תקשורת ומדיה

לאחר גל התלונות לרשות ה-2: סרטון הצעירה והקשיש של 'מחסני תאורה' הוסר

בעקבות הסרטון בו אומרת הצעירה "מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף", פתחה הרשות בבדיקה ובהמשך הורתה לזכייניות להסירו. נציב תלונות הציבור: "זה לא הומור"
אלכסנדר כץ |  3
הקמפיין הפרובוקטיבי של מחסני תאורה (צילום צילום מסך)
הרשות השנייה הורתה לזכייניות הטלוויזיה המסחרית להסיר לצמיתות את אחד מסרטוני הקמפיין של רשת מחסני תאורה, בו כיכבו צעירה נאה וקשיש, וזאת משום שהניב עשרות תלונות בפרק זמן קצר - כך נודע לאייס. זכיינית ערוץ 2 ו-10 לא ערערו עד כה על החלטת הרשות השנייה.
הקמפיין שעלה בתחילת השבוע שעבר, עורר זעם רב בקרב הצופים ועשרות תלונות התקבלו אצל מציב תלונות הציבור דוד רגב. הקמפיין שהופק על ידי אדלר חומסקי, כולל 4 סרטונים, שניים מהם בעייתיים לכאורה: אותו סרטון עם קשיש וצעירה שאומרת "מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף", וסרטון עם שחקן הכדורגל לשעבר פליקס חלפון, שהורשע במעורבות בהברחת סמים ונידון למאסר בפועל של 4 שנים, כשהוא אומר "הם פותחים לי את המזוודה, ומה שעובר לי בראש זה שהגיע הסוף".
 סרטון הצעירה והקשיש
 הסרטון עם פליקס חלפון
כבר בזמנו ביקש רגב בשיחה עם אייס, להפריד בין 2 הסרטונים עליהם התלוננו – זה עם הקשיש וזה עם חלפון. "רוב הציבור לא מכיר את חלפון, אלא רק אוהדי כדורגל, כך שאני לא בדיוק רואה בעייתית משמעותית עם סרטון זה. מאידך, מצפייה ראשונה בסרטון השני מדובר בפרסומת פוגענית ומשפילה ויש בזה הרבה טעם רע. לדעתי לא היה ראוי להציגה משום שהיא חצתה את גבול ההומור".
היום הוא אמר לאייס כי הוא "הצגתו של קשיש חסר ישע המרותק לכיסא גלגלים כשלצדו צעירה המייחלת לסופו אינה בגדר הומור. הומור המגחך על חסרי ישע ועל מגבלתם הגופנית הוא בזוי, אין לו מקום ואין מקום לשדרו. בהזדמנות זו אני שב וקורא לגורמים המפרסמים לנהוג בזהירות מוגברת בבואם ליצור פרסומות הומוריסטיות העוסקות בחסרי ישע ובבעלי צרכים מיוחדים".
הרשות השנייה הורתה כאמור לזכייניות להפסיק ולשדר את הפרסומת שכן בנוסף לתגובה הציבורית החריפה, הפרסומת גם מפרה את כלל 3 ו-13 לכללי האתיקה בפרסומות הקובעים כי בעל זיכיון לא ישדר תשדיר שיש בו משום פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב או ברגשות הציבור וכי לא ישדר תשדיר שיש בו שימוש לרעה בגוף האדם בין היתר באופן שיש בו הצגה או תיאור של פגם גופני או נכות או מום אחר בדרך שעלולה לפגוע בצופה או במאזין סביר בעל פגם גופני, נכות או מום.
הסרת פרסומת מיידית היא הנחיה שעל פניו קשה יותר מהטלת קנס כספי, משום שהיא יכולה להניב הפסד כספי מיידי לזכיינית עם הסרת הפרסומת, ואולם יש לזכור כי רק סרטון אחד הוסר מבין הארבעה, ולכן נראה כי למעט האינפקט התקשורתי, הזכייניות לא ייפגעו כספית ממהלך זה.
ברשות השנייה אישרו את הפרטים ומסרו כי "במקרה זה, התגובה החריפה והמהירה של הציבור הרחב שהתבטאה בריבוי תלונות לנציבות פניות הציבור ברשות, עולה בקנה אחד עם כללי הרשות השנייה. גם לרצון לעורר פרובוקציה צריך להיות גבול, והקו עובר כאשר בשם קידום אינטרס מסחרי מקדם מפרסם פגיעה בוטה בכבוד האדם וביזוי ציבור שלם".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    צעירה? היא בת 45 לפחות... (ל"ת)
    מישהי 12/2015/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    דוחה
    AVI 11/2015/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קופירייטר גרוע.
    סגור
  • 1.
    מחסני תאורה
    דליה 11/2015/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם נותנים לאישה גרושה בת 45 שמצטלמת בעירום כל היום עם ארבעה ילדים גדולים עם פרסומת משפילה כאזו פשוט גועל נפש הגיע הזמן שהיא תעשה לעצמה סוף !!!
    סגור