תקשורת ומדיה
לידיעת מירי רגב: גלגלצ ממשיכה לשלוט - ופותחת פער על תחנות האקטואליה
החשיפה לגלגלצ עלתה ל-35.6%, הרחק מגל"צ ומרשת ב' שנחלשה. אחרי ההתרסקות, רדיו ללא הפסקה מתאוששת, אבל רדיוס כובשת את הטבלה, אקו 99FM במקום השני, ו-2 אפיקי רדיו דרום מזנקים. סקירה מיוחדת
רשות השידור על סף פירוק לקראת הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, וספינת הדגל של הרדיו – רשת ב', רשמה בחצי השנה האחרונה היחלשות בחשיפה – כך על פי נתוני סקר TGI שמפורסמים היום (יום ד'). הפער בין רשת ב' למתחרה גל"צ גדל, גלגלצ ממשיכה להתחזק בצורה משמעותית, ואילו תחנות הרדיו האזוריות רשמו ברובן עלייה בהאזנה.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18 , המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.182 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-35 מאז השקתו.
שיעור האזנה הכולל לרדיו ביום חול ממוצע בשנה 2015 עמד על 70.9% מול 68.5% בשנת 2014 – עליה מובהק סטטיסטית. האזנה לתחנות קול ישראל בחצי השנה השנייה של 2015 עמדה על 37.4% בהשוואה ל-38.1% בינואר-יוני 2015, ירידה שאינה מובהקת סטטיסטית. האזנה לתחנות הרדיו האזוריות המשווקות על ידי רדיו שפ"א עמדה על 37.2% בחצי השני של 2015, זינוק משמעותי מ-32.5% במחצית הראשונה של 2015. תחנות גלי צה"ל רשמו ירידה קלה של מ-45% בתקופה של ינואר-יוני 2015 ל-44.8% בתקופה של יולי-דצמבר 2015.
רגב מנסה להתערב, האזנה לגלגלצ מזנקת
גלגלצ ממשיכה להתחזק לקבע את מעמדה בתחנה המואזנת ביותר בישראל – הרחק מתחנות האקטואליה גל"צ ורשת ב'. התחזקות זאת מגיעה על רקע המלחמה שמנהלת שר התרבות והספורט מירי רגב בשיטת הפלייליסט של התחנה, והטענות מנגד כי שיטה זו קולעת לטעם המאזינים. ב-6 החודשים האחרונים של 2015 החשיפה לתחנה עמדה על 35.6%, התחזקות מ-34.2% בחצי הראשון של 2015, 29.9% בחצי השני של 2015 ו-29.4% בחצי הראשון של 2014.
למרות המלחמה של רגב, גלגלצ התחזקה (צילום: Bizportal)
הפער בין גל"צ לרשת ב' גדל עם היחלשותה של רשת ב'. החשיפה לגל"צ עמדה על 23.7%, ירידה קלה של עשירית האחוז בחצי שנה. החשיפה לרשת ב' עמדה על 22.6% מול 24% ב-6 החודשים הראשונים של 2015. כך יצא שהפער בין 2 התחנות הפך מ-2 עשיריות לטובת רשת ב' בחצי הראשון של השנה החולפת, ל-1.1% לטובת גל"צ בחצי האחרון של 2015.
רשת ג' חזרה למגמת ההתחזקות עם 14.3% בחודשים יולי-דצמבר 2015, מול 14% בחצי שנה שלפני כן. רשת א' זינקה מ-3.5% ל-4.5% אחרי שנחלשה בסקר לפני חצי שנה. רשת מורשת התחזקה קלות מ-1.7% ל-1.9%. רשת 88FM התחזקה משמעותית מ-6.6% ל-7.8%.
הזינוק המטורף של רדיוס ב-53%
ונעבור לתחנות הרדיו האזוריות, שסיפקו בסקר לפני חצי שנה דרמה ענקית, עם הירידה החדה בהאזנה לרדיו ללא הפסקה, שהוריד אותה מהמקום הראשון באזוריות בשנים האחרונות, למקום השלישי.
ומה הפעם? החשיפה לרדיו ללא הפסקה עמדה לפני שנה על 8.7%, לפני חצי שנה על 7.3%, וכעת היא התחזקה ל-8%. ועדיין היא במקום השלישי.
את טבלת התחנות האזוריות מובילה לראשונה רדיוס 100FM, עם 11.3%, זינוק של 53% בתוך חצי שנה מ-7.4%. נתון זה הוא בהחלט יוצא דופן משום שמעולם לא קיבלה התחנה הזאת נתוני האזנה כל כך גבוהים, ועוד בלי פעילויות שיווקיות יוצאות דופן. במקום השני נמצאת רדיו אקו 99FM, שכבשה לפני חצי שנה את הפסגה עם 8.5%, והפעם התחזקה שוב – ל-8.8%, אבל איבדה כאמור את המקום הראשון לטובת רדיוס.
רדיו תל אביב, שהפסיקה בסוף דצמבר לעבוד עם שפ"א ונתוניה כבר לא מסופקים על ידי החברה, רשמה חשיפה של 4.2% בחציון השני של 2015, עלייה משמעותית מה-3.3% בחצי הראשון של אותה שנה. בחצי השני של 2014 החשיפה לתחנה התל אביבית עמדה על 3.2%, ובחצי שלפני כן – על 2.9%. גם רדיו ירושלים אינה עובדת עם שפ"א ונתוניה אינם מסופקים מזה שנים.
רדיו דרום זינקה ב-58% מ-1.7% בחצי הראשון של 2015 ל-2.7% בחצי השני של אותה שנה; תדר נוסף של רדיו דרום - 101.5FM, זינק ב-167% בחשיפה, מ-1.1% ל-2.9% בחצי השני של 2015.
עוד תחנות שהתחזקו בחשיפה: לב המדינה זינקה ב-20% מ-4.6% ל-5.5%; קול רגע עלתה מ-1.2% ל-1.5%; ורדיו אמצע הדרך 90FM שמרה על אותו נתון מלפני חצי שנה – 1.9%.
התחנות שנחלשו הן רדיו חיפה - שירדה קלות מ-3% בחצי הראשון של 2015 ל-2.9% כעבור חצי שנה; צפון ללא הפסקה עם ירידה קלה מ-1.9% ל-1.7%; רדיו קול הים האדום מ-0.5% ל-0.4%; ורדיו חיפה 99.5FM (רדיו חם אש) עם ירידה חדשה של 42% מ-1.6% ל-0.9%.
ומה קרה אחרי המהפך?
ומה קורה בגזרת תחנות הרדיו הדתיות והחרדיות? אחרי המהפך השני שרשמה קול חי הוותיקה בסקר של הקיץ, גם בסקר הנוכחי היא שומרת על הבכורה בתחרות מול קול ברמה הצעירה והבועטת.
על פי סקר TGI לחצי השני של 2015, עולה כי האזנה לקול חי עמדה על 5.8%, עלייה קלה מ-5.6% לפני חצי שנה, שהספיקו לכבוש את הפסגה. החשיפה לקול ברמה עומדת כעת על 4.9%, התחזקות מ-4.5% לפני חצי שנה, אבל עדיין נמוכה משמעותית מהחשיפה לתחנה בשנת 2014 - 6.1% בחלק הראשון של אותה שנה, ו-5.5% בחצי השני של אותה שנה.
גלי ישראל, הפונה לקהל חובשי כיפות סרוגות והמתיישבים, ממשיכה במגמת ההתחזקות עם חשיפה של 2.3%, עלייה של 15% ביחס לנתון של לפני חצי שנה - 2% ו-1.9% לפני שנה. בתחנה מייחסים את ההתחזקות להצבת האלטרנטיבה לשיח הפוליטי הרווח בתקשורת, עם תכניות אקטואליה שזוכות להאזנה גם מחוץ לתחומי השידור המוגדרים של גלי ישראל.
מנכ"ל קול חי, אבי רוזן מסר: "קול חי, בהובלת המגישים, העורכים והמפיקים ימשיך בעז"ה להיות הבית המרכזי של מאות האלפים ברדיו ובאתר האינטרנט. אנחנו שמחים לגלות, פעם נוספת, כי יש שכר לאיכות המושקעת בתוכניות השונות. אין לנו אלא להודות לבורא עולם שהביאנו עד הלום ולהתפלל להמשך הצלחתנו, יחד עם כל צוות התחנה".
מ'קול ברמה' נמסר בתגובה: "משמח לדעת כי העבודה האיכותית והמקצועית נטולת הפניות והאינטרסיים המתבצעת בתחנה מדי יום תוך חיבור בלתי אמצעי לקהל המאזינים נושאת פירות גם בנתוני הסקר ובעיקר בתוספת מכובדת של כ-10% מסך המאזינים. אנו נמשיך לתת למאזיני קול ברמה תוכן איכותי ומקורי תוך עבודה עיתונאית בלתי תלויה בגורמים פוליטיים ואינטרסנטים ותוך חתירה לקידום מטרות החשובות לקהל היעד".
ישראל פריד, מנכ"ל רדיו גלי ישראל, מסר לאייס: "הנתונים מוכיחים לנו פעם נוספת שהקהל הישראלי רעב לשיח תקשורתי אחר, מזה הרווח כיום. כשמייצרים שיח איכותי, הקהל מצביע ברגליים. עם או בלי נתוני הסקר נמשיך לייצר תוכן מקורי ומאוזן".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.צריך שאלון שיברר כמה מאזינים למוזיקה דרך רדיו, וכמה ממקורות אחרים כמו אינטרנט (ל"ת)בבס 04/2016/13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.רדיו ת"אחולה רדיו 01/2016/27הגב לתגובה זו1 1לא פלא שרדיו ת"א התחזקה. תכלס, מהמקום שבו היה הייתה בגל הקודם, אפשר רק לעלות :)סגור