תקשורת ומדיה

במקביל לאישור חוק השידור הציבורי: מבקר המדינה פתח בבדיקת פירוק הרשות

חוות דעת משפטית אישרה למבקר שפירא לפתוח בהליך קדם-בדיקה למרות שהרשות בפירוק. עד כה כבר התקיימו פגישות עם גורמים ברשות

אלכסנדר כץ | 
יוסף שפירא (צילום דרור סיתהכל)
מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא פתח בהליך קדם-בדיקה אחר הליך פירוקה של רשות השידור, וזאת לאחר שקיבל לאחרונה מספר פניות בנושא. ההליך התחיל לאחר שהתקבלה חוות דעת של הייעוץ המשפטי במשרד מבקר, שאפשרה לקיים בדיקה של נושאים שונים, למרות שרשות השידור נמצאת בהליך של פירוק.
בהודעת המבקר מהיום (יום ה'), פחות מיממה לאחר אישור חוק השידור הציבורי והשערוריה שפרצה אם היוודע דבר הסעיף שיאסור על עיתונאים להביע את דעתם בשידור, נמסר כי התקיימו פגישות עם גורמים ברשות השידור וגורמים הקשורים בה, במטרה לעקוב אחר מהלכים בפירוק הרשות ובהיערכות לקראת הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש.
בלשכת המבקר מעדיפים לא להתייחס לנושאים שעשויים להיות בבדיקה, אולם הליך חקיקת חוק תאגיד השידור הציבורי לא יהיה על הפרק. מה שהמבקר יוכל לבדוק יהיה למשל הליך גביית האגרה באמצעות חברות חיצוניות ומשרדי עורכי דין, ועוד.
במהלך השנים פרסם מבקר המדינה דוחות ביקורת שעסקו במכלול רחב של נושאים הקשורים ברשות השידור, ובהם נושאי כוח אדם; אגרת רשות השידור, כולל גביית חובות; הטיפול בנכסי הנדל"ן של רשות השידור; התקשרויות עם גופים חיצוניים (כולל הפקות); גופי הניהול והפיקוח. כמו כן, עסק מבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור בפניות רבות שהגיעו אליו, הן מעובדים ברשות השידור הן מהציבור הרחב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה