תקשורת ומדיה

ערוץ 1 בוחן מעבר לאולפני מזמור ביד אליהו; קול ישראל צריך לבחור בין 10 אתרים

למרות שגורמים מטילים ספק באפשרות לפנות את מתחם שרונה-הקריה בתוך 3 חודשים, הרי שבפועל הנהלת רשות השידורים ממשיכה בחיפושים קדחתניים עבור לוקיישנים לאולפנים
אלכסנדר כץ |  2
מתחם קול ישראל בקריה (צילום אלכסנדר כץ)
רשות השידור נמצאת עדיין בעיצומם של חיפושים אחרי לוקיישנים עבור אולפני הטלוויזיה והרדיו בתל אביב. לאייס נודע כי הרשות נמצאת במגעים עם אולפני מזמור, שמפעילה אולפנים בשכונת יד אליהו כדי להעביר לשם את חטיבת הטלוויזיה. אנשי הרדיו בחנו מספר רב של לוקיישנים עבור אולפני קול ישראל, ולפחות 10 אתרים נמצאים כעת על הפרק.
מזמור הפקות נמצאת כבר בקשרי עבודה עם ערוץ 1, כאשר לאחר שזכתה במכרז לצילומי חוץ בניידות HD עבור הערוץ, היא זו שמצלמת למשל את את משחקי ליגת העל בכדורגל ובכדורסל שמשודרים בערוץ 1. האולפן של מזמור ביד אליהו הוא בשטח 200 מ"ר, וכולל ציוד HD שמתאים לשיטת השידור של ערוץ 1. במזמור גם עובדים על 2 אולפני ענק בשטח של 1,200 מ"ר ו-800 מ"ר במתחם ייעודי בפתח תקווה, אולם הערכה היא כי רשות השידור מעוניינת להישאר בתחומיה המוניציפאליים של תל אביב.
מזמור אינה היחידה על הפרק. אופציית הטלוויזיה החינוכית ברמת אביב נמצאת על הפרק, כמו גם אופציות נוספות. אולפני הרצליה ירדו ככל הנראה מעל הפרק, לאחר שהאולפנים צריכים להעתיק את מיקומם בתקופה הקרובה.
לגבי אולפני קול ישראל, הסיפור מורכב יותר. ב-3 החודשים האחרונים בחן צוות משותף להנהלת רשות השידור, המערכת בתל אביב והטכנאים, בחנו לוקיישנים רבים, וכעת נמצאים על הפרק 10 אתרים חלופיים, כאשדר גם מתחם החינוכית נמצא על הפרק מבחינת הרדיו.
לפי הסכם העקרונות שמונח במשרד האוצר, על רשות השידור לעזוב את מתחם שרונה הקריה לעזוב תוך 3 חודשים, אולם גורמים ברשות אמרו בשיחות עם אייס כי מדובר בפרק זמן לא ריאלי, בעיקר עבור חטיבת הרדיו שבכל אתר שתצטרך להתמקם בו - היא תאלץ להקים את אולפנים חדשים, בעוד שהטלוויזיה תעבור ללוקיישנים בהם אולפנים פעילים.
מרשות השידור נמסר לאייס: "בעקבות המתווה שנחתם בשבוע שעבר עם האוצר, נבדקות מספר חלופות בתחומי העיר תל אביב אליהן ניתן יהיה להעביר את מערכת תל אביב (רדיו וטלוויזיה) כפי שסוכם. לכשנגיע לכלל החלטה נודיע על כך גם לאמצעי התקשורת". דניאל לנקרי, בעלי מזמור הפקות, סירב להתייחס לנושא.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממליץ שיעברו ישר לחיריה, ממילא הם כבר פגרים.איש לא צופה ולא שומע (ל"ת)
    חוני המזבל 07/2015/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    זה בביצרון, לא ביד אליהו (ל"ת)
    אלי 07/2015/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור