תקשורת ומדיה

איזה ילדים לא תמצאו במוסף הלימודים המסחרי של ידיעות?

עם הרבה אירופה, ובלי כהים, שחורים וערבים - המוסף המסחרי עשויי לעורר לא מעט ביקורת בגלל הבחירה בתמונות שמלוות את הפרסומות והכתבות
אלכסנדר כץ |  2
ללבנים בלבד? מוסף 'חוזרים ללימודים' (צילום סריקה)
העיתון ידיעות אחרונות הפיץ הבוקר (יום ב') בין עמודיו את מוסף 'חוזרים ללימודים' עבור מינוייו, ולא מן הנמנע כי המוסף הזה עשוי ליצור לא מעט רעש, בעיקר בגלל מה שחסר בו – גיוון אתני וצבע.
חוזרים ללימודים הוא מוסף פרסומי של לוח WINWIN מבית ידיעות. הוא כולל כמה כתבות תוכן על תשלומי ההורים לילדים, כתבת תוכן שיווקי לחברת תיווך, זהירות בדרכים ועוד, וזאת לצד מודעות פרסומת.
מבדיקת אייס עולה כי ב-36 עמודיו מופיעים 48 אנשים בסך הכל – 41 ילדים ו-7 מבוגרים, הן בפרסומות והן בכתבות שיווקיות. אפשר לומר עליהם הכל, אבל מה שלא ניתן לייחס להם הוא הגיוון בצבע עורם. כל המופיעים במוסף הם בהירי עור, בתמונות שנקנו ממאגרי תמונות בחו"ל. כהים, שחורים וערבים לא תמצאו פה, לא בפרסומות ולא בכתבות. 
מוסף זה מופיע בעיצומו של שיח ציבורי ער על אשכנזים וספרדים, הדרת מזרחיים בתקשורת ועוד. גם בעולם הפרסום מתקיים דיון בשנים האחרונות על העדפתם של בהירי עור על פני כהים. לפני כ-2 עשורים חברת בנטון הבינ"ל שבחרה ב-2 ילדות – בהירה ושחורה, לייצג מלאכית ושטן. אתם יכולים להסיק לבד איזו ילדה נבחרה לייצג את המלאכית.
את תגובת ידיעות אחרונות לא ניתן היה להשיג.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הרסו את העיתון (ל"ת)
    פליטי מעריב 08/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    איך תשיגו ? עסוקים בלפטר עובדים ועכשיו
    גועל 08/2016/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לבחור ילדים "אירופאים" . איכסה של עיתון והתנהלות!
    סגור