תקשורת ומדיה

היינו במפגש אינטימי עם לארי קינג: "לא יודע אם התקשורת היום מייצרת כישרונות"

האיש שראיין את כל רה"מ הישראליים (למעט ב"ג), קורא 4 עיתונים ביום (כולל ניו יורק טיימס), ופעיל ברשתות (אינסטגרם וטוויטר) השתתף בפורום הפיס לחינוך בחולון. על הדרך הוא פגש קבוצת עיתונאים. ליטל שמש הייתה שם
ליטל שמש |  1
לארי קינג בפורום הפיס לחינוך בחולון (צילום ליטל שמש)
בצעדים מדודים ושלייקעס, צעד אמש (יום ד') לארי קינג למפגש אינטימי מצומצם עם אנשי תקשורת, בשולי כנס פורום הפיס לחינוך במדיטק בחולון, שמגיש הטלוויזיה האמריקאי היה אורח הכבוד שלו. זה הביקור הראשון שלו בישראל מזה 20 שנה, והוא לא מפסיק להרעיף על המדינה מחמאות וגם לתעד את הביקור בחשבון האינסטגרם והטוויטר שלו.
הוא בן 82, חד כתער, מקדיש זמן לשיח ער, עונה לשאלות על ההסכם עם איראן, הבחירות האמריקאיות ואפילו על התהיות לגבי פעילות ה-BDS הענפה בארה"ב. בין העיתונאים שנכחו במפגש היו נחמה דואק מידיעות אחרונות, עורך מגזין ליברל רותם דנון, סטיב שומכר - עורך ג'רוזלם פוסט, מגישת תכנית הבוקר של 'רשת', הילה קורח, וגם נציגים לפוליטיקה הישראלית - השרה גילה גמליאל, ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג וח"כ ד"ר ענת ברקו.
במהלך הקריירה הארוכה שלו, ראיין קינג אינספור מרואיינים, ובהם כל ראשי הממשלה הישראלים, "למעט בן גוריון". ממרומי ניסיונו, יש לו דעה מוצקה על התקשורת: "אין דבר שקורה היום בעולם שכולם לא יודעים עליו תוך דקה. היום המדיה היא המדיה החברתית, כולם עיתונאים. פתחת בלוג? אתה עיתונאי, נכון? מה שאנחנו רואים היום היא 'מדיה צועקת' - יש לך את פוקס ניוז בימין, MSNBC בשמאל, שניהם צועקים, האמצע לא נשמע. CNN עושה הרבה תחקירים דוקומנטריים, אני לא חושב שהם רשת חדשות יותר, אולי במהלך היום אבל לא בלילה. העיתונים לא נקראים יותר, העיתון היחיד שיש לו איזשהו אימפקט אצלנו הוא הניו יורק טיימס, רשתות הטלוויזיה בירידה, האינטרנט לוקח את מקומן ובאינטרנט הכל יכול לקרות - הטוב, הרע והמכוער. כל חידוש מביא איתו משהו. לא המצאנו את המטוס אם לא מתו אנשים בהתרסקות תוך כדי. הגענו לפריצות טכנולוגיות עצומות וגם ייצרנו את פצצת האטום שלא הייתה מיוצרת בשנת 1820".


קינג יחד עם אהרל'ה ברנע וח"כ ד"ר ברקו
קינג מעלה ספקות לגבי איכותה של התקשורת ומקצוע העיתונאות היום מול מה שהיה לפני עשרות שנים. "אני לא יודע אם התקשורת היום מייצרת את הכישרונות שאני גדלתי איתם, אדוארד מורו, למשל. באמת אנשים נהדרים. הוא מייצג בעיניי את מה שאני מכנה 'עיתונות טובה' שהיא – לתאר לי דרך העיניים שלה מה קורה. אתה לא צורח אליי, אתה לא לוקח חלק, אתה לא טוען טיעון על ידי צעקות – כפי שעושים בהרבה ערוצי טלוויזיה, שבגלל זה אני נוטה לא לצפות בזה. אני צופה במהדורת חדשות אחת בלילה באורך חצי שעה. אני קורא את הניו יורק טיימס ועוד 4 עיתונים אחרים כל יום, אני עדיין אוהב עיתונים ואני צופה במשחקי ספורט".
את האירוע סיים קינג במילות תודה, הסביר שהוא צריך להמשיך לירושלים ואמר כי "המקום הזה מזכיר לי למה אני גאה והייתי בר מזל מספיק כדי להיוולד יהודי, עם חוש הומור יהודי, לגדול על תרבות יהודית וכשאני בא לישראל אני רואה דברים שאני לא רואה ביהודי ארה"ב. אני מחכה בקוצר רוח לחזור לפה ולהביא לכאן את המשפחה שלי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    30% בסולם קוטלר צורך תקשורת שטחית, לא לעומק וטעם.
    ראיס-פוטין-טיל 400S 08/2015/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תקשורת מגוייסת נוסח "ישראל היום" ,TV22 HOT-TV10 HOT מתאמצים לספק ל-30% של הקהל של סיבוי את שקד בניצוחו של ביבי- את כל מה שפרות בקיבוץ מרחביה היו מעדיפות לא לאכול. למה? ישאל צופה-מאזין נבון(ויש כאלה ביננו)...אז ככה בציטוט: טום פרידמן כתב טור בסוף השבוע שנקרא "שלדון: חבר` איראן הטוב ביותר "ואמר כי איראן ושלדון אדלסון כבר עובדים כדי להשמיד את ישראל על ידי הארכת הכיבוש ... THE NEW YORK TIMES - APR-7-2014
    סגור