תקשורת ומדיה
סערה בענף הפרסום: פובליסיס שכרה חוקרים נגד יוניון מדיה
משרד הפרסום שכר חברת חקירות ומודיעין עסקי ששאמור להצביע על קשר בין צביקה ליבליך לאורן יוניוב וראיות נוספות שעשויות לשמש לעזרתו במאבק המשפטי מול קשת. פובליסיס: "אנחנו פועלים בהתאם לחוק"
שוק הפרסום הישראלי ידוע במלחמות היצריות בין השחקנים הגדולים של התעשייה, אך נראה כי היריבות הזו עולה שלב ומחריפה עד ליצירת כללי משחק חדשים שלא היו מוכרים עד כה. ממידע שהגיע לידי אייס עולה כי קבוצת פובליסיס שכרה את שירותיו של משרד חקירות ומודיעין עסקי, כדי לבצע מעקב אחר חברת המדיה יוניון בבעלותו של אורן יוניוב.
לאייס נודע כי ההתקשרות הראשונית בין פובליסיס לבין חברת החקירות החלה בחודשי הקיץ של 2016, כאשר יוסי לובטון מנכ"ל משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ושותף בקבוצת פובליסיס ישראל נמצא בסוד הדברים, נפגש עם גורם מטעם אותה חברת חקירות מיוחדת, ולבסוף אושרה הזמנת העבודה בין הצדדים. נכון לעכשיו, לא ידוע האם ההתקשרות בין הצדדים עדיין בעיצומה, או הסתיימה.
אין זה מקרה שמצד אחד ניצב באומן בר ריבנאי מקבוצת פובליסיס העולמית, ומנגד חברת המדיה יוניון. הנעלם בתמונה שהופך אותה לברורה יותר - היא חברת המדיה זניט שבבעלות קבוצת פובליסיס העולמית אשר רוכשת מדיה עבור משרדי פובליסיס בישראל. מערכת היחסים בין זניט ליוניון – יריבות מקצועית ואגרסיבית אך לגיטימית בשוק המדיה – הפכה למתוחה יותר על רקע העברת תקציב המדיה של פרטנר מיוניון לזניט בתחילת 2016. מעבר זה הוליד שרשרת אירועים בלתי צפויה שכוללת גם את זכיינית ערוץ 2 קשת, ודווקא זניט היא זו ששילמה עליה ביוקר.
פצצת המצרר של ליבליך
כדי להתיר את הסבך יש לחזור צעד נוסף לאחור לנובמבר 2015 אז שוגר לשוק הפרסום "מכתב ליבליך" הנודע שמאחוריו עומד צביקה ליבליך, סמנכ"ל השיווק של קשת. במכתב זה הודיע ליבליך לחברות המדיה בישראל על המדיניות המסחרית החדשה של קשת לפיה, לקוח/מפרסם שיחליט להחליף את חברת המדיה שרוכשת עבורו את הפרסום, לא יוכל לרכוש פרסום לפי מחירי המדיה של חברת הרכש החדשה שלו, אלא ייאלץ לשלם את מחיר המחירון של קשת, שגבוה בכ–40%, או שינהל משא ומתן ישירות מול קשת.
בזניט חשו, ויש מי שיגידו בצדק, כי הם צפויים להיות הנפגעים הישירים ממהלך שכזה, הן באופן מיידי במקרה של תקציב פרטנר והן לטווח הארוך. מאחר שלחברה יש פוטנציאל צמיחה עד לתקרת נתח השוק שהגדיר הממונה על ההגבלים העסקיים בשוק המדיה - ומהלך שכזה מבטל את היתרון התחרותי שלה בשוק - המדיניות של קשת תהווה עבורה מכשול בניסיון למשוך אליה לקוחות מחברות מדיה מתחרות באמצעות מחיר אטרקטיבי.
כל הכלים כשרים?
המשבר בין קשת לזניט הסתבך על רקע השקת המיתוג מחדש של חברת פרטנר שנתקל במחסום שהציבה הזכיינית קשת, הן בגזרת המחיר עם דרישה מזניט ופרטנר לשלם את מחירון קשת הגבוה עבור השיבוץ בפריים טיים והן באמצעות מיקומים שאינם אופטימליים, ובמיוחד כשמדובר בהשקה שעליה עמלו מספר חודשים. בסופו של יום ההשקה הוסטה לעיתונות ושילוט חוצות כשבזניט התקבלה ההחלטה לא לוותר ולהשיב באש, בעיקר באמצעות הפעלת לחץ מצד הממונה על ההגבלים העסקיים בכלים משפטיים שעומדים לצידה.
תיאוריות הקשר השונות שניתן לשער כי הן עומדות מאחורי המהלך של באומן, גורסות כי משרד הפרסום ניסה למצוא דרכים כדי להשיג ראיות שיצביעו על קשר בין ליבליך ליוניוב וראיות נוספות שעשויות לשמש לעזרתו במאבק המשפטי מול קשת. בנוסף ייתכן כי באומן או זניט ניסו להגיע למידע שנוגע להליך החיוב של לקוחות יוניון מול זכיינית ערוץ 2 קשת בכדי להמחיש ולהוכיח את טענתם כי המהלך של קשת נועד בראש ובראשונה לפגוע בקבוצת פובליסיס.
מקבוצת פובליסיס נמסר בתגובה: "קבוצת פובליסיס פועלת בהתאם לחוק על מנת להמשיך ולהיות חברת פרסום מובילה. לצערנו שחקנים שונים בשוק מנצלים קשרים אישיים במטרה לפגוע בתחרות בין החברות ובשוק הפרסום כולו. קבוצת פובליסיס מנהלת מאבק גלוי שמטרתו לעצור את המשך הפגיעה בתחרות במסגרתו גם הגישה תלונה לרשות להגבלים עסקיים עם עדויות לכאורה שיש בידינו לעבירה על החוק. מעשים אלה אינם מרתיעים את הקבוצה והיא ממשיכה לפעול בנחישות ובמקצועיות, כאשר רק לאחרונה נחלה הצלחה כאשר גרמה לקשת לחזור בה ממכתב ליבליך לאחר מאבק ממושך".
מיוניון נמסר: "אין תגובה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(15):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.למה בכלל לקנות מדיה באמצעות מתווכים מושחתים?אפי 11/2016/19הגב לתגובה זו1 0Mad media.co.il 5 הקלקות והתקציב במכרז פתוחסגור
-
9.בתור לקוח של יוסילקוח של יוסי 11/2016/18הגב לתגובה זו4 0אני שואל עצמי האם עליי לחשוש מהתנהלות שנויה במחלוקות שתגיע לפתחיסגור
-
לקוח יקרראובן 11/2016/19הגב לתגובה זו1 0לקוח יקר, הצטערתי לשמוע על כך שאתה חושש, אני מציע לך להזדיין בסבלנות עד שנמצא פתרון לבעיות בפתחנו. אם עדיין יש לך חששות אתה מוזמן לקפוץ מהגג הקרוב למקום מגורייך. בתודה יוסי.סגור
-
חד משמעית (ל"ת)לקוח אחר 11/2016/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.המודיעין העסקי של יונייביוניון 11/2016/17הגב לתגובה זו5 0ממש דרמה.. ליונייב יש מודיעין עסקי כבר שנים.. קוראים לזה צביקה ליבליך. אז די להתממותסגור
- טען עוד
-
7.אני עובד בבאומן ואני מתביישחילזון לא גאה 11/2016/17הגב לתגובה זו4 1יוסי יש לי ילדים מה אני אגיד להם שיש להם אבא עבריין. באומן תפטר את הבריון הזהסגור
-
אויש תנוח (ל"ת)חילזון בתחת שלי 11/2016/17הגב לתגובה זו2 1סגור
-
6.לובטון אתה חולה - תפרוש (ל"ת)דר איריס 11/2016/17הגב לתגובה זו2 0סגור
-
5.שטראוס וחברות נוספותיוניון מקאן מדיה קום 11/2016/17הגב לתגובה זו2 0בכלל צריך לחקור את 3 המשרדים האלה - בעולם אחר היו נקראים עבריינים . פובליסיס צודקיםסגור
-
4.יותר גרוע מהמכות בקנטינהביין 11/2016/17הגב לתגובה זו5 0איכס לובטון איש דוחה עם בעיות נפשיות קשות קשות. לך לפסיכיאטר אתה זקוק לעזרהסגור
-
3.שמישהו יספר למוריס מה האנשים שלו עושים כאן (ל"ת)מוריס 11/2016/17הגב לתגובה זו1 1סגור
-
2.לובטון הלך רחוק הפעם (ל"ת)מד מן 11/2016/17הגב לתגובה זו2 0סגור
-
פרנק אנדרווד דה לה שמטעפולי 11/2016/17הגב לתגובה זו4 0הגזמת לובטון. אנשים עם ילדים מנסים להתפרנס בתעשייה הזאת ואתה עם המשחקים המטומטמים שלך גומר אותנו תתביש איש טיפש ואליםסגור
-
רק הפעם? (ל"ת)איש רע ומסוכן 11/2016/17הגב לתגובה זו2 0סגור
-
1.האם לא מדובר בעבירה פלילית? (ל"ת)גיתית 11/2016/17הגב לתגובה זו3 0סגור