תקשורת ומדיה

בכיר בגל"צ על פרשת מאיה בוסקילה: "הביקורת מגיעה מאמנים מתוסכלים ועיתונאים"

כך אומר מנהל מחלקת השידורים עומר בן-רובי, בראיון ל'מקור ראשון' שיפורסם מחר. ויש לו גם תשובה לביקורת על הפלייליסט ושילובם של מגזרים בתחנה הצבאית
אייס |  1
גל"צ (צילום: BizTv) (צילום BizTv)
עומר בן-רובי, מנהל מחלקת השידורים של גלי צה"ל, טוען כי הטענות להדרה מוזיקלית בגלגלצ, שעלו באחרונה בעקבות "פרשת מאיה בוסקילה", מגיעות מ"מאמנים שלא נכנסים לפלייליסט, מעיתונאים וברנז'ה. הציבור יכתוב טוקבקים נגד גלגלצ כמו שהוא יכתוב נגד ערוץ 2, ידיעות אחרונות, מכבי תל־אביב ונשיא המדינה. כל גוף שהוא ממסדי־ציבורי, חוטף. בכל מקרה, אני תמיד מעדיף ועדה ציבורית רחבה ואחראית על פני טעמו של עורך בודד, מוכשר ככל שיהיה, שתמיד יסחוב את זה לז'אנר שלו". את הדברים אמר בן-רובי בראיון שהעניק לעיתון מקור ראשון ויפורסם מחר (יום ו').
בן-רובי אומר בראיון כי הפלייליסט של גלגלצ מורכב מ-2 שיטות לעריכת מוזיקה, "הראשונה - בחירה על ידי אדם אחד. זו שיטה שמשתמשים בה הרבה בגל"צ: יושב אדם ומחליט בעצמו, על פי טעמו האישי ותפיסת עולמו, ובונה שעה של מוזיקה. ככה מתנהלים יואב קוטנר, שמעון פרנס, ירון אילן, דידי הררי ועוד רבים ומכובדים. השיטה השנייה אומרת: בואו נערבב את הטעם האישי בתוך קבוצה של 12־14 איש שכל אחד מהם יביא את העולם שלו. יישב שם מישהו בן 50 ויותר, לצד חיילים צעירים ואנשים בגילאי הביניים, וכל אחד מביא את התפיסות שלו: אחד מגיע מעולם של היפ־הופ, אחר מעולם של רוק, שלישי מגיע ממזרחית או פיוטים, וכך כל אחד תורם לדיון".
על צירופם של דתיים לתחנה הצבאית, אמר בן-רובי כי "ההשתלבות שלהם כבר מובטחת, יותר מעסיק אותי היעדרם של המזרחים־מסורתיים החרדים והערבים" .על האיזון הפוליטי בתחנה: "בפגישה שלנו עם ביבי, היה אפשר לספור על יד אחת את האנשים שהצביעו ליכוד".
על  רוחות השינוי – לטוב ולרע - שחלו בתחנה מאז כניסתו של ירון דקל לתפקיד מפקד גל"צ, אומר בן-רובי: "זה קורה לאט מדי, אבל חלק מהמטרה שלי כאן היא לערבב ולגוון כמה שיותר. זו לא רק חובתנו הציבורית, זה גם למען הרלוונטיות של גל"צ וגלגלצ. זה לא דיון על הפלייליסט כרגע, אלא דיון בשאלה מי מתווך לציבור את החדשות, התרבות והמוזיקה שלו. השתפרנו מאוד. עצם זה שאני מביא לשידור תוכניות ופינות שמתמקדות במוזיקה מזרחית ובפיוטים, מוכיח שהשינוי קורה. רק שהספינה היא אדירה, וכדי להזיז את ההגה שלה צריך לפעול בזהירות".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואתם מתפלאים למה שרפו אותכם בתנורים גזענים מתנשאים בני בליעל (ל"ת)
    מתעב אשכנזים 07/2015/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור