרות כל בסיס", כמו גן "שטר בוטה", סיפור "ללא כל תשתית ויסוד ובאפן שיקרי לחלוטין", טענה "עזת מצב" מקוממת ושקרית" – כשהמטרה לפגוע בראש הממשלה, "להשפילו, לבזותו, לפגוע בו ובמשרתו הציבורית ולהלן עליו אימים".
כספית הוא מבכירי העיתונאים בישראל, והביקורתיים מאד כלפי נתניהו. בעבר סיפר כי נהג לפגוש את נתניהו לפגישות עדכון בדירת מסתור בשל החשש של נתניהו מכך שרעייתו תגלה את דבר הפגישות. לפני כשנה חויב כספית לשלם 50 אלף שקלים בתביעה בסך מיליון שקלים שהגישה נגדו, לכיסוי הוצאותיה המשפטיות, והתנצל על אותו פרסום - במסגרת הסכם גישור בין הצדדים. השנה פרסם ביוגרפיה נרחבת על בנימין נתניהו., שלא נעמה כלל לראש הממשלה ולסביבתו. בתביעה היום מציינים אנשי נתניהו כי כספית מנהל מסע השמצות מכון ומתוזמר היטב נגד ראש הממשלה, ומנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו "להפיץ מסרי פוגעניים ביחס לראש הממשלה, ואינו מהסס להטיח בו האשמות קשות וחמורות". 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אמור לי מי חבריך
    טוני 2 12/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בן כספית חברו הטוב של עמנואל רוזן. מאוד מזכיר את דן מרגלית " הצדיק" שלפתע נעלם מעיננו לאחר שהסתבר כי אודותיו תלונות על הטרדות מיניות.ומה מחביא באמתחתו בו כספית ? עוד ניווכח...
    סגור
  • 2.
    אמור לי מי חבריך (ל"ת)
    טוני 12/2018/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    איפה ארגון העיתונאים?
    דן 12/2018/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי הארגון יעשה משהו אקטיבי בנושא תביעות ההשתקה של ביבי?
    סגור
  • עצוב שלא שומעים מלה מארגון העיתונאים
    אורנה 12/2018/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא להמליץ לחברי הארגון שלא לתת במה לביבי? לא לרוץ אליו ככלבלבים כשהוא צריך את הבמה אך בזמן שגרה לא מוכן להתראיין לתקשורת הישראלית.
    סגור